Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-05@19:13:30 GMT

هرگز با این وسیله به خواب نروید!

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۰۴۹۳۱

هرگز با این وسیله به خواب نروید!

رکنا: تلفن همراه یکی از مخرب ترین وسیله هنگام خوابیدن و رفتن به رختخواب است و کار کردن با تلفن همراه قبل از خوابب سیکل خواب مختل می کند.

استفاده از تلفن همراه به ویژه درساعت‌های پایانی شب، سبب اختلال درچرخه خواب و بیداری و ساعت بیولوژیک بدن انسان می‌شود.

بر اساس مطالعات جدید مشاهده تلفن همراه و سایر وسایل الکترونیکی که صفحه نمایشی با نور آبی رنگ دارند سبب اختلال درتنظیم ساعت داخلی بدن انسان و درنتیجه بروز بی خوابی و بدخوابی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این پژوهش، سلول‌های حساس به نور شبکیه چشم انسان زمانی که شب‌ها به صفحه نمایشگر پرنور وسایل الکترونیکی خیره می‌شوند دچار تنظیم جدید خواهند شد.

ریتم خواب

واکنش سلول‌های چشم به نور منتشر شده از این وسایل عامل برهم خوردن ریتم طبیعی ساعت خواب، بیداری بدن انسان و زمینه ساز ابتلا به بیماری‌های مختلف در دراز مدت خواهد بود.

کارشناسان موسسه مطالعات بیولوژیک (The Salk Institute for Biological Studies) در کالیفرنیای آمریکا امیدوار هستند یافته‌های جدید به آن‌ها کمک کند تا راهکار‌های درمانی جدید برای کمک به اختلالاتی چون بی خوابی، جت لگ، میگرن و برهم خوردن ریتم شبانه بدن انسان پیدا کنند.

به گفته محققان، بروز اختلال در ریتم خواب شبانه افراد در دراز مدت زمینه ساز ابتلا به بیماری‌هایی، چون سندرم متابولیک، مقاومت به انسولین، سرطان، چاقی و اختلال شناختی خواهد شد.

تاپیش از اختراع نور‌های مصنوعی، الگوی خواب و بیداری انسان به نور طبیعی وابستگی کامل داشت، اما امروزه وجود نور‌های مصنوعی ازجمله نور منتشرشده از صفحه نمایش تلفن‌های همراه سبب اختلال در الگوی خواب و بیداری انسان‌ها شده است.

بدن انسان

بدن انسان یک ساعت داخلی دارد که معمولاً یک الگوی شبانه روزی ۲۴ ساعته را دنبال می‌کند، این الگو به نام ریتم شبانه روزی یا چرخه خواب وبیداری شناخته می‌شود.

مکانسیم‌های ساعت داخلی بدن انسان بسیارپیچیده است و کنترل آن به وسیله سیگنال‌های ارسالی از بخش‌های از مغز انجام می‌شود.

کارشناسان برای کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها توصیه می‌کنند برای استفاده از وسایل الکترونیکی دارای صفحه نمایش با نورآبی بازه زمانی محدودی ر ادرطول شبانه روز اختصاص دهند و به ویژه شب‌ها بین یک الی ۲ ساعت پیش ازخواب از این گونه وسایل استفاده نکنند.

آمار‌ها نشان می‌دهند بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون نفر در آمریکا دچار اختلال‌های خواب مزمن هستند که یکی از دلایل آن استفاده بیش از اندازه از تلفن همراه است.

یک گروه از سلول‌های شبکیه چشم به نور حساس هستند، این سلول‌ها در انتقال تصاویر به مغز دخالت نمی‌کنند، اما می‌توانند سطح نور محیط را پردازش کنند تا سیگنال‌های مکانیکی بیولوژیکی را ارسال کنند.

زمانی که فرد به مدت زیاد با تلفن همراه کار می‌کند این سلول‌ها به طور مداوم تحریک می‌شوند و درنتیجه آن ساعت خواب بدن دچاراختلال می‌شود.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

اعدام مرد شیطان صفت در گرگان / او در شب قدر به دختر ۱۳ ساله تجاوز کرده بود! راننده متجاوز به بیمار اورژانسی در آمبولانس تعرض کرد+عکس سرنوشت محاکمه قاتل سریالی که پس از آزار مهاجران ایرانی، آنها را تکه تکه کرد+عکس سود سهام عدالت مشمولان عادی چقدر است !؟ +جزییات 2 برابر شدن یارانه نقدی / پیشنهاد برای سال 98 فوتبالیست معروف از تانکر آب بیرون کشیده شد / بازپرس راز یک پارتی شبانه در تهران را برملا کرد بریدن سر مرد کرجی به سبک داعشی ها در حمام! + جزییات ارتباط راحله با مردان غریبه سرنوشت شومی را برای او در ویلای فشم رقم زد+ عکس نمی دانستم وقتی با بهناز ازدواج می کنم با دختر گانگستر مشهد وصلت کرده ام قاتل سریالی که پس از آزار 2 مهاجر ایرانی، آنها را تکه تکه کرد + عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا بازیگر و گوینده معروف در بیمارستان بستری شد+عکس علی . ب متهم جدید دلار و سکه کیست؟ + عکس دستگیری دستگیری قاچاقچی اعضای بدن انسان با 50 اسکلت در ایستگاه راه آهن+ عکس میلیاردر شدن یک مرد از داخل زندان اراک با روشی کثیف

منبع: رکنا

کلیدواژه: چاقی تلفن همراه خواب کارشناسان نمایش رختخواب عکس قتل پسر زندگی تصاویر مرد خودکشی شوم راننده جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۴۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید

سرهنگ فدائیان ۱۶ اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به پیشرفت فناوری، امروزه بسیاری از خدمات بانکی به صورت غیرحضوری قابل انجام بوده و این خدمات از روش‌های گوناگونی مانند اینترنت بانک، همراه بانک و... قابل دریافت است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مجرمان سایبری با طراحی همراه بانک‌های جعلی بدافزار و قرار دادن نرم‌افزار‌ها در منابع نامعتبر مبادرت به دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه و کارت بانکی کرده و اقدام به سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می‌کنند.

سرهنگ فدائیان خاطرنشان کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که برای جلوگیری از این اقدام، حتما تلفن همراه خود را به آنتی ویروس معتبر تجهیز کرده و به طور مستمر آن را به روز رسانی نمایند. همچنین باید توجه داشته باشند که اطلاعات مهم مانند رمز اول کارت‌ها، کلمه عبور سامانه‌های بانکی، cvv ۲ و تاریخ انقضای کارت را بر روی گوشی تلفن همراه دخیره نکنند.

سرهنگ فدائیان به شهروندان توصیه کرد: برای نصب اپلیکیشن‌های بانکی حتما از سکو‌های عرضه نرم افزار موبایلی داخلی و یا سایت‌های رسمی بانک‌ها اقدام و از دریافت و نصب اپلیکیشن‌های آلوده که اکثرا لینک آن‌ها توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام و یا پیامک‌ها به وسیله پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای شما ارسال می‌شود، اکیدا خودداری کنید.

رئیس پلیس فتا استان سمنان از شهروندان خواست: در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد
  • اعلام جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج ایرانی
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • از خورشید فرار نکنید/ ۴ فایده نور طبیعی که نمی‌دانستید
  • تشدید برخورد با خودرو‌های هنجارشکن در میاندوآب
  • تشدید برخورد با خودروهای دارای پلاک مخدوش
  • تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در میاندوآب
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم