Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@06:03:33 GMT

تحصیل ۲۰ هزار طلبه در استان خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۰۵۰۸۶

تحصیل ۲۰ هزار طلبه در استان خوزستان

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده، ولی فقیه در خوزستان و امام‌جمعه اهواز شامگاه گذشته در آیین تکریم معممین و ملبسین حوزه‌های علمیه آبادان روحانیون را مدافع حقوق و خدمتگذار انقلاب اسلامی و مردم دانست و گفت: امروز به برکت نظام مقدس اسلامی در استان ۱۰ هزار طلبه مرد و ۱۰ هزار طلبه خواهر مشغول کسب علوم حوزوی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: واقعیت این است که قبل از انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه بسیار ضعیف بودند و سیاست‌های اسلام زدایی شاه باعث شده بود این مراکز در شهرستان‌ها بسیار ضعیف باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان و امام‌جمعه اهوازگفت: روحانیت همان‌گونه که در هشت سال دفاع مقدس دوشادوش رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل جنگیدند امروز نیز پرچمدار مقابله با جنگ نرم و فرهنگی و مقابله با توطئه‌های دشمنان انقلاب و اسلام بخصوص وهابیت هستند.

آیت‌الله موسوی جزایری افزود: روحانیون در تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن هیچ‌گاه عقب‌نشینی نمی‌کنند و همواره مدافع مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت هستند و بدون شک پیروزی با لشکر مدافعان راستین مکتب اهل‌بیت است.

وی  حوزه علمیه آبادان را یکی از مراکز فرهنگی و تبلیغی مهم در استان عنوان کرد و گفت : آبادان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مراکز جهاد، صنعت و نفت بود و انسان‌های تحصیل‌کرده و فهیم بوده را تقدیم کرد و امروز نیز دارای حوزه علمیه قوی در کنار مراکز دانشگاهی است.

در این مراسم که با حضور شیوخ عشایر عرب آبادان و علمای شهرستان حضور داشتند، شاعران مطرح عرب شهرستان های آبادان و خرمشهر به مدیحه سرایی و شعرخوانی پرداختند.

در این مراسم از 13 روحانی حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) آبادان و چهار روحانی حوزه علمیه حوزه علمیه سفیران امام خامنه‌ای که به‌تازگی مفتخر به پوشیدن لباس روحانیت شدند، تقدیر شد.

انتهای پیام / د

تحصیل طلاب در حوزه علمیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه علمیه طلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۵۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله افرازه شهاوند صبح امروز دوشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: در هر ۲ حوزه انتخابیه «آبادان» و «رامهرمز و رامشیر» آمادگی خوبی برای برگزاری دور دوم انتخابات ایجاد شده است و تمهیدات لازم اتخاذ و تدارکات مورد نیاز فراهم شده است.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی در آبادان که یک حوزه تمام الکترونیکی است در روزهای اخیر زیرساخت‌ها را آماده کرده‌اند تا خللی در روند انتخابات ایجاد نشود.

معاون استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین با هدف تضمین سلامت انتخابات و صیانت از آرای عمومی، استاندار خوزستان در هر ۲ حوزه انتخابیه نماینده ویژه و معتمد خود به منظور نظارت بر فرآیند انتخابات تعیین کرده است.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان اظهار کرد: علاوه بر این افراد با تجربه از شعب مختلف استان به این ۲ حوزه اعزام خواهند شد تا فرایند برگزاری انتخابات به شکل مناسب و روانی اجرا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برای تعیین منتخبان ۲ منتخب باقی مانده از حوزه انتخابیه آبادان و یک منتخب حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر برگزار می‌شود.

کد خبر 6097835

دیگر خبرها

  • ظرفیت استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بی نهایت است
  • آمادگی هر دو حوزه انتخابیه خوزستان برای برگزاری انتخابات
  • آماده برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان هستیم
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد
  • ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو
  • عزاداری کردستانی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)