Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعدادی از کارگران فضای سبز شهرداری آمل در تماس با خبرنگار ایلنا، درباره مشکلات کاری‌شان خود گفتند: از چهار سال قبل که مدیریت فضای سبز به بخش خصوصی واگذار شده، نه تنها هزینه‌های شهرداری کم نشده، بلکه بیشتر هم شده است. تعداد کارگران از ۸۰ نفر به حدود ۳۰۰ نفر رسیده که اصلا مشخص نیست این تعداد چه می‌کنند و کجا کار می‌کنند؟ پرداخت‌ حقوق‌ها با تاخیر صورت می‌گیرد و شهرداری دلیل آن را به‌خاطر افزایش تعداد نیروها می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرزین محمودی پاتی (رییس شورای اسلامی استان مازندران، عضو شورای شهر آمل و عضو هیات علمی دانشگاه مازندران) ضمن تایید خبر تعویق پرداخت دستمزد کارگران فضای سبز شهرداری گفت: حقوق آنها عموما با تاخیر یک‌ماهه نسبت به دیگر کارکنان شهرداری پرداخت می‌شود. علت این امر هم این است که پیمانکار تا کارکرد اقداماتش را به شهرداری ارائه دهد و عملکردش مورد ارزیابی قرار گیرد، زمان می‌برد. البته برای ما این مساله قابل درک است که در شرایط اقتصادی سخت کنونی، همین تاخیر ایجاد مشکل برای آنها خواهد کرد.

عضو شورای شهر آمل افزود: در شهریور ماه قرارداد پیمانکار قبلی به پایان رسید؛ با این‌حال، آن زمان تا پیدا شدن پیمانکار جدید، مصوب شد پیمانکار سابق به کارش ادامه دهد. اما این مصوبه یک‌ماهه، هنوز از طرف فرماندار و هیات تطبیق مورد تایید قرار نگرفته و ما منتظریم تا آنها به آن مصوبه رسیدگی کنند تا بتوانیم آن یک‌ماه حقوق معوق را بدهیم.    

محمودی درباره موضوع مورد انتقاد کارگران در خصوص افزایش تعداد نیروهای فضای سبز، بیان داشت: این کارگران قبلا در استخدام شهرداری و نیروهای کارگری فضای سبز بوده‌اند. اما بعدا از سال ۹۳ به این‌سو، بسیاری از کارهای شهرداری‌ها برون‌سپاری شد. در واقع، طبق اساسنامه‌های جدید که از طرف وزارت کشور و شوراها مصوب شده، سازمان‌های شهرداری نمی‌توانند پیمانکار باشند و صرفا باید وظیفه نظارتی داشته باشند. از همین رو، فعالیت‌ها به پیمانکاران سپرده شد. تا قبل برون‌سپاری، آنها در گذشته حدود ۸۰ نفر بودند اما بعد از برون‌سپاری به حدود ۲۵۰ نفر افزایش پیدا کرد.

رییس شورای اسلامی استان مازندران در پایان، اشاره کرد: متاسفانه این یک ایراد بزرگ و مشترک در پیمانکاری‌های در شهرداری‌ها است. متاسفانه اینگونه فعالیت‌ها حیاط خلوتی شده برای پیمانکاران که عده‌ای را با رابطه به داخل این کارها می‌فرستند. در خصوص فضای سبز آمل؛ شاید واقعا این حوزه را می‌شد با نهایتا ۸۰ نیرو جمع و جور کرد. عدم نظارت دقیق از سوی شورا و شهرداری می‌تواند به یک‌چنین مواردی دامن بزند.         

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۵۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهواز با یک بارش ۳۸ میلی زیر آب رفت

حامد منصوری: با ورود موج جدید بارندگی در خوزستان و شهر اهواز با یک بارش ۳۸ میلی تمام خیابانها و محله های اهواز زیر اب رفت و مشکل تردد مردم در این شهر مختل شد

در دیگر شهرها شاهد بارش های خیلی سنگین تری بودیم اما هیچ کدام از این شهرها همانند اهواز به مشکل نخوردند

راستی این همه بودجه و اعتبارات فاضلاب و حتی بودجه های ارزی که به فاضلاب اخنصاص داده شد دقیقا کجاها خرج شد؟

این مشکل هیچ وقت حل نشده و با کوچکترین بارندگی وضعیت شهر اهواز به بدترین شکل ممکن خواهد شد

دو سه سال است که هر جای اهواز رو نگاه کنید در حال کندن خیابانها و ایجاد فاضلاب هستند اما چرا این مشکل هنوز حل نشده است؟

ایا کسی هست که نظارت کند و متولیان امر را بازخواست کند؟

دادستان بعنوان مدعی العموم وحتی ریاست قوه قضاییه چرا به این ترک فعل ها و کم کاری ورود جدی نمیکنند و مسئولان را برای این همه ناکارامدی بازخواست نمیکنند؟

چرا برای فاضلاب از لولهای خیلی بزرگتر از لوله های کنونی استفاده نمیشود؟

ایا مسئولان ارشد استانی و نمایندگان مجلس پیگیر این مشکلات هستند؟ اگر هستند چرا با یک بارندگی در حد متوسط وضع شهر باید اینگونه شود که حتی با ماشین هم قابل تردد نیست

عدم اجرای درست و به موقع پروژه فاضلاب اهواز که چندین سال است در حال انجام است پایان ندارد؟

چه کسی پاسخگوی این کم کاری و عدم توجه به مشکلات فاضلاب اهواز است؟

کسی نیست که بیاید و پیگیری کند که دلیل این کم کاری و بی توجهی ها به مشکلات فاضلاب اهواز تقصیر کدام ارگان یا مسئول است؟

چیزی که واضح است و همه ی مردم می گویند عدم استفاده از لولهای مناسب و بزرگ برای خروج اب های سطحی و عدم برخورد با خاطیان و مدیران متولی این پروژها عمده ترین مشکل فاضلاب اهواز میباشد

مردم بارها و بارها خواستار ورود ریاست قوه قضاییه و دادستان کل کشور به عدم اتمام پروژه فاضلاب اهواز و حیف ومیل اعتبارات این پروژه ملی هستند که چندین سال است اعتبارات زیادی به این پروژه تزریق شده اما همانگونه که در بارش های اخیر دیدیم هیچ تاثیری در تخلیه اب های سطحی نداشته است و همیشه مردم گرفتار اب گرفتگی خیابانها و منازل خود هستند

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1887845

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با هنجارشکنی در دزفول
  • بازداشت ۲ پیمانکار و تعدادی از کارمندان شهرداری بندر امام (ره)
  • بازداشت چند پیمانکار و کارمند شهرداری بندر امام
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و شهرداری
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری در خوزستان
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزشی برای بهبود و تقویت زیرساخت‌های آموزشی کهگیلویه و بویراحمد
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • احداث ۱۰۴پروژۀ آموزشی در لرستان
  • اهواز با یک بارش ۳۸ میلی زیر آب رفت