Web Analytics Made Easy - Statcounter

بااطمینان از سنجش ۱۶هزار و ۵۰۰ نوآموز بدو ورود به دبستان در استان خبر داد و گفت: هم اکنون یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مدارس مستقل و کلاس های خاص استان مشغول تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از بیرجند، « مرضیه بااطمینان» امروز ( 13 آذر) در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان در استان اظهار کرد: امروز به منظور ارج نهادن به مقام معلولان است و فرصتی برای تغییر نگرش افراد جامعه نسبت به توانمندی معلولان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی با بیان اینکه 10 تا 15 درصد هر کشوری را معلولان تشکیل می‌دهند، افزود: آموزش و پرورش کودکان با نیازهای ویژه استان در راستای سیاست های اجرایی سازمان آموزش و پرورش استثنایی و بر اساس سند تحول بنیادین به هفت گروه از دانش آموزان با نیازهای ویژه شامل نابینا، ناشنوا، جسمی حرکتی، کم توان ذهنی، اختلال رفتاری هیجانی، اختلال یادگیری و چند معلولیتی در مدارس خاص خدمات ارئه می دهند.

 

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه امروز با پیشرفت علم و آگاهی دادن به والدین و انجام مشاوره‌های ژنتیک 9 دهم درصد از دانش آموزان خراسان جنوبی را دانش آموزان با نیازهای ویژه تشکیل می‌دهند، گفت:  امسال برای شناسایی  به هنگام کودکان با نیازهای ویژه در قالب اجرای طرح نوآموزان بدو ورود  16هزار و 500 نفر مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتند.

 

بااطمینان به اقدامات آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی برای توانمندسازی معلولان اشاره کرد و ادامه داد: پرداخت کمک هزینه خدمات حمایتی، پرداخت کمک هزینه سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان، پیگیری و توزیع کمک سرانه آموزشی و توانبخشی، توزیع پوشاک و لوازم تحریر رایگان بین دانش آموزان با کمک خیران و برگزاری کلاس های تقویتی از جمله این فعالیتها بوده است.

 

وی از پیگیری و اخذ مجوز 2 مرکز اختلالات یادگیری در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر 13 مرکز در استان فعالیت دارند و به دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری خدمات تشخیصی و درمانی و توانبخشی ارائه می‌دهند.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی با اشاره به ساماندهی بیش از یک هزار و 500 دانش آموز با نیازهای ویژه در 26 مرکز آموزشی و 40 کلاس درس خاص استان، عنوان کرد: همچنین بیش از 450 همکار آموزشی در مراکز آموزشی ساماندهی شدند و اکنون 25 همکار آموزشی دیگر نیاز است.

 

بااطمینان بیان کرد: احداث 3 مرکز  آموزشی و مناسب سازی سایر فضاهای آموزشی با کمک اداره کل نوسازی مدارس، بانک ملی و بنیاد برکت در حال انجام است.

 

به گفته وی کمبود نیروی آموزشی متخصص، کمبود فضای آموزشی و عدم مناسب‌سازی فضاهای آموزشی و نبود زمینه اشتغال برای دانش آموزان فارغ التحصیل از مهترین چالش هایی است که آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی با آن مواجه است که باید مسئولان  در این زمینه به فکر راهکار باشند.

 


رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه امیدواریم رسیدگی به امور معلولان منحصر به روز و هفته‌ای خاص نباشد، گفت: باید با تلاش همگانی و همفکری زمینه حضور معلولان در عرصه جامعه فراهم کنیم.

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس بیرجند روز جهانی معلولان شیراز روزنامه مسجد حوزه هنری سبک زندگی اسلامی هرمزگان میرزا کوچک جنگلی کودکان با نیازهای ویژه روز معلولین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۵۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزکرمان،طاهره زحمت کش گفت درطرح شهید محمودوند که شناسایی چهره به چهره بازماندگان از تحصیل است در دو سال اخیر در آن مدیران مدارس به عنوان پیگیری کننده تعریف شده و باید با داشتن کد ملی دانش آموز بازمانده، آدرس محل سکونت زمان تولد و با به کارگیری انواع روش‌های شناسایی علل بازماندگی دانش آموز را بررسی و پیگیری کنند.
وی افزود پایان اردیبهشت‌ماه آخرین مهلت سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان است
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان توجه جدی به دانش آموزان دیرآموز، سنجش به موقع نوآموزان پیش دبستانی و مداخله به هنگام، توجه جدی به دانش آموزان مناطق محروم، روستایی و عشایر، فرهنگ سازی و نگه داشت دانش آموزان جذب شده را راهکارهای اولویت‌دار در کاهش بازماندگان عنوان کرد

دیگر خبرها

  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل