Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شرکت توانیر از پیشنهاد افزایش ۵۰ تا ۷۰درصدی قیمت برق پرمصرف‎ها از خرداد ۹۸ خبر داد و گفت: ۱۶ تا ۲۰ درصد مشترکین برق کشور، پرمصرف‌هایی هستند که بیش از ۵۰ درصد از کل برق تولیدی درنیروگاه‌ها را مصرف می‌کنند. ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷ اقتصادی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، محمود رضا حقی فام با اشاره به اینکه 85 درصد مشترکین کشور در الگوی مصرف قرار دارند افزود: این تعداد از مشترکین هم با وجود اینکه بخش بیشتری را به خود اختصاص داده اند اما 50 درصد برق را مصرف می کنند که از نظر منطقی و عدالت در مصرف باید این شرایط اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تغییر تعرفه های مشترکین پرمصرف در بدترین شرایط برای مشترکانی را که بسیار بیشتر از الگوی مصرف قرار دارند، افزایش 50 تا 70 درصدی در قبض نسبت به سال گذشته دانست و گفت: تغییر تعرفه ها برای 4 ماه از سال و در زمان پیک مصرف یعنی از خرداد تا پایان شهریور است.

سخنگوی شرکت توانیر با بیان اینکه توافق دولت با این اتفاق ،​ منافع کلی کشور را تامین خواهد کرد ادامه داد: با بروز خاموشی در کشور همه افراد متضرر می شوند بنابراین می توان با کاهش مصرف در بخش پرمصرف ها ، تامین برق مطمئنی را در کشور انجام دهیم.

حقی فام با تاکید برضرورت کاهش مصرف پرمصرف ها در زمان پیک گفت: برنامه ریزی ما در نظام تعرفه ای به نحوی است که با مقداری مدیریت مصرف در بارهای سرمایشی می توان پرمصرفها را به محدوده خوش مصرف ها منتقل کرد.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد وزارت نیرو در خصوص تعرفه پرمصرفها در کمیسیون های تخصصی دولت مطرح شده است ادامه داد: با توجه به ملاحظات درنظر گرفته شده امیدواریم این پیشنهاد در صحن دولت تصویب شود.

سخنگوی شرکت توانیر افزود: درصورت تصویب این پیشنهاد ،​ زمان مناسب تا خرداد 98 وجود دارد تا برنامه های آموزشی لازم ارائه شود که مردم بتوانند در 6 ماه باقی مانده رفتار مصرفی خود را تنظیم کنند که در این صورت تعداد مشمولین کاهش خواهد یافت و شاید نیازی به اجرای نظام تعرفه ای جدید نباشد.

حقی فام تعیین رقم افزایش قیمت را برای مشترکین پرمصرف نسبت به شهر آنها متغییر دانست و ادامه داد: امیدواریم این وضعیت و تغییر قیمت بازدارندگی لازم را داشته باشد.

وی 22 تا 24 هزارمگاوات از مصرف برق پرمصرفها را متعلق به وسایل سرمایشی دانست و گفت: اگر تمهیدات لازم انجام شود صرفه جویی 1500 مگاواتی معادل 3 میلیارد دلار صرفه جویی خواهد شد.

نامه دانشجویان به رئیس جمهور: تعرفه برق پرمصرف‎ها اصلاح نشود، قطع برق 98 برعهده شخص شماستمدیرعامل توانیر: امروز برق را 90 درصد ارزان تر از اول انقلاب به مشترکان می دهیم

 

انتهای پیام/

R1010113/P1010113/S80,7/CT12 واژه های کاربردی مرتبط صنعت برق ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنعت برق ایران صنعت برق ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۳۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اول اردیبهشت ماه جاری، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیأت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر این اساس کالاهایی مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف چای از این لیست است.

در این راستا مسعود طاهری کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند. یکی از فعالان صنعت چای در این زمینه گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می‌شود.

طاهری با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هر یک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

طاهری با اشاره به محدودیت‌های وارد شده به صنعت چای در یک سال و نیم گذشته، گفت: مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش‌های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای دچار خدشه نشود.

کد خبر 6086510

دیگر خبرها

  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم
  • نیمی از برق کشور در بخش تولید مصرف می‌شود
  • نیمی از برق کشور در بخش تولید مصرف می شود
  • برق فیوز از سر صنایع مازندران پراند/ فرار و کوچ صنعتگران