Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@08:42:09 GMT

مقیمی: ۹۹درصد لوازم آرایشی قاچاق تقلبی است

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۰۶۹۰۱

مقیمی: ۹۹درصد لوازم آرایشی قاچاق تقلبی است

خبرگزاری مهر: حمید مقیمی با عنوان این مطلب که حوزه کالا‌های آرایشی و بهداشتی متکی به واردات است، اظهارداشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد، تا ۵۰ درصد نیاز بازار داخلی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی کشور متکی به واردات است.

وی با تاکید بر این موضوع که میزان محصولات داخلی به اندازه‌ای نیست که نیاز کشور را تامین کند، تصریح کرد: بستن راه واردات نمی‌تواند گره‌ای از مشکلات حوزه فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی را باز کند و تنها باعث افزایش محصولات قاچاق و تقلبی در بازار داخلی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقیمی با اشاره به ماه‌های پایانی سال و فرصت اندک ثبت سفارش محصولات مورد نیاز مردم، افزود: به نظر می‌رسد بسته شدن ثبت سفارشات توسط وزارت صمت، نه تنها کمکی به تولید داخل نخواهد کرد، بلکه باعث خواهد شد کمبود‌های بازار داخلی، آسیب رسان شود. زیرا، عده‌ای در صدد ناکارآمد نشان دادن دولت در تامین کالا‌های مورد نیاز مردم هستند.

رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی ایران، با عنوان این مطلب که سازمان غذا و دارو بازار این محصولات را رصد می‌کند، گفت: درخواست ما از وزارت صمت، این است که مسیر ثبت سفارش را باز کند و اجازه بدهد که محصولات مورد نیاز مردم وارد شود.

مقیمی با انتقاد از اینکه یک ماه است وزارت صمت ثبت سفارش کالا را بسته است، افزود: ما عنوان کرده ایم که حاضریم بدون انتقال ارز، محصولات خود را وارد کنیم، اما متاسفانه این اجازه را به ما نمی‌دهند.

وی با اشاره به دپو شدن کالا‌هایی که در گمرک مانده است، ادامه داد: به خاطر بسته شدن ثبت سفارش، کالا‌هایی که وارد کرده ایم، در گمرک مانده است. در حالی که واردات محصولاتی که در داخل به اندازه نیاز بازار تولید نمی‌شود، نه تنها آسیب رسان به اقتصاد کشور نیست، بلکه می‌تواند منجر به ارتقای کیفیت تولید داخل شود.

مقیمی با عنوان این مطلب که در زمینه فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی نیاز داریم کیفیت تولیدات داخلی را بالا ببریم، افزود: متاسفانه خود تحریمی، معیشت و اشتغال حداقل ۲۰ هزار نفر که به طور مستقیم در این حوزه فعالیت دارند و ۵۰ هزار نفر که غیر مستقیم فعال هستند را تهدید می‌کند.

وی، یکی از تبعات بسته شدن مسیر واردات کالا‌های آرایشی و بهداشتی را، افزایش قاچاق این محصولات عنوان کرد و گفت: ۹۹ درصد کالا‌های آرایشی و بهداشتی که به صورت قاچاق در بازار داخلی وجود دارد، تقلبی است و این مسئله سلامت مردم را تهدید می‌کند.

مقیمی با بیان این مطلب که حداقل دو ماه زمان لازم است تا مسیر سفارش و ورود کالا به کشور فراهم شود، افزود: فرصت زیادی تا پایان سال نداریم و در حال حاضر بازار فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در داخل با کمبود‌هایی مواجه است و همین مسئله، وزارت صمت را مجاب می‌کند تا زودتر نسبت به قبول ثبت سفارش اقدام کند.

رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی ایران، با تاکید مجدد مبنی بر اینکه ما هیچ گونه انتقال ارز برای واردات انجام نمی‌دهیم، گفت: ما بر اساس روش اعتباری، شرکت‌های خارجی را مجاب کرده ایم که وارد مبادله با ما شوند و از همین رو، قرار نیست ارز انتقال دهیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: لوازم آرایشی قاچاق تقلبی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۶۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ دستگاه خودروی شوتی در اراک توقیف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمد عقیل سلگی اظهار کرد: در تداوم طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس امنیت اقتصادی مرکزی، با اقدامات اطلاعاتی در بازه زمانی سه روزه ۱۰ دستگاه خودروی شوتی حامل کالای قاچاق در جاده‌های ارتباطی شهرستان اراک را شناسایی و بلافاصله برنامه ریزی لازم را برای توقیف آنها آغاز کردند.

وی افزود: محموله ۳۵ میلیارد ریالی انواع کالای قاچاق در عملیات پلیس امنیت اقتصادی در یکی از جاده‌های ارتباطی اراک توقیف شد.

این مقام انتظامی گفت: در طول اجرای این طرح هر ۱۰ دستگاه خودروی شوتی شناسای شده در عملیات‌های جداگانه توقیف و در بازرسی از آنها، ۵ دستگاه انواع لوازم خانگی، ۴ هزار و ۴۴۰ نخ سیگار، یک هزار و ۶۵۰ عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، یک تن ۶۱۵ کیلوگرم انواع مواد خوراکی و خشکبار، ۵۰۰ دستگاه مانیتور، ۲ کیلوگرم تنباکو، ۳۸ عدد تجهیزات انتظامی، ۵۶۴ قطعه لوازم یدکی خودرو، ۸ هزارو ۱۹۱ عدد پایه لامپ و۱۶۰ قطعه لوازم الکتریکی قاچاق کشف شد.

سرهنگ سلگی افزود: در این عملیات‌های ۹ قاچاقچی کالا دستگیر ۱۰ دستگاه خودروی شوتی توقیف و ۱۲ پرونده قضائی تشکیل و متهمان به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6085727

دیگر خبرها

  • مقابله با شوینده‌های تقلبی با الزام شناسه رهگیری + فیلم
  • ۱۰ دستگاه خودروی شوتی در اراک توقیف شد
  • کشف تعداد ۱۶۶ دستگاه لوازم خانگی قاچاق در همدان
  • قتل مدیر عامل شرکت لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه | ۳۷ ضربه چاقو بر پیکر جوان ثروتمند
  • چگونه ایرپاد های فیک را از اصل تشخیص دهیم؟
  • کشف توزیع غیر مجاز یک هزار تن گندم یارانه‌ای در خوی
  • قاچاقچی لوازم خانگی در دام پلیس کبودراهنگ
  • حراج سر ماه دیجی‌کالا به قیمت پارسال
  • سودای غلط‌گیری چهره!
  • استقبال از محصولات پزشکی ایران در مالزی