Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-30@03:11:14 GMT

اپل برای عرضه گوشی‌های 5G دوسال دیگر صبر می‌کند!

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۰۴۷۷۸

اپل برای عرضه گوشی‌های 5G دوسال دیگر صبر می‌کند!

ایتنا - اپل قصد دارد تا حداقل دو سال دیگر برای تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند مجهز به فناوری اینترنت 5G به بازارهای جهانی صبر کند.
 با توجه به آنکه بسیاری از غول‌های تکنولوژی و شرکت‌های سازنده موبایل در سراسر جهان نظیر سامسونگ، ال‌جی، هواوی، لنوو، نوکیا و غیره در طول یک سال اخیر بارها از برنامه‌های خود برای ارائه و عرضه گوشی‌های هوشمند و سایر محصولات مجهز به فناوری نسل پنجم اینترنت همراه سخن گفته اند، به نظر می‌رسد شرکت آمریکایی اپل هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته است هرچند که چندی پیش اخبار و شایعاتی مبنی بر عرضه چنین محصولاتی از سوی اپل در فضای مجازی منتشر شد اما این شرکت هرگز به صورت رسمی در این باره اعلام برنامه نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حالا منابع آگاه خاطرنشان کرده اند که اپل قصد دارد تا حداقل دو سال دیگر یعنی سال ۲۰۲۰ میلادی صبر کند و بعد از آنکه سایر سازندگان موبایل به ساخت و عرضه گوشی های هوشمند مجهز به فناوری 5G پرداختند، به این کار اقدام کند.

در گزارشی که بلومبرگ به آن پرداخته است، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که اپل با این کار احتمالا قصد دارد درصد موفقیت سایر تولیدکنندگان موبایل در فروش و همچنین استقبال کاربران جهانی از آن را تخمین زده و در صورتی که برایش صرفه اقتصادی داشته باشد، خود نیز یک گوشی هوشمند مجهز به این فناوری را روانه بازارهای جهانی موبایل کند.

یکی دیگر از این کارشناسان در شبکه اجتماعی ردیت می‌گوید: یکی دیگر از دلایل تعلل اپل در عرضه گوشی هوشمند مجهز به فناوری 5G، عدم حصول اطمینان از توسعه خود این فناوری و پلت‌فرم‌های آن است چراکه علی رغم تلاش های بسیاری از اپراتورهای مخابراتی و شرکت‌های تلکام در جهان هنوز توسعه و برقراری نسل پنجم اینترنت همراه در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد و هنوز بسیاری از متخصصان نمی‌توانند از سرنوشت روشن و آینده این فناوری سخن بگویند.

وی بر این باور است که اپل می‌خواهد سایر تولیدکنندگان موبایل را سپر بلای خود کند و در صورتی که احتمال شکست و عدم موفقیت در این حوزه وجود داشته باشد، خود گرفتار آن نشود.
بنابراین انتظار می‌رود کاربران و علاقمندان به محصولات اپل حداقل تا سال ۲۰۲۰ میلادی نباید منتظر تجهیز گوشی های آیفون و تبلت های آیپد اپل به این فناوری باشند.
البته برخی دیگر از تحلیلگران معتقدند که اپل با این تاخیر و تعلل در حقیقت خود را از عرصه رقابت با سایر غول‌های تکنولوژی نظیر سامسونگ عقب خواهد انداخت و ممکن است در صورت موفقیت این شرکت کره‌ای، اپل برای همیشه از بزرگترین رقیب آسیایی خود عقب بماند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اپل اپل گوشی هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۴۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که ۱۳ متهم با وارد کردن غیرمجاز داده‌های الکترونیکی در سامانه گمرکی به وسیله ورود اطلاعات نادرست مربوط به شماره گذرنامه و با سوء استفاده از کدملی و کد فراگیر افراد از طریق دفاتر صدور سیم کارت به عنوان مسافر ورودی هویت های جعلی را ثبت کرده‌اند.

همچنین با وارد کردن اطلاعات شناسه IMEI و مدل و مشخصات تلفن همراه تحت رویه مسافری بدون رعایت تشریفات گمرکی، کد فعال سازی دریافت نموده و بدین صورت دست به اقدامات مجرمانه زده‌اند.

بر این اساس، تعداد ۷ هزار و ۳۳۷ دستگاه گوشی تلفن همراه با ارزش ۲۷۰ میلیارد تومان به صورت قاچاق وارد شده است.

در نهایت با تکمیل تحقیقات در دادسرای یزد، قرار جلب به دادرسی متهمان به اتهاماتی از قبیل مشارکت در قاچاق سازمان یافته و حرفه ای، دسترسی غیرمجاز به سامانه های مخابراتی و جعل رایانه ای صادر شد و پرونده پس از صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • مرگ سارق موبایل قاپ با شلیک پلیس
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم ندارید
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی