Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در راستای نشر، ترویج معارف قرآنی، استفاده از ابرازهای فرهنگی و هنری برای جذب و ترغیب حضور و شرکت بیشتر و بهتر نوجوانان و جوانان در فعالیت‌های قرآنی مساجد، سیزدهمین دوره مسابقات قرآن با عنوان «مدهامتان» را برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اهداف مسابقات قرآنی مدهامتان افزود: کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های مساجد در قالب ایجاد رقابت سالم، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های قرآنی و ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال قرآنی از جمله اهداف برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات قرآن با عنوان «مُدهامتان» است.
مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد کردستان، استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی جهت تقویت بخش فعالیت‌های قرآنی در کانون‌های مساجد و آشنایی بیش از پیش مسئولان و مردم با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های مساجد و استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی جهت تقویت بخشی فعالیت‌های قرآنی در کانون‌های مساجد را از دیگر اهداف برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات قرآن با عنوان «مدهامتان» برشمرد.
وی به رشته‌های این دوره از مسابقات اشاره و عنوان کرد: رشته‌های حفظ کل و قرائت «تحقیق» برای گروه سنی ۱۶ تا ۳۰ و رشته‌های قرائت «ترتیل»، حفظ جزء ۳۰، اذان، قرائت تقلیدی، نقاشی آیات و قرائت نماز برای گروه سنی هفت تا ۱۶ سال در نظر گرفته شده است.
گلباغی با بیان اینکه ثبت‌نام این جشنواره از ۱۵ آذرماه جاری آغاز و تا ۳۰ آذرماه ادامه دارد، اضافه کرد: علاقه مندان به شرکت در این دوره از مسابقات می‌توانند با مراجعه به سایت www.modhammatan.com نسبت به ثبت نام و همچنین کسب اطلاعات بیشتر از نحوه مسابقات اقدام کنند.
وی با اشاره به رده‌های سنی مجاز در این مسابقات گفت: این مسابقات در ۲ گروه سنی هفت تا ۱۶ و ۱۶ تا ۳۰ سال و در ۲ بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کردستان، زمان برگزاری مرحله استانی این مسابقات را 30 آذر تا 15 اسفند اعلام کرد و افزود: برگزیدگان مرحله استانی به مرحله کشوری این مسابقات راه می یابند.
گلباغی، یادآور شد: مرحله کشوری سیزدهمین دوره مسابقات قرآن با عنوان «مُدهامتان» به میزبانی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی -هنری مساجد استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فعالیت های قرآنی مدهامتان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۳۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری بعد از ظهر یک شنبه طی دیدار با مدیرکل و معاونان فرهنگی و اداری‌مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اظهار کرد: حوزه فرهنگ، نیازمند توجه بیشتر است و چنانچه دغدغه مند این عرصه هستیم، لازم است از کانون و دیگر مجموعه‌های فرهنگی حمایت کنیم.

فرماندار رشت بر لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت تاکید کرد و گفت: غفلت متولیان، امکان نقش آفرینی دشمنان و تأثیر گذاری آموزه‌های آنان را در ذهن و ضمیر نسل کودک و نوجوان فراهم می‌کند.

وی بر همین اساس نیز نقش کانون را مهم ارزیابی و با قدردانی از اهتمام دست اندرکاران این نهاد فرهنگی در جهت جذب مخاطب و جذاب سازی فعالیت‌ها ادامه داد: افزایش ارتباط میان نسلی، مدیریت حضور آینده سازان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین، ایجاد بسترهای مناسب برای همراهی خانواده‌ها، از اولویت‌های مجموعه‌های فرهنگی به شمار می‌رود.

عاشوری با اشاره به اهمیت افزایش سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان برای مواجهه با تهاجم فرهنگی بیگانگان و با ضروری توصیف کردن پیوست تربیتی فعالیت‌ها ادامه داد: برای فرهنگ سازی، لازم‌است از افراط و تفریط پرهیز کرده و با حمایت‌های مالی از فعالان فرهنگی و استفاده از نیروی انسانی توانمند نقش آفرین باشیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فضاهای فرهنگی در دستورکار مسئولان است و با استقبال از راه‌انداری مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان رشت تصریح کرد: با تعریف طرح‌های عمرانی مناسب از سوی کانون، نسبت به تأیید پروژه و اختصاص منابع مالی لازم اقدام می‌کنیم.

کد خبر 6097370

دیگر خبرها

  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی