Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، سجاد قاسمی، مدیرکل حراست بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری حضور تشکل‌های ایثارگری در بیست و سومین کنفرانس (OPCW) سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی گفت: 194 کشور عضو سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی (OPCW) هستند و این سازمان هر ساله اجلاسی را در لاهه برگزار می‌کند و هر چهار سال یک بار یک جلسه بازنگری برای دستاوردهای این اجلاس برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهداف سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی گفت: منع گسترش استفاده از سلاح‌های شیمیایی و جمع‌آوری سلاح‌های شیمیایی در کشورهای تحت معاهده این سازمان از اهداف سازمان (OPCW) است همچنین تشکل‌های مردمی جانبازان شیمیایی در این اجلاس حضور دارند و در حاشیه آن نمایشگاهی از عکس‌های این انجیوها برگزار می‌شود.

مدیرکل حراست بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به حضور انجیوهای جانبازان شیمیایی جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس گفت: پنج الی شش انجیو از کشور ما در این اجلاس حضور داشتند و حضور آنها تاثیر مثبتی بر دیپلماسی حاکم بر این اجلاس داشت چرا که حضور آنها عملیات روانی ایجاد کرده بود که باعث توفیق دیپلماسی ما در این اجلاس شد.

قاسمی با بیان اینکه این انجیوها در حول شش محور فعالیت می‌کردند، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم تمام فعالیت های آنها برای حضور در این اجلاس برنامه‌ریزی شده باشد و یک نوع روانشناسی در آن لحاظ شود. چهار بیانیه دیپلماتیک از طریق این انجیوها در این اجلاس قرائت شد و هر یک از آنها عکس‌هایی را که تولید کرده بودند در نمایشگاه تصویری این اجلاس در لاهه ارائه کردند.

وی ادامه داد: قبل از حضور ما در این اجلاس طوماری تهیه شده که در حقیقت یک متن اعتراضی به اثرات جانبی تحریم‌ها در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی بود که توسط جانبازان سراسر کشور ابداع و در این اجلاس نمایش داده شد.

مدیرکل حراست بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه توانستیم با مدیرکل سازمان (OPCW) ملاقات داشته باشیم گفت: هشت موضوع از طرف جانبازان انجیوهای جانبازان حاضر در این سازمان مطرح شد و تلاش کردیم که همه این موضوعات به گونه‌ای باشد که در آن درخواستی مطرح نشود همچنین تلاش کردیم در این موضوعات ایران را به عنوان یک عضو فعال علمی مطرح و از موضع اقتدار و اعتدال صحبت کنیم.

وی با بیان اینکه از مدیر کل (OPCW) برای بازدید از منطقه سردشت دعوت کردیم تصریح کرد: المانی از جانبازان شیمیایی سردشت در محل این سازمان در لاهه نصب شده است که ما تقاضا کردیم مشابه این المان و یادبود در سردشت نصب شود و در روز رونمایی از این المان از مدیر کل سازمان (OPCW) نیز دعوت کردیم تا در این مراسم حضور داشته باشند. همچنین در این اجلاس ارتباط بین انجیوهای حوزه جانبازان شیمیایی با دیگر کشورها برقرار شد.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۵۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه سالانه یونسکو به خبرنگاران غزه اعطا شد

سازمان یونسکو در تقدیر از نقش خبرنگاران اهل غزه، جایزه جهانی آزادی مطبوعات را به آن‌ها اعطا کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سازمان یونسکو با ستایش نقش خبرنگاران در غزه، جایزه جهانی آزادی مطبوعات را به خبرنگاران فلسطینی که جنگ غزه را پوشش می‌دهند اعطا کرد.

به گزارش الجزیره، یونسکو فعالیت این خبرنگاران را  در سایه شرایط دشوار و خطرات جنگ «شجاعانه» توصیف کرد. این جایزه 25 هزار دلار آمریکا ارزش دارد و هر ساله در سوم ما می اعطا می‌شود.

حمله جدید صهیونیست‌ها به خبرنگاران در مرکز غزه

تاکنون 141 تن از اهالی رسانه در غزه طی حملات ارتش اشغالگر به شهادت رسیده‌اند. در آخرین مورد «محمد بسام الجمل» خبرنگار فلسطینی که در حمله جنگنده‌های اسرائیلی به خانه‌اش در محله الجنینه در شرق رفح زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات وارده در تاریخ 6 اردیبهشت به شهادت رسید.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ورود امیرعبداللهیان به گامبیا
  • جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران تشریح شد
  • تشریح دستاوردهای نیروهای روسی از زبان شویگو
  • سفر امیرعبداللهیان به گامبیا برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری اسلامی
  • سفر وزیر خارجه ایران به گامبیا برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • آیین تجلیل از جانبازان تیپ ۵۵ هوابرد
  • جایزه سالانه یونسکو به خبرنگاران غزه اعطا شد
  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • گسترش اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در انگلیس
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است