Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام یعقوب قاسمی خویی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: سنت‌های الهی، نمود جلوه‌ای از قدرت بی‌منتهای خداوند قادر حکیم و بیانگر لزوم تسلیم انسان در برابر اراده اوست.
وی از مهم ترین هدف شناخت این سنت‌ها گفت و افزود: بی‌تردید انسان با شناخت این سنت‌ها معتقد می‌شود که در بروز حوادث تلخ و شیرین روزگار، سنن و قوانینی حاکم است و برای اینکه انسان بتواند بر سرنوشت خود حاکم شود، باید این قوانین و سنت‌ها را بشناسد؛ بنابراین مهم‌ترین هدف و فایده شناخت این سنت‌ها، حاکم شدن بر سرنوشت خود و عبرت‌پذیری از تاریخ است که انسان بتواند در پرتو شناخت سنت‌های الهی، آینده‌ای روشن و همراه با سعادت را برای خود رقم بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام قاسمی خویی، با استناد به آیه 7 سوره زلزال خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: پس هرکس هم وزن ذره‌ای نیکی کند آن را خواهد دید و هر که هموزن ذره‌ای بدی کند آن را خواهد دید.
وی ادامه داد: خداوند متعال، علاوه بر اینکه برای اعمال نیک و بد انسان‌ها در آخرت، پاداش و کیفر قرار داده است، در دنیا نیز در مقابل این اعمال پاداش و کیفری وضع نموده است.
استادیار دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز، یادآور شد: هدف از قرار دادن پاداش را می‌توان همان جنبه تشویق و تحریک نمودن افراد به سوی انجام اعمال نیک ذکر نمود و هدف از قرار دادن کیفرها همان جنبه تادیب و تنبیه فرد و مایه عبرت‌آموزی دیگران باشد.
وی با اشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع) افزود: ایشان می فرمایند: این‌که بنده گناه می‌کند و باز هم نعمت‌ها برایش تجدید می‌شوند و او را از استغفار باز می‌دارند و سپس ناگهان از جایی که نمی‌داند، گرفتار عذاب می‌شود.
حجت‌الاسلام قاسمی خویی، ضمن بازگو نمودن اختصاص نداشتن پاداش و کیفر به زندگی دنیوی تاکید کرد: پاداش و کیفر الهی اختصاص به زندگی دنیوی ندارد و حیات پس از مرگ یا حیات برزخی و قیامت کبری نیز عرصه مجازات و پاداش بلکه مجال اصلی آن است؛ بنابراین به طور یقین انسان پاداش و کیفر اعمال خود را هر چند کوچک باشد، خواهد دید؛ اما از آن جا که حیات انسان اختصاص به دنیا ندارد، اگر عده‌ای پاداش و کیفر خود را در دنیا نبینند، دلیل بر این نیست که پاداش و کیفری ندارند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۶۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلالی‌ها شارژ شدند؛ پاداش ۸۰ میلیونی بابت پیروزی برابر ذوب‌آهن

استقلالی‌ها پاداش پیروزی برابر ذوب‌آهن را دریافت کردند.

طرفداری | آبی‌ها شارژ شدند.

پاداش ۸۰ میلیونی استقلالی‌ها واریاز باشگاه استقلال خبر رسید، پاداش‌ ۸۰ میلیون تومانی این مسابقه، امروز به حساب مربیان و بازیکنان استقلال واریز شده تا آنها با انگیزه و روحیه بالاتری به مصاف فولاد خوزستان بروند.

از دست ندهید ????????????????????????

درد بی‌پایان؛ چهره ناصر الخلیفی بعد از حذف مقابل دورتموند (عکس) ادین ترزیچ، هوادار دیروز، سرمربی فینالیست امروز داروین نونیز به شایعات پیوستن به بارسلونا قوت بخشید! سوتی عبدالله ویسی روی آنتن زنده؛ تخلف پاداش 3.5 میلیاردی فولاد؟ 

دیگر خبرها

  • استقلالی‌ها شارژ شدند؛ پاداش ۸۰ میلیونی بابت پیروزی برابر ذوب‌آهن
  • تکبّر، تعرّض به حریم الهی و منجر به سقوط است
  • صحنه های امدادرسانی فرصتی از سوی خداوند برای هلال احمری ها است
  • همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • برگزاری همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی برای رسیدن انسان به جایگاه خلیفة‌اللهی
  • مساله حجاب، دستور الهی است
  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • انسان چقدر زمین نیاز دارد ؟ از زبان الهی قمشه ای بشنوید (فیلم)
  • چگونه اضطراب را درمان کنیم؟