Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، نشست مشترک رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و معاونان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و مدیر شرکت راه آهن استان کرمان برگزار و آخرین موضوعات و مباحث مرتبط با بخش ریلی استان کرمان در حوزه تردد مسافر و وضعیت قطارهای مسافربری مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا پوربراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این دیدار با انتقاد و گلایه از عدم اجرایی شدن مصوبات قبلی در ارتباط با بازسازی خط ریلی «کرمان-بافق» اظهار داشت: مدت‌هاست که علیرغم خریداری ریل و ملزومات، اما بازسازی خط ریلی «کرمان-بافق» صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه قاعدتا برای ما و مردم کرمان استمرار این مسئله قابل قبول نیست، ادامه داد: در بعضی از فواصل این مسیر، سرعت حرکت قطار به حدود ۳۰ کیلومتر می رسد که با توجه به توسعه ریلی این وضعیت درست نیست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی همچنین کیفیت قطارهای مسافربری را مطرح و به موارد متعدد اعتراض مردم نسبت به این مسئله اشاره کرد.

در ادامه این دیدار مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی با قبول کوتاهی های صورت گرفته و تاخیر در بازسازی مسیر ریلی «کرمان-بافق» اشاره کرد: تمام تلاشمان را می کنیم که هر چه سریعتر تعهداتمان در این زمینه عملیاتی شود.

در نشست رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت راه آهن مقرر شد که بازسازی و رفع نقطه بحرانی منطقه خط ریلی «کرمان-بافق» حدفاصل ایستگاه مورد تا سیریز به طول ۲۷ کیلومتر که بیشترین کاهش سرعت و مشکلات ایجاد شده را دارد در اولویت قرار گیرد.

اعتبارات مربوط به این بازسازی طی یک هفته آینده از طریق مدیرعامل شرکت راه آهن به پیمانکاران پرداخت می شود تا خط منطقه سیریز تا بافق که چهار ایستگاه را پوشش میدهد تا ۲۲ بهمن به اتمام برسد و بازسازی خط و کیفیت انتقال به نحوی باشد که متوسط سرعت ۱۱۰ کیلومتر در آن رعایت شود.

در خصوص مابقی خط تا کرمان نیز در این نشست توافق شد که استفاده از ظرفیت اوراق بهادار برای طرح های عمرانی هم از طریق کمیسیون اقتصادی پیگیری های لازم صورت گیرد و هم از طریق شرکت راه آهن که در بودجه امسال و سال آینده عملیاتی شود.

همچنین در خصوص افزایش کیفیت قطارهای مسافربری با توجه به اینکه از دغدغه های شهروندان است، توافق شد که مذاکرات آن همزمان با بهبود شرایط نقطه بحرانی، در مورد افزایش ظرفیت قطار و واگن های باکیفیت در دستور کار باشد و گزارش وضع مربوطه ظرف یک ماه آینده از طریق راه آهن به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه شود.

کد خبر 4475747

منبع: مهر

کلیدواژه: حمل و نقل ریلی راه آهن کرمان محمدرضا پورابراهیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۴۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران

تین نیوز

پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران که کلیات آن در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت به تصویب رسیده و برای تعیین کریدور نهایی نیاز به مجوزهای تکمیلی دارد، مورد بررسی مجدد قرار می گیرد؛ این مسیر ریلی –تونلی از آن جهت اهمیت بیشتری پیدا می کند که بدانیم با راه اندازی بخش توسعه شرقی خط 2 دسترسی شبکه مترو به پردیس مسافری شرق تهران (پایانه جدید شرق) امکانپذیر می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در جریان اقداماتی که برای بازسازی و راه اندازی پایانه جدید شرق مدنظر قرار گرفته است، موضوع اتصال این پردیس مسافری به شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری مجدداً بررسی می شود. پروژه توسعه شرقی خط 2 که اتفاقاً به پایانه جدید شرق ختم می شود، در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت مصوب شده است اما مسیر و محل ایستگاههای آن باید مورد مطالعه مجدد قرار گرفته و مجوزهای لازم را دریافت کند.

نکته مهم در مورد ادامه خط 2 مترو به سمت شرق آن است که حدود 1400 متر از این مسیر حفاری و تونل سازی شده و با حفر ادامه تونل به میزان تقریبی 3600 متر دیگر، عملاً از ایستگاه فرهنگسرا به پردیس مسافری شرق دسترسی ایجاد می شود؛ حتی جانمایی ایستگاه پایانی این مسیر در طبقه منفی یک ساختمان اصلی پایانه جدید شرق هم صورت گرفته است.

گفتنی است در صورت تکمیل مطالعات مربوطه، اخذ مجوزهای لازم و تامین به موقع منابع مالی، امکان اتصال ایستگاه مترو فرهنگسرا به پایانه جدید شرق تا پایان سال آینده وجود دارد. البته بررسی های لازم جهت ایجاد دیگر مدهای حمل و نقل عمومی تا پردیس مسافری شرق نیز در حال انجام است و اگر امکان سنجی های صورت گرفته تایید شود، می توان به راه اندازی سایر سیستم های حمل و نقلی مثل قطار سبک شهری (ال آر تی) در این مسیر هم فکر کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • افزایش سرانه فضای ورزشی در شرق تهران
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • ◄ مالیات و مشکلات شرکت های ریلی
  • تجلیل از کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق
  • تصاویری از مسیر ریلی راه آهن لرستان+فیلم
  • ۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد
  • کنسرسیوم ریلی افغانستان زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی نیست
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند