Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-20@01:06:59 GMT

هشدار به صدور مجوز تولید 9 سریال نمایش خانگی

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۰۵۰۷۴

مرتضی شایسته سخنگوی انجمن شرکتها و تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران اظهار کرد: هیات مدیره انجمن در آخرین نشست خود که با حضور تمام اعضا تشکیل شد نسبت به صدور مجوز  ساخت ۹ سریال نمایش خانگی واکنش نشان داد و چنین رفتاری را  اقدامی غیر مسئولانه خواند چرا که  بازار کشش این تعداد سریال را ندارد و شرایط تولید  از جمله نیروی انسانی جلوی دوربین و پشت دوربین و تجهیزات سینمایی چنین اجازه ای را فراهم نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هیات مدیره انجمن مستقل بر این باور است که چنین حرکاتی در کنار ورود احتمالی پول های مشکوک قطعا به زیان سینمای ایران خواهد بود.

سخنگوی انجمن شرکتها و تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران با بیان اینکه هیات مدیره انجمن امیدوار است که حسین انتظامی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع را مورد کارشناسی جدی قرار دهد،گفت: چنین فرآیندی حتی به شبکه نمایش خانگی نیز لطمه جدی وارد و ارائه این تعداد مجوز به گمان ما غیر کارشناسانه بوده است.

شایسته با بیان اینکه در نشست هیات مدیره انجمن ، سید محمود رضوی نایب رئیس شورای صنفی نمایش گزارشی از وضعیت و شرایط اکران فیلم ها ارائه کرده،بیان کرد:نقطه ضعف ها و قوت های شورای صنفی (کارگروه اکران )و مشکلات آیین نامه ای آن هم در این نشست مطرح شد.

سخنگوی انجمن شرکتها و تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران ادامه داد:در ادامه جلسه پیرامون شرایط بهتر اکران بحث و مذاکره  و مقرر شد در زمینه اکران فیلم های سینمایی و آیین نامه اکران پیشنهادات هیات مدیره انجمن جمع بندی و سپس برای تصحیح آیین نامه ارائه شود.

شایسته بیان کرد: در این نشست از کارگروه اکران که در پی در خواست انجمن با نمایش پیش از موعد فیلم ها مخالفت کرده بود ، تشکر شد.

سخنگوی انجمن شرکتها و تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران سپس به بحث نگرانی هیات مدیره از نظارت نداشتن دقیق بر ویدئو درخواستی یا (V.O.D) پرداخت و گفت : در ابتدای تشکیل و راه اندازی شبکه ویدئو درخواستی (V.O.D) هیات مدیره ای که دو نماینده از شورایعالی در آن عضویت داشتند برای نظارت و برنامه ریزی تشکیل شد.

وی تاکید کرد:نمایندگان صنفی به طور فعال در این شورای مدیریتی حضور داشتند و اقدامات قابل توجهی هم ارائه کردند امابتدریج این شورا رنگ باخت و بنظر می رسد برخی از شرکتهای فعال این صنف نیز متضرر و غیر فعال شده اند.

سخنگوی انجمن شرکتها و تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران اضافه کرد: انجمن مستقل انتظار دارد از سوی موسسه رسانه های تصویری اطلاعات لازم و کافی در اختیار تهیه کنندگان سینمای ایران قرار بگیرد.

 شایسته  گفت : هیات مدیره انجمن از معاون سینمایی که در پی در خواست انجمن درتوئیتی بر ادامه شفاف سازی تاکید داشت ، تشکر کرد و از ایشان خواست که این شفاف سازی به بخش مالی منحصر نشود و در همه ابعاد و از جمله شوراهای تصمیم گیری و تصمیم ساز و آیین نامه های اجرایی که با فعالان سینمایی سر و کار دارد،گسترش یابد .

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سینمای ایران نیروی انسانی دوربین پول ایران حسین انتظامی وزارت فرهنگ و ارشاد کارشناسی آیین نامه فیلم های سینمایی رسانه معاون سینمای ایران سریال نمایش خانگی انجمن تهیه کنندگان مستقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۵۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سروش صحت سریال جدیدش را کلید می‌زند

فیلم نیوز نوشت: سروش صحت پس از ساخت سریال «مگه تموم عمر چندتا بهاره؟» دومین سریال خود در شبکه نمایش خانگی را جلوی دوربین می‌برد.

سروش صحت پس از تولید فصل سوم «لیسانسه‌ها» از تلویزیون فاصله گرفت و فعالیتش را به عنوان کارگردان در شبکه خانگی و سینما ادامه داد.

او در مقام کارگردان سال 1399 سریال «مگه تموم عمر چندتا بهاره؟» را جلوی دوربین برد. سریالی که سال 1402 به شکل مشترک از طریق دو پلتفرم نماوا و فیلیمو پخش شد. این سریال مورد توجه مخاطبان به خصوص قشری که به شکل جدی‌تر سینما و سریال را رصد می‌کنند ، قرار گرفت.

صحت بعد از فراغت از ساخت این سریال، دومین فیلم سینمایی‌اش با نام «صبحانه با زرافه‌ها» را کارگردانی کرد. این کمدی خاص در جشنواره چهل و دوم به نمایش درآمد که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت اما داوران به شکل عجیبی آن را در تمامی رشته‌ها نادیده گرفتند. سرنوشت اکران عمومی این فیلم به دلایلی هنوز ‌مشخص نیست.

صحت در سال جدید تصمیم دارد بازهم به دنیای سریال سازی بازگردد و اثر جدید خود را در این عرصه تولید کند. این سریال برای شبکه خانگی تولید می‌شود و هنوز هیچ خبری از آن رسانه‌ای نشده است. طبق گفته سیاوش چراغی‌پور که قرار است نقشی در این سریال داشته باشد ، سروش صحت پروژه جدیدش را وارد مرحله پیش تولید کرده و در حال انتخاب بازیگران است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سروش صحت: آدم پر اشتباهی هستم / می خواهم بخشش را ترویج بدهم خاطره بامزه سروش صحت از تست بازیگری برای مدیری (فیلم) احتمال جدایی سروش صحت و همسرش (+عکس)

دیگر خبرها

  • تبلیغ بین سریال‌ها دردسر ساز شد
  • معرفی اعضای جدید انجمن تهیه کنندگان فیلم بلند مشهد
  • مدیرعامل جدید خبرگزاری دانشجو معرفی شد
  • نرخ دستمزد صنف تدارکات سینمای ایران تعیین شد/ سقف ۷۰ میلیون تومان
  • نرخ دستمزد مدیران، دستیاران و همیاران تدارکات سینمای ایران تعیین شد
  • سروش صحت سریال جدیدش را کلید می‌زند
  • موافقت شورای صدور پروانه ساخت با ۵ فیلم‌نامه/ صدرعاملی مجوز گرفت
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • فیلم| کلافگی مردم از تبلیغات در سریال‌های شبکه نمایش خانگی
  • اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟