Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر جواد علمایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در نخستین جشنواره انرژی و مواد که صبح امروز با حضور دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی برگزار شد، گفت: دانشگاه‌ها در عرصه پیشرفت کشورها جایگاه بی‌بدیلی دارند و نقش آنها در ابتدا تربیت افراد متخصص و سپس در مسیر تکاملی تربیت دانشمندان بود تا به نیازها و خواسته‌های جامعه پاسخ مثبت دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جوامع دانش محور درگیر ارزیابی سرمایه‌های انسانی هستند، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها در نظام‌های اقتصادی پیشرفته نقش پررنگی دارند و مهره‌ای کلیدی در آموزش سرمایه انسانی هستند.

دکتر علمایی با طرح سوالی مبنی بر اینکه دانشگاه‌ها چگونه و با چه مدلی رشد می‌کنند و حضور جهانی پیدا می‌کنند، گفت: مدل‌های مختلفی در پاسخ به این سوال مطرح است که مهم ترین آنها دانشگاه‌های نسل چهارم است؛ دانشگاه‌هایی که برای تأمین نیازهای بومی تکامل یافته اند، چرا که امکانات تحقیقی و نیروی انسانی متناسب با نیازهای جامعه توسعه می‌یابد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با تأکید بر اینکه کارآفرینی و حل مشکلات جامعه وظیفه اصلی دانشگاه‌های نسل چهارم است، تصریح کرد: از این رو براساس سیاست‌های دکتر طهرانچی، جهت‌گیری واحدهای توانمند در قالب برنامه‌های علمی تعریف شد و واحد تهران جنوب مسئولیت برنامه علمی انرژی و مواد را برعهده دارد. در دنیای امروز تمامی جنگ‌ها براساس دو موضوع چالش برانگیز انرژی و مواد تحلیل می‌شوند و نفت، گاز، انرژی هسته‌ای، تجدیدپذیرها، معادن طلا، فلزات و پلیمرها، نانوها و... از این مقوله‌اند.

وی لزوم واکنش مناسب به فرصت‌های پیش رو را از الزامات بقاء و کسب موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی دانست و افزود: رشد بی‌نظیر این مجموعه در سه دهه اخیر، نتیجه استفاده از فرصت‌های موجود بوده است و سوق یافتن دانشگاه به سوی کیفی‌تر شدن در راستای نیاز جامعه در تمامی ابعاد انرژی و مواد، از اهداف این برنامه است.

دکتر علمایی با بیان اینکه ورودی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب ارائه راهکار برای حل مشکلات و چالش‌ها در حوزه انرژی و مواد است، گفت: این واحد دانشگاهی به دانشگاه حل مشکلات در حوزه انرژی و مواد در همه ابعاد مدیریتی، اقتصادی، حقوقی، فرهنگی، فنی و... تبدیل خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در پایان خاطرنشان کرد: در این راه نظام موضوعاتی را برای حرکت اولیه تدوین کردیم و به نظامات دیگری نظیر نظام جاری‌سازی پایان‌نامه، نظام استعدادیابی دانشجویان و اساتید و نظام نیمه‌صنعتی و صنعتی نیازمندیم که با هدایت مدبرانه دکتر طهرانچی و تیم همراه، به آن دست خواهیم یافت.

انتهای پیام/

167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دکتر جهان‌بین: دانایی که منجر به توانایی نشود، مورد اقبال مردم نخواهد بود

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تجلیل و تقدیر از اساتید و معلمان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان، با تبریک روز معلم و گرامیداشت سالروز شهادت استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری، با اشاره به حدیث امیرالمومنین علیه السلام، با تاکید بر اینکه دانایی باید توانایی به همراه بیاورد، گفت: تحلیل روند شرکت در کنکور در بیست سال گذشته نشان می دهد اقبال مردم به آموزش عالی کم شده و از دلایل اصلی آن ناتوانی نظام آموزش عالی در پیوند دانایی و توانایی بوده است.

بیشتر بخوانید: دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کنشگری فعال در عرصه تعلیم و تربیت است

دکتر جهان بین با اشاره به خطر جایگزینی آموزش غیررسمی با آموزش رسمی افزود: وقتی یک سیستم به حد اشباع می رسد در قوس نزول و سقوط می افتد و اگر نتوان با تحلیل درست گذشته، ایده جدیدی ارائه کرد و سیستم را در منحنی جدیدی قرار داد، کار آن سیستم تمام است.

وی با اشاره به سخنرانی ۱۸ فروردین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با بیان اینکه دانشگاه جامع دارای چهار رکن است، خاطرنشان کرد: نظام تربیتی، نظام علمی، نظام فرهنگی و نظام فناوری در دانشگاه باید با هم باشند و این آن ایده جدید نجات بخش آموزش عالی است. تربیت تخصصی بر اساس آمایش سرزمین و تلفیق تئوری با عمل و قدرت استفاده دانش برای حل مسائل مردم و قراردادن آن در خدمت منافع آنها از ارکان این ایده جدید است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نظام فرهنگی و تربیتی اظهار کرد: خواسته جامعه و خانواده ها از آموزش عالی فراهم بودن محیطی سالم و ارزشی برای پرورش و تربیت نسلی فرهیخته، امیدوار، باکرامت، قانونمند، دارای اعتماد به نفس، سختکوش و... است.

وی با تأکید بر اینکه دانایی که منجر به توانایی نشود، مورد اقبال مردم نخواهد بود، افزود: در دانشگاه باید از حافظه محور بودن عبور کرد و به یادگیری عمیق و کاربردی رسید، دانشگاه باید محل پرورش ذهن تحلیلی برای دانشجویان باشد و مهارت توانایی حل مسائل جدید با استفاده از داشته های موجود را به آنها بدهد و آنها را از ساده انگاری در فهم وحل مسائل برهاند و این امر در سایه توجه به نظام فرهنگی و تربیتی شکل می گیرد.

دکتر جهان بین در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر این چهار نظام در کنار یکدیگر قرار بگیرد و به صورت همزمان در دانشگاه اجرا شود، آموزش عالی تعالی خواهد داشت و از بحران خارج خواهد شد.

دیدار و گفت و گو با معلمان مدارس سما به مناسبت روز معلم، دیدار و گفتگو با اساتید همیار فرهنگ، دیدار با فعالان تشکل ها و کانونها و بسیج دانشجویی و حضور در منزل هیات علمی تازه در گذشته، مرحوم دکتر سرگلی زاده از دیگر برنامه های سفر یک روزه دکتر جهان بین بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229282 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • دکتر جهان‌بین: دانایی که منجر به توانایی نشود، مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • عملیات «وعده صادق» پیروزی بر سیستم پدافندی دشمنان بود
  • گرامیداشت روز معلم در دانشگاه آزاد ارومیه برگزار شد
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • دکتر طهرانچی روز معلم را تبریک گفت
  • پاسداشت خدمات بنیان‌گذار دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در روز معلم
  • ۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی