Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@10:49:19 GMT

ظرفیت فرش قم به کشور معرفی شود

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۰۶۷۹۸

ظرفیت فرش قم به کشور معرفی شود

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید محمدرضا هاشمی در آیین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه فرش دستباف قم در فرهنگسرای جوان این استان، با تاکید بر ضرورت ایجاد کارگروهی برای راه اندازی نمایشگاه دائمی فرش افزود: قول می دهیم تمام مشکلات داخل استانی پیرامون راه اندازی این نمایشگاه با سرعت برطرف شود.

وی با برشمردن مزایای راه اندازی نمایشگاه دائمی فرش قم گفت: آزادی مشتریان در انتخاب، دسترسی راحت به فرش های دستباف، حذف واسطه ها، کاهش هزینه ها، ایجاد مکانی مورد اعتماد برای خریداران، امکان مقایسه قیمت ها و افزایش جذب مشتری از مزایای این نمایشگاه است که در حوزه اقتصادی قم نقش تعیین کننده ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح احداث نمایشگاه دائمی فرش قم نزدیک عوارضی آزادراه قم - تهران با توجه به حضور سالانه 20 میلیون گردشگر در این استان، در زمینی به مساحت 10 هکتار مصوبه هیات دولت وقت در سال 1389 است که در سال های 90 تا 94 مبلغ 86 هزار و 520 میلیون ریال برای ساخت آن اختصاص یافت.

این طرح تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تلاش ها برای تکمیل ساختمان، محوطه سازی و انشعاب های آن برای بهره برداری در دهه فجر سال جاری ادامه دارد.

سرپرست استانداری قم در ادامه از جمله الزامات تحق اقتصاد مقاومتی را کاهش وابستگی به نفت و مردمی کردن اقصاد دانست و گفت: فرش و فرش دستباف از جمله حوزه هایی است که به دلیل فعال بودن 2.5 میلیون تن در این صنعت، جایگاه مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

هاشمی، آلایندگی صنایع را از جمله دغدغه های توسعه صنعتی در استان ها دانست و گفت: فرش دستباف از جمله صنایعی است که هیچگونه آلایندگی نداشته و بدون احتیاج به توسعه زیرساخت ها می توان اشتغال در این صنعت ایجاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه قم در کنار تمام ظرفیت های مذهبی، موقعیت جغرافیایی و جایگاه ویژه علمی در کشور دارای ظرفیت های مهم هنری به ویژه هنر فرش دستباف است اظهار داشت: 45 درصد فرش های دستباف موجود در نمایشگاه های فرش تهران متعلق به قم است که این نشان از ظرفیت های فرش این استان دارد.

وی ادامه داد: کل ارزش صادرات فرش کشور در سال گذشته 420 میلیون دلار بوده است که سهم فرش قم از این صادرات 70 میلیون دلار بوده، ضمن اینکه 10 درصد اشتغال در این استان مربوط به حوزه فرش دستباف است.

وی همچنین گفت: برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه فرش کشور در قم می تواند نقش صنعت فرش این استان را در کشور به نمایش گذاشته و موجب تحول در این زمینه شود.

27 هزار بافنده، 350 واحد تولیدی، 130 واحد فروش، 10 کارگاه رنگرزی، 40 کارگاه قالیشویی و 31 کارگاه تعمیر و مرمت، تحت نظارت اتحادیه فرش دستباف قم فعالیت می کنند؛ همچنین انجمن هنرمندان طراح و نقاش فرش قم دارای 200 عضو و اتحادیه تعاونی های تولید کننده فرش دستباف روستایی استان قم دارای پنج هزار بافنده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دلار دهه فجر صنعت فرش قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۶۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی در بازدید از غرفه استانداری فارس در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در نخستین روز برگزاری این نمایشگاه، با توانمندی‌ها و زنجیره‌های ارزش این استان در حوزه‌های فولاد، گیاهان دارویی، گردشگری و کشاورزی بیشتر آشنا شد و گفت: استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد.

وزیر کشور بیان کرد: یکی از اتفاقات خیلی خوب، برگزاری نمایشگاه زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها برای دومین سال متوالی به همت وزارت کشور و استانداری‌ها است.

احمد وحیدی با بیان اینکه تلاش شده زنجیره‌های ارزش در هر استان تعریف و زمینه جذب سرمایه گذار برای آنها فراهم شود؛ گفت: باید با ارزیابی ابتدا و انتهای زنجیره بهترین زنجیره‌های ارزش شناسایی و انتخاب شوند؛ علاوه بر این گروه‌هایی که می‌توانند در راستای هم افزایی و هدفمندی در استان‌ها تعریف شوند نیز باید مشخص شوند.

وحیدی یکی از ویژگی زنجیره‌ها را امکان شکل‌گیری به صورت درون استانی و برون استانی عنوان و خاطرنشان کرد: دستیابی به اشتغالزایی هدفمند از دیگر ویژگی‌های زنجیره‌های ارزش است.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از زنجیره‌های ارزش در استان‌های مختلف کشور شکل گرفته است؛ بیان کرد: خوشبختانه زنجیره‌های ارزش به سمت بلوغ خودشان حرکت می‌کنند و در این نمایشگاه اتفاقات خیلی خوب همراه با شور و نشاط قابل توجهی را شاهد بودیم.

وزیر کشور تسهیل کار سرمایه گذاران و ایجاد زمینه انتخاب برای آنها را از دیگر ویژگی‌های زنجیره‌های ارزش عنوان کرد.

کد خبر 6090393

دیگر خبرها

  • استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور داریم
  • ظرفیت‌های صادراتی قم در نمایشگاه ایران اکسپو۲۰۲۴ معرفی می ‌شود
  • غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه «اکسپو» با سه محور برگزار می‌شود
  • حضور غرفه سیستان و بلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • حضورغرفه سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • معرفی سیستان و بلوچستان با ۳ غرفه در نمایشگاه «اکسپو»
  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی