Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

دیمیتری راگوزین رئیس سازمان فضایی روسیه-روسکاسموس- که در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از اتصال ناو کیهانی سایوز ام.اس-۱۱ با خبرنگاران صحبت می‌کرد اظهار داشت: ما در تماس با همکاران‌مان در امارات هستیم و با آنها تعامل کامل داریم. شهروندان اماراتی هم اکنون در مرکز آموزش فضانوردان، بدون هیچ توقفی تحت نظارت آموزشیاران این مرکز مشغول طی دوره مخصوص سفر به فضا هستند و به کار خود ادامه می‌دهند و ما تلاش داریم طبق قولی که داده شده آنها در سال ۲۰۱۹ به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راگوزین اشاره کرد که قبل از پرتاب ناو سایوز ام.اس-۱۱ در ۳ دسامبر، کارشناسان روسکاسموس تصمیم گرفتند برنامه پرواز جدید را طراحی کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه برنامه سایوز ام.اس-۱۱ با موفقیت انجام شد و اینک فضانوردان در ایستگاه کار خود را آغاز خواهند کرد، برای ما فرصت برنامه ریزی جدید وجود دارد و ما از فردا بحث و برنامه ریزی جدید را شروع خواهیم کرد.
هزاع المنصوری ۳۴ ساله و سلطان النیادی ۳۷ ساله دو فضانورد انتخاب شده برای این ماموریت هستند که توسط کارشناسان مرکز آموزش پروازهای فضایی روسیه، از میان ۴ هزار اماراتی داوطلب، پس از طی کردن مراحل مختلف انتخاب شدند.

نخست وزیر امارات متحده عربی سال گذشته وعده داده بود که طی پنج سال آینده چهار اماراتی را به ایستگاه فضایی خواهد فرستاد.

به گفته وی این کشور برای فعالیت‌ در حوزه فضا پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند. امارات همچنین قصد دارد پیش از دیگر کشورهای عربی و تا سال ۲۰۲۱ میلادی، کاوشگری بدون سرنشینی را به مدار مریخ بفرستد.

اولین فضانورد جهان عرب، سلطان بن سلمان آل سعود بود که در سال ۱۹۸۵ از عربستان سعودی با شاتل آمریکا به فضا فرستاده شد. دو سال پس از آن نیز محمد فارس، خلبان نیروی هوایی سوریه یک هفته را در ایستگاه فضایی میر جماهیر شوروی سپری کرد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فعال دانشگاه آزاد نجف‌آباد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،  نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش (GETEX ۲۰۲۴) که با حضور بیش از ۱۵۰ دانشگاه و مؤسسه علمی معتبر از ۳۲ کشور دنیا ازجمله کشور‌های روسیه، هند، آمریکا، آلمان، انگلیس، فرانسه، امارات، اسپانیا و چین که در شهر دبی کشور امارات برگزار شد، دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان تنها نماینده ایران، دستاورد‌های سرآمد خود را به بازدیدکنندگان از سراسر دنیا ارائه کرد.

در همین ارتباط، نمایندگان اعزامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با هدف ارتقای جایگاه بین‌المللی دانشگاه با معرفی آخرین دستاورد‌ها و توانمندی‌های این واحد دانشگاهی به دانش‌آموزان و دانشجویان غیر ایرانی حاضر در نمایشگاه، مذاکرات سازنده‌ای با دانشگاه‌های حاضر برای عقد تفاهم‌نامه همکاری در زمینه انجام تحقیقات علمی مشترک، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی و پژوهشی و تبادل دانشجو داشتند. همچنین با چندین مؤسسه بین‌المللی اعزام دانشجو برای تحصیل متقاضیان غیر ایرانی در واحد نجف‌آباد مذاکرات مختلفی صورت پذیرفت.

در این رویداد بین‌المللی، مسئولان مختلف کشور امارات با حضور در غرفه دانشگاه آزاد اسلامی از آخرین توانمندی‌های دانشگاه توسط نمایندگان حاضر در غرفه مطلع شدند. 

به گزاش آنا،‌ در این نمایشگاه، ۹ واحد دانشگاهی نجف‌آباد، امارات، مشهد، اصفهان، اهواز، علوم پزشکی، قزوین، تهران جنوب و علوم و تحقیقات به نمایندگی از دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دومین پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • حضور فعال دانشگاه آزاد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • حضور فعال دانشگاه آزاد نجف‌آباد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۱۶ اردیبهشت
  • پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات
  • «بویینگ» و «ناسا» فضاپیمایی جدید پرتاب خواهند کرد
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار بوئینگ به مدار می‌رود
  • هفتمین سفر فضایی «ویرجین گلکتیک» ماه آینده انجام می‌شود