Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@19:29:53 GMT

راه‌اندازی نمازخانه‌ ویژه ناشنوایان در مکه

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۰۶۹۰۹

راه‌اندازی نمازخانه‌ ویژه ناشنوایان در مکه

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری مصراوی؛ ریاست کل امور مسجدالحرام در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این نمازخانه ویژه  ناشنوایان، شماری از مترجمان به زبان اشاره حضور دارند که شعایر نمازهای جمعه، خطبه‌های نماز عید فطر و قربان، نماز استسقاء (طلب باران) و درس‌ها و موعظه‌های مسجدالحرام را به زبان اشاره ترجمه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در این بیانیه آمده: خدمت به روشندلان از دیگر برنامه‌های این مؤسسه است و در همین راستا، عصای سفیدی برای راهنمایی افراد روشندل به نماز‌خانه‌‌های ویژه این قشر از جامعه اختصاص داده شده و همچنین، یک کیف ویژه که شامل نسخه قرآن، کتاب، نقشه‌های حرم مکی و مشاعر مقدسه به زبان بریل است در اختیار روشندلان قرار می‌گیرد.
 
ریاست کل امور مسجدالحرام در این بیانیه تصریح اعلام کرد: یک وسیله نگهدارنده قرآن نیز برای این افراد آماده شده که به آن‌ها اجازه می‌دهد در وضعیت‌های مختلف به تلاوت قرآن بپردازند، علاوه بر این، قرآن با قلم گویا و ساعت گویایی که اوقات شرعی را اعلام می‌کند، از دیگر امکاناتی است که در این نمازخانه‌ها در اختیار افراد قرار می‌گیرد.   در این بیانیه همچنین، به اختصاص درب‌ها، راهرو‌ها و مسیرهای ویژه‌ای با علامت‌های مشخص و با هدف  به اجرای تسهیل حرکت و رفت و آمد افراد معلول و مجهزکردن نمازخانه‌ها به تمامی امور مورد نیاز این قشر اشاره شده و آمده است: کارکنانی با هدف چگونگی تعامل با این قشر از جامعه تربیت شده‌اند .   انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن بین الملل ایکنا مکه مسجدالحرام روشندل ناشنوا قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۶۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«منم بچه مسلمان» از شبکه پویا و قرآن

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  این برنامه شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۱۰ و ۱۶ از شبکه قرآن و ساعت ۱۳ از شبکه پویا پخش می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز
  • بیانیه وزارت علوم در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • نیروی جوان کیفیت جمعیت هر کشور را معرفی می‌کند
  • تیم فوتسال زیر ۲۱ سال ناشنوایان عراق در شاهرود اردو زد
  • خلیفه کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • خلیفه ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • زایران ایرانی عمره ۲۴ ساعته با اتوبوس به مسجدالحرام منتقل می‌شوند
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • «منم بچه مسلمان» از شبکه پویا و قرآن
  • (تصاویر) دروازه قرآن شیراز