Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@17:26:32 GMT

جامعه وکالت به شیر نفت و بیت‌المال وصل نیست

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۰۶۹۶۹

رکنا : رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت :جامعه وکالت به شیر نفت و بیت‌المال وصل نیست و هزینه‌ای هم به پای دولت ایجاد نمی‌کند، اما از هر وکیل هشتصد هزار تومان دریافت می‌شود.

به گزارش رکنا، نشست خبری مشترک عیسی امینی رییس کانون وکلای دادگستری مرکز و مرتضی شهبازی‌نیا رییس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران ( اسکودا) صبح امروز – سه شنبه - برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینی در ابتدای این نشست گفت: ما در اولین، نشست خبری قول داده بودیم که مشارکت را به حداکثر برسانیم و باید ببینیم که به این هدف رسیده‌ایم یا خیر. دومین محوری که دنبال کردیم همکاری با رسانه‌ها است چون نهادهای مردمی پشتشان به مردم گرم است و ما به کمک رسانه‌ها توانستیم از این نهاد مدنی دفاع کنیم.

وی افزود: این دوره هم حداکثر حمایت را دیدیم. ما دیدم که دارد در بسیاری از برنامه‌های صدا و سیما به حقوق مدنی حمله می‌شود، اما ما شفافیت را مورد توجه قرار دادیم. شاید نهاد مدنی بزرگترین ناظرش خود مردم است و تشکیل ندادن جلسه غیرعلنی که مطلقا انجام نشد خیلی مهم است. گفت‌وگوهای ما آزادی Freedom مشروط بعضی افراد را در پی داشت. ما شاخه‌ای از جناح‌های سیاسی نیستیم. تلاش کردیم از تفکر جناحی دوری کنیم.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به اینکه جامعه وکالت با وحدت با تمام هجمه‌ها مبارزه کرد، گفت: بعضی فکر می‌کنند اگر به نهاد مدنی حمله کنند به نفعشان می‌شود. ما این دفاع را در چارچوب قانون Law اساسی می‌خواهیم انجام دهیم. جامعه وکالت به شیر نفت و بیت‌المال وصل نیست و هزینه‌ای هم به پای دولت ایجاد نمی‌کند اما از هر وکیل هشتصد هزار تومان دریافت می‌شود.

امینی با بیان اینکه در طول فعالیت خود هیچگاه در مقام انفعال و حمله در نیامدیم، ما با استناد به قانون می‌توانیم از خود دفاع کنیم. جامعه وکالت دغدغه نظام نیست بلکه همراه نظام است و به خصوص حقوق ملت را دفاع می‌کند. بزرگترین یاور ما رسانه‌ها هستند چون رسانه بزرگترین کانال ارتباطی ما با مردم است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

اعدام مرد شیطان صفت در گرگان / او در شب قدر به دختر ۱۳ ساله تجاوز کرده بود! راننده متجاوز به بیمار اورژانسی در آمبولانس تعرض کرد+عکس سرنوشت محاکمه قاتل سریالی که پس از آزار مهاجران ایرانی، آنها را تکه تکه کرد+عکس سود سهام عدالت مشمولان عادی چقدر است !؟ +جزییات 2 برابر شدن یارانه نقدی / پیشنهاد برای سال 98 فوتبالیست معروف از تانکر آب بیرون کشیده شد / بازپرس راز یک پارتی شبانه در تهران را برملا کرد بریدن سر مرد کرجی به سبک داعشی ها در حمام! + جزییات ارتباط راحله با مردان غریبه سرنوشت شومی را برای او در ویلای فشم رقم زد+ عکس نمی دانستم وقتی با بهناز ازدواج می کنم با دختر گانگستر مشهد وصلت کرده ام قاتل سریالی که پس از آزار 2 مهاجر ایرانی، آنها را تکه تکه کرد + عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا دستگیری قاچاقچی اعضای بدن انسان با 50 اسکلت در ایستگاه راه آهن+ عکس بازیگر و گوینده معروف در بیمارستان بستری شد+عکس حیوان وحشی به جان روستاییان افتاد / وحشت مسافران قطار از این حیوان تصادف عجیب / زنده ماندن عابر پیاده پس از تصادف با راننده ناشی + فیلم

منبع: رکنا

کلیدواژه: آزادی Freedom سیاسی قانون Law شیر نفت وکالت کانون بیت المال عکس قتل پسر راننده تصاویر خودکشی شوم جوان دختر ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۶۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ مشکوک قاضی دادگستری در آمل

به گزراش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبری مبنی بر کشف پیکر قاضی شهرستان بابل در شهرستان آمل مازندران داغ شد که گفته شده به قتل رسیده است.

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در همین خصوص اظهار کرد: این موضوع به‌عنوان مرگ مشکوک کالبدگشایی شده است.

وی افزود: بررسی‌های لازم در این زمینه درحال انجام است که درصورت رسیدن به نتیجه اطلاع‌رسانی می‌شود.

مرحوم مهران رحیمی قاضی سابق دادگستری، ۵۲ ساله اهل روستای دونه‌سر بابل، وکیل پایه یک دادگستری استان تهران و بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری دادگاه ولنجک تهران بوده که سال گذشته بازنشسته شده است.

دیگر خبرها

  • رییس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در آمل
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • برخورد با متجاوزین به بیت‌المال باید بازدارنده باشد | امروز یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • ببینید | هشدار رئیس قوه‌قضائیه به متجاوزان به بیت‌المال
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • فیلم/ اژه‌ای: برخورد با متجاوزین به بیت‌المال باید بازدارنده باشد
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات