Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره منابع آب منطقه شمالی یزد گفت: افت سطح آب سفره های آب زیرزمینی در دشت یزد-اردکان بطور متوسط سالیانه 43 سانتی متر می باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد  یوسفی عمویی در گفتگو یزدرسا، با اشاره به وضعیت بحرانی آب در دشت یزد-اردکان بیان داشت: افت سطح آب سفره های آب زیرزمینی در دشت یزد-اردکان بطور متوسط سالیانه 43 سانتی متر می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرستان اردکان بیشترین تاثیرات را از این بحران دارد، افزود: شهرستان میبد تاثیرات آنچنانی از این وضعیت نداشته ولی به مرور زمان این مشکل به تدریج گریبان گیر این شهرستان خواهد شد. این وضععیت سبب شده کیفیت آب شرب چاه های اردکان غیر قابل استفاده شود بنحوی که EC آب 2000 میکروموس بر سانتیمتر است و همین امر ضرورت استفاده از آب انتقالی را تایید می کند.

رئیس اداره منابع آب منطقه شمالی یزد با اشاره به تاثیرات مخرب وضعیت بحرانی آب بر روی کشاورزی منطقه ابراز داشت: در این وضعیت کیفیت آب برای کشاورزی خراب شده و آب دهی چاه ها کم شده است و با توجه به کشت قالب منطقه بویژه شهرستان اردکان پسته است EC 18000 آب سبب خشک شدن درختان شده است.

عموئی نشست زمین در میبد را یکی از عوارض مهم کم آبی در شهرستان میبد عنوان داشت و گفت: این امر مشکلاتی نظیر تغییر محل چاه و حفاری چاه های جدید برای کشاورزان این منطقه به دنبال داشته است. اگر روند کم آبی ادامه پیدا کند و استحصال آب بدین گونه باشد تا 40 سال آینده دیگر آب خوانی نخواهیم داشت و کل آب موجود مصرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه سالانه 135 درصد ظرفیت منابع آب های یزد برداشت می شود، اذعان داشت: بیشترین برداشت آب در بخش کشاورزی سپس صنعت که این امر به دلیل صنعتی بودن شهرستان های اردکان و میبد بیشتر مشهود است، بوده و مابقی صرف شرب و خدمات می شود.

رئیس اداره منابع آب منطقه شمالی یزد از حفر 6 حلقه چاه جدید در میبد خبر داد و خاطرنشان ساخت: این چاه ها برای در سال جاری برای مواقع اضطراری حفر شده تا اگر به بحران برخوردیم وارد شبکه شوند. متاسفانه این امر در شهرستان اردکان قابلیت اجرا ندارد و در تابستان که مصرف در این شهرستان 2 برابر می شود ظفیت تامین نیمی از آب مصرفی را داریم و مابقی موجود نیست.

عموئی به طرح زمستانه خاموشی چاه های آب اشاره داشت و عنوان داشت: در شهرستان میبد طرح خاموشی در سال جاری در دو نوبت صورت می گیرد که مرحله اول از ابتدای آذرماه تا 25 این ماه در حال اجراست. سال گذشته با اجرای این طرح در شهرستان میبد برای 40 روز حدود 4 میلیون متر مکعب آب صرفه جویی شد.

وی با اشاره به طرح پروژه ملی سازگاری با کم آبی که توسط وزارت نیرو ارائه شده ابرا داشت: در این پروژه 50 درصد آب در بخش کشاورزی با تغییر در شیوه کشت و آبیاری تعدیل و اصلاح خواهد شد همچنین 30 درصد در بخش صنعت و 20 درصد در بخش شرب کاهش می یابد. در بخش شرب می توان با فرهنگ سازی، استفاده از لوازم کاهنده آب و تعویض شیرآلات شاهد کاهش مصرف آب باشیم. در این راستا از آب پساب هم می توان برای آبیاری فضای سبز استفاده کرد.

رئیس اداره منابع آب منطقه شمالی یزد اجرای طرح دوم خط انتقالی آب، استفاده از از طرح های بلند مدت انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان را از راهکارهای تامین آب استان برشمرد و نمونه آن را انتقال آب خلیج فارس با یک خط متقل برای معدن چادرملو با همکاری کرمان در سال 1401عنوان داشت.

عموئی از طرح های ملی فاضلاب شهری بعنوان نیاز هر شهر نام برد و گفت: نظر شخصی بنده این است که از آب پساب به جای توسعه صنعت برای فضای سبز بهره برد زیرا باتوجه به آلودگی های محیط زیست و کاهش فضای سبز منطقه ضرورت پرداختن به این امر را دوچندان می کند.

وی در پایان اظهار داشت: یکی از وظایف ذاتی ما برخورد با چاه های غیر مجاز است که این چاه ها اکثرا کوچک بوده و در باغات می باشد. متاسفانه در کارخانجات ه علت مخفی کردن این چاه ها تمام این چاه ها قابل شناسایی نیستند مگر شاکی خصوصی داشته یا اطلاعاتی از آنها به دست ما برسد ولی با این شرایط در سال جاری  2 مورد چاه غیر مجاز در میبد کشف شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۵۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار

به گزارش خبرنگار مهر پیتر برَنت، تریدر حرفه‌ای و باسابقه معتقد است که بیت‌کوین (BTC) ممکن است در زمان رسیدن به بالاترین قیمت تاریخی (ATH) خود یعنی ۷۳۸۳۵ دلار، به اوج خود رسیده باشد. با این حال، برَنت گفت، این احتمال وجود دارد که رمزارز مذکور اکنون به محدوده ۳۰ هزار دلار یا حتی پایین‌تر سقوط کند. نکته جالب توجه آن است که برَنت معتقد است چنین کاهش قیمتی می‌تواند از دیدگاه بلندمدتی «بهترین گزینه» باشد.

پیتر برَنت، در پُست وبلاگ اخیر خود پیشنهاد می‌کند که بیت‌کوین ممکن است درحال‌حاضر به اوج خود در چرخه صعودی قیمت رسیده باشد.

وی گفت که اعتقاد دارد قیمت BTC به محدوده ۳۰ هزار دلار یا حتی به پایین‌ترین سطح قیمت در سال (۲۰۲۱) بازگردد.

برَنت این عقب‌نشینی مورد انتظار قیمت بیت‌کوین را به پدیده‌ای به‌نام «پوسیدگی‌نمایی» (الگوی تاریخی بازده نزولی در چرخه‌های صعودی) نسبت می‌دهد که معتقد است بر این دارایی دیجیتال که به‌تازگی به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۷۳۸۳۵ دلار رسیده است، تأثیر خواهد گذاشت.

کد خبر 6092016 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان
  • اردکان فرمانداری ویژه شد
  • شهرستان اردکان یزد فرمانداری ویژه شد
  • جمع آوری ۳ میلیارد ریال درجشن گلریزان میبد
  • نمایش نوزده نقشه قدیمی خلیج فارس در شهر کاریز کیش
  • تعریف قریب ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در فارس
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار
  • حمایت دانشجویان و استادان دانشگاه میبد از ملت مظلوم غزه