Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد مرکز تخصصی مهدویت قم با اشاره به اینکه معلومات مهدوی با معرفت به امام تفاوت زیادی دارد، گفت: ملاک سالم به آخرت رفتن، داشتن روح سالم است و باید بدانیم که اسلام منهای امام(عج)، داعش، وهابی و ۷۰ فرقه غیر شیعه می شود و هرگز نمی توان به توحید رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، حجت الاسلام  «روح الله موسوی» در نشست علمی با موضوع مهدویت در مدرسه علمیه کوثر اصفهان گفت: امام زمان کجای زندگی ما جای دارد؟ اصلا دل مان برای امام زمان تنگ می شود؟ کدام بارِ امام زمان را از زمین برداشته ایم؟ امام زمان برای ما دغدغه نیست، خودمان باری روی دوش امام زمان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاد مرکز تخصصی مهدویت قم ابراز داشت: امام زمان (عج) می فرمایند اگر به اندازه کفش گمشده تان دنبال من می گشتید، من می آمدم.

 

وی خاطر نشان کرد: مثال دنیا و آخرت مثل حرکت انسان از رحم مادر به دنیا است، انسان در مدت 6 تا 9 ماه اجزای بدن را بدست می آورد که یک عمر از آنها استفاده می کند، یعنی ابزار زیستن در دنیا را در طی 9 ماه بدست می آوریم و به اندازه زمان یک عمر هم  انسان می تواند، ابزار زندگی ابدی آخرت را بدست آورد.

 

حجت الاسلام  موسوی، دنیای مادی از لحاظ وسعت و از لحاظ امکانات را نسبت به آخرت مقایسه کرد و افزود: اکثریت اعضایی که انسان در رحم مادر کسب می کند، از آنها  در رحم مادر استفاده نمی کند مثل چشم، دستگاه تنفس، دستگاه گوارش، دست و پا واستخوان و پوست و اگر جنین در رحم مادر ناقص باشد، از لحاظ آن نقص اذیت نمی شود، مثلا چشم یا دست نداشته باشد و اگر نوزاد با نقص به وجود آمد، دیگر در دنیا نقص‌اش جبران نمی شود. 

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد:  با بررسی این مطالب می توان به فرمول مهم انتقال انسان به آخرت دست یافت که بدین شکل است، انسان نتیجه دینداری اش را در دنیا نبایست ببیند، یعنی اکثر نتایج دینداری را انسان، در دنیا نمی بیند، بلکه در آخرت به نتایج آن می رسد و اگر دین انسان در دنیا ناقص باشد، از ناحیه نقصی که در دین دارد، ممکن است در دنیا  اصلا اذیت نشود.

 

استاد مرکز تخصصی مهدویت قم با بیان اینکه اگر انسان از لحاظ دین ناقص، وارد آخرت شود، نقصش جبران نمی شود، گفت: با بررسی سوره عصر، قسم به عصر، «ان الانسان لفی خسر، تمام انسانها در زیانند مگر دینداران» تمام این نتایج را می توان برداشت کرد.

 

وی یاد آور شد: ملاک تولد انسان سالم، داشتن بدن سالم و ملاک سالم به آخرت رفتن هم داشتن روح سالم است و اگر انسان بخواهد خود را در این دنیا طبق شرایط زیست آخرتی آماده کند، باید روحش را آماده کند.

 

وی تاکید کرد: دین فرمول ساخته شده روح طبق شرایط محیط زیستی آخرت است.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه ضمن ابراز اینکه همه ادیان در این مسئله که منجی خواهد آمد مشترکند، در رابطه با جایگاه مهدویت در دین اسلام خاطر نشان کرد: بنابر اتفاق نظر شیعه و سنی، رسول اکرم(ص) می فرمایند «من مات ولم یعرف امام زمانه مات میتته  جاهلیه» هر کس بمیرد و نسبت به امام زمانش معرفت نداشته باشد به مرگ جاهلیت مرده است و اسلام منهای امام، داعش، وهابی و 70 فرقه غیر شیعه می شود  و هرگز نمی توان به توحید رسید مگر از کانال امام زمان، بنابراین باید به معرفت امام زمان خود دست یابیم.


وی با اشاره به اینکه معلومات مهدوی با معرفت به امام فاصله زیادی دارد، اظهار داشت: معرفت نسبت به امام زمان واجب است و این بدین معناست که شخص ثالث حکیم، خبیر در زندگی به نام امام زمان(عج) لحاظ شود و همچنین معرفت به لحاظ جسمی امام محدود است، ولی به لحاظ روحی وسعت دارد.

 

وی در پایان ضمن معرفی کتاب های نگین آفرینش و درسنامه  مهدویت خاطر نشان کرد: معرفت یعنی شناختی که تبعیت  را به همراه داشته باشد، طلاب وظیفه دارند امام زمان(عج) را با بیان پیامبر، امامان معصوم(ع)، امام حسن عسکری(ع) به مردم نشان دهند و مردم را نسبت به ایشان تشنه گردانند./

 

پایان پیام/126

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس بیرجند شیراز اردبیل مسجد میرزا کوچک جنگلی استان همدان حوزه هنری روز جهانی معلولان خراسان جنوبي مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران اصفهان مهدویت حوزه علمیه خواهران معرفت امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۶۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مغز انسان به شکلی بی‌نظیر شبیه‌سازی شد

دانشمندان هلند و کره جنوبی به تازگی دستگاهی به نام «ممریستور یونترونیک(مقاومت حافظه)» یا به عبارت دیگر سیناپس مصنوعی ساخته‌اند. این دستگاه که کمی قطورتر از موی انسان است، بخشی از مغز را شبیه‌سازی می‌کند که به ما در فکر کردن و یادگیری کمک می‌کند. این اولین باری نیست که دانشمندان تلاش می‌کنند دستگاهی ایجاد کنند که می‌تواند شبیه مغز انسان فکر کند، اما این دستگاه خاص است، زیرا مانند دیگر دستگاه‌ها ساخته نشده بلکه مانند مغز ما ساخته شده است.

به گزارش ایسنا، این دستگاه مغز مانند چیست و چرا تا این اندازه خاص است؟ ممریستور یونترونیک دارای یک کانال میکروسیال مخروطی است که داخل آن محلولی از نمک(کلرید پتاسیم) محلول در آب قرار دارد.

به نقل از دیجیتال‌ترندز، هنگامی که دستگاه سیگنال الکتریکی دریافت می‌کند، یون‌های موجود در محلول آب از کانال به سمت بالا حرکت می‌کنند و موقعیت خود را تغییر می‌دهند و این حرکت بر چگالی و هدایت یون تأثیر می‌گذارد. این اساسا میزانی که ممریستور می‌تواند الکتریسیته را هدایت کند، تغییر می‌دهد که به نوعی شبیه به نحوه اتصال سلول‌های مغزی قوی‌تر یا ضعیف‌تر بر اساس تجربیات ما است.

این ممکن است نزدیک‌ترین مدل به نحوه عملکرد مغز ما در یک محیط مصنوعی باشد و با تلاش‌های قبلی متفاوت است، زیرا کاملا از آب و نمک ساخته شده و برخلاف مدل‌های قبلی سیلیکون و فلزات ندارد.

اگرچه ممریستورها در پلتفرم‌های متداول مختلفی استفاده شده‌اند، اما با مغز انسان متفاوت هستند زیرا تنها به یک منبع اطلاعاتی مانند الکترون‌ها متکی هستند و فقط به ورودی‌های الکتریکی پاسخ می‌دهند. این با نحوه عملکرد سیناپس‌ها در مغز ما متفاوت است، زیرا سیناپس‌ها می‌توانند برای انجام کار به سیگنال‌های الکتریکی و شیمیایی تکیه کنند.

کاربردهای فعلی هوش مصنوعی، حتی پیشرفته‌ترین آنها، توانایی تفکر مستقل مانند مغز انسان را ندارند. در همین حال، مدل‌های زبانی بزرگ(LLM)، در حالی که ممکن است شبیه به مغز ما به نظر برسند، فقط مجموعه‌ای از کلماتی هستند که افراد دیگر و ماشین‌ها بیان کرده‌اند. توانایی آنها در خلقت ناشی از یادگیری از انسان است و نه از توانایی آنها در تفکر مستقل.

این تحقیق که توسط محقق دکتری تیم کامسما(Tim Kamsma) رهبری می‌شود، نتیجه مشترک کار انجام شده توسط دانشگاه اوترخت در هلند و دانشگاه سوگانگ در کره جنوبی است. این اولین بار در نوع خود است که از کانال‌های یونی سیال برای شبیه سازی مکانیسم‌های پیچیده مایع در مغز استفاده می‌شود. با این حال، به رغم این جهش، دستگاه‌های ممریستورهای یونترونیک هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند و استفاده از آنها برای ساخت رایانه‌های نورومورفیک(neuromorphic) هنوز نیاز به پیشرفت دارد.

ساخت چنین دستگاه‌هایی پله‌ای برای عصر بعدی هوش مصنوعی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود
  • حقیقت بندگی خدا در بیان امام صادق(ع)
  • آیا طب سنتی ریشه در غریزه انسان و دیگر انسان‌تباران دارد؟
  • حل مشکل آب کشاورزان قزوین اولویت مسؤولان باشد
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • آموزش سواد محیط زیستی به کودکان
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • مغز انسان شبیه‌سازی شد
  • مغز انسان به شکلی بی‌نظیر شبیه‌سازی شد