Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- ایرنا- یک گروه حقوق بشری در آمریکا با انتشار نتایج تحقیق جدیدی درمورد جنایات مرتبط با نسل کشی علیه روهینگیایی ها که توسط نظامیان میانمار اعمال شده، خواستار محاکمه عاملان این جنایات در دادگاهی بین المللی شدند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از رسانه های آسیایی، گروه حقوق بشری موسوم به سیاست و حقوق بین الملل عمومی the Public International Law and Policy Group (PILPG) پس از انتشار نتایج تحقیق خود بر محاکمه قضایی عاملان جنایت علیه اقلیت روهینگیایی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این گروه پس از مصاحبه و گفت وگو با بیش از یک هزار نفر از آوارگان روهینگیایی که از ایالت راخین میانمار فرار کرده بودند، با تهیه گزارشی اعلام کردند که ارتش میانمار علیه اقلیت مسلمان روهینگیا مرتکب جنایات جنگی و نسل کشی شده است.
این گروه تاکید کرد که مستندات بسیار دقیقی از این جنایات توسط آوارگان روهینگیایی های مستقر در اردوگاههای کاکس بازار بنگلادش به آنها ارائه شده است.
این گروه در گزارش خود تاکید کرده است : جامعه بین المللی موظف است از اقلیت هایی که توسط دولت های خود در معرض جنایات جنگی قرار گرفته اند محافظت و اجرای عدالت و مسئولیت را برای چنین جنایاتی تضمین کند.
کمیته بررسی نسل کشی روهینگیایی ها خواستار ایجاد فوری 'مکانیسم پاسخگویی' یا ارجاع پرونده به دادگاه جنایی بین المللی شد.
طبق این گزارش در گذشته در شرایط مشابه از مکانیسم های مختلفی برای اجرای عدالت استفاده شده که از جمله می توان به ارجاع جنایتکاران به دیوان دادگستری بین المللی ،دادگاه های ویژه ای که توسط سازمان ملل تاسیس شده اند و یا ترکیبی از دادگاههای داخلی با حمایت سازمان ملل اشاره کرد.
اقلیت مسلمان روهینگیا در استان راخین میانمار از سال 2012 هدف مستمرحملات بودائیان تندرو قرار گرفته اما در شهریور سال گذشته با تشدید این حملات و پیوستن نیروهای ارتش و بودائیان افراطی به روند سیستماتیک نسل کشی و پاکسازی نژادی مسلمانان میانماری ،هزاران نفر از روهینگیایی ها کشته و بیش از 750 هزار نفر به سوی بنگلادش آواره شدند.
بازرسان ویژه حقوق بشر سازمان ملل نیزدر مهر ماه گزارش 444 صفحه ای تازه ای از مستندات کشتار و شکنجه مسلمانان روهینگیایی را توسط نظامیان میانماری منتشر کرده و خواستار محاکمه فرمانده ارتش میانمار به همراه 5 نفر از فرماندهان دیگر عامل کشتار و نسل کشی در میانمار شدند.
دولت و نظامیان میانمار تاکنون تمام اتهامات دراین زمینه را رد کرده اند.
آساق**1599**1337

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ميانمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۵۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تحولات معاملات بازار مسکن شهر تهران در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ منتشر شد

امتداد - در فروردين‌ماه سال 1403، تعداد آپارتمان‌هاي مسکوني معامله شده در شهر تهران به 1508 واحد مسکوني رسيد که نسبت به ماه مشابه سال قبل 14.2 درصد کاهش نشان مي‌دهد. همچنين متوسط قيمت يک متر مربع زيربناي واحد مسکوني معامله شده 816.3  ميليون ريال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل 22.9 درصد افزايش نشان مي‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛ گزارش «تحولات معاملات بازار مسکن شهر تهران در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳» که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی‌بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است. بر اساس این گزارش:


⦁    در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به ۱٫۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۷۵٫۶ و ۱۴٫۲ درصد کاهش نشان می‌دهد. 

⦁    در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۸۱۶٫۳  میلیون ریال بود که حاکی از افزایش ۰٫۲ درصدی نسبت به ماه قبل می‌باشد. 

 حجم معاملات مسکن 
بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ حاکی از آن است که از مجموع ۱۵۰۸ واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۰٫۱ درصد، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. سهم مذکور در مقایسه با فروردین‌ماه سال قبل حدود ۱٫۷ واحد درصد افزایش یافته است. 
               

   

تحولات قیمت واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران

در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳، متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۸۱۶٫۳ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۰٫۲ و ۲۲٫۹ درصد افزایش نشان می‌دهد. 
 


در میان مناطق ۲۲‌گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله‌‌شده معادل ۱۵۰۴٫۲ میلیون ریال به منطقه ۱ و کمترین آن با ۴۲۳٫۶ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.  گزارش تحولات معاملات بازار مسکن شهر تهران در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ ۵۷۳ KB –   برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • گزارش تحولات معاملات بازار مسکن شهر تهران در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • گسترش حلقه آتش؛ واکاوی راهبرد جدید مقاومت علیه رژیم صهیونیستی
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • بیانیه‌های سریالی سپاهان علیه پرسپولیس با یک محتوا | آفرین؛ چه دیدگاه جالبی!
  • صلیب سرخ: شرایط انسانی در افغانستان وخیم و نیازمند رویکرد جدیدی است
  • رئیس دفتر سیاسی حماس: توافق آتش‌بس باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • هنیه: توافق باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • سالنامه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی منتشر شد
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه‌النجاه منتشر شد
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد