Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - دانشگاه صنعتی اصفهان با امضای یک توافق نامه چند جانبه، مجری طراحی و ساخت نخستین سامانه رادار ثانویه پیشرفته (MSSR) کشور شد.

رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) دانشگاه صنعتی اصفهان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این توافق نامه با موضوع ' آغاز مرحله نخست بومی سازی زیرساخت های ناوبری هوایی ایران ' دیروز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس ‌جمهوری، مدیران این دانشگاه، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مدیران عامل شرکت های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهدی فدایی افزود: این سامانه در تفکیک و شناسایی هواپیماها از یکدیگر کاربرد دارد و دارای دقت بسیار بالایی در شناسایی هواپیماهای نزدیک به هم و کسب اطلاعات پروازی آنها مانند ارتفاع است.
وی با بیان اینکه این سامانه یک رادار مونو پالس مجهز به آخرین استانداردهای سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) است، تصریح کرد: استفاده از این سامانه منجر به کاهش احتمال حوادث ناوبری هوایی می شود.
فدایی با اشاره به اینکه تا کنون این سامانه از خارج کشور خریداری می شد، گفت: با توجه به تحریم های ناعادلانه و ضرورت خودکفایی، طرح بومی سازی رادار ثانویه پیشرفته در کشورمان تعریف شده و در 2 مرحله اجرا می شود.
رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار امیدواری کرد که نمونه نخست این سامانه 18 تا 20 ماه آینده طراحی شود و پس از آن مورد آزمایش قرار گیرد.
به گفته وی در صورت موفقیت آمیز بودن اجرای این طرح، می توان سامانه طراحی شده را تجاری سازی و خدمات و پشتیبانی آن را به کشورهای دیگر صادر کرد.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز گفت: این دانشگاه از دیرباز به عنوان قطب رادار ایران شناخته می شود و طرح تحقیق، طراحی، ساخت، تولید، نصب و راه‌اندازی پنج نمونه رادار و انجام آموزش‌های لازم با هدف بومی سازی فناوری سامانه کامل راداری MSSR-S با هدف تکمیل پوشش راه های هوایی و فرودگاه های کشور به دانشگاه واگذار شده است.
سید محمود مدرس هاشمی افزود: تعهد دانشگاه صنعتی اصفهان در اجرای این طرح، تحقیقات و ساخت سامانه یاد شده است.
وی ادامه داد: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به عنوان بهره بردار و تأمین کننده منابع مالی و همکار در نصب و راه اندازی و گروه صنایع الکترونیک هوایی و تجهیزات فرودگاهی صا شیراز به عنوان مجموعه دریافت کننده دانش فنی تولید و ایجاد کننده ساختار پشتیبانی و تجاری سازی، در این طرح مشارکت دارند.
این طرح با حمایت و نظارت ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام خواهد شد.
دانشگاه صنعتی اصفهان حدود 10 هزار دانشجو و 500 عضو هیات علمی دارد و به عنوان یکی از دانشگاه های برتر کشور مطرح است.
3011/ 6022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي فناوري دانشگاه صنعتي اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۶۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان + فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ دبیر همایش استانی روز فیزیک گفت: این رویداد علمی بستری برای آشنایی دانش‌آموزان علاقه‌مند و مستعد متوسطه دوم با علم را فراهم کرده است.


سجاد مری افزود: هدف از برگزاری این همایش را ترغیب و تشویق استعداد‌های نوجوانان به سمت علم و تفکر کردندانست و افوزد: به واسطه مشاهده یک آزمایش ویا از طریق شنیدن و گفتگو با اساتید، جرقه، حرکت و تحولی در ذهن دانش آموزان ایجاد شود.


وی گفت: در این همایش یک روزه جدیدترین دستاورد‌های علمی در گرایش‌های مختلف علم فیزیک برای دانش‌آموزان ارائه شد و، دانش‌آموزان آزمایش‌های مختلف علمی و هیجان‌انگیزی را در آزمایشگاه‌های دانشکدۀ فیزیک تجربه خواهند کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان + فیلم
  • رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • ساخت کامپوزیت‌های پلیمری خودروانکار دردانشگاه صنعتی
  • ساخت کامپوزیت‌های پلیمری خودروانکار دردانشگاه صنعتی اصفهان
  • سامانه‌های راداری، موشکی و جنگال نیروی پدافند هوایی به نمایش درآمد
  • ارتش قدرتمند و مجهز به فناوری‌های نوین و سامانه پیشرفته است
  • سامانه‌های راداری،موشکی و جنگال نیروی پدافند هوایی به نمایش درآمد
  • حمله ایران فوق‌العاده پیچیده بود اما بدون پیشرفته‌ترین سلاح‌هایش
  • رشد ۲۸ درصدی واحد‌های صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • واحدهای صنعتی دانش بنیان ۲۸ درصد رشد داشته است