Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:26:47 GMT

اجرای بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شاهرود آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۰۷۵۱۶

اجرای بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شاهرود آغاز شد

شاهرود - ایرنا - عملیات اجرایی بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شهید بسطامی شاهرود روز سه شنبه با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو آغاز شد.

فرماندار شاهرود در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: با انجام این عملیات، ظرفیت نیروگاه سیکل ترکیبی شاهرود افزایش می یابد.
محمد کرم محمدی اضافه کرد: افزایش تولید و پاسخگویی به رشد بار، صرفه جویی سالانه سوخت به میزان 244 میلیون متر مکعب، کاهش آلایندگی محیط زیست و افزایش راندمان نیروگاه به اندازه 50 درصد از جمله مزیت های این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از بهره برداری این طرح تا سال 1400 خبر داد و گفت: این بخش دارای وی‍ژگی هایی همچون ژنراتور به ظرفیت 160 مگاوات، بویلرهای بازیاب حرارتی، توربین بخار و سیستم خنک کننده اصلی از نوع خشک است.
به گزارش ایرنا، نیروگاه سیکل ترکیبی شهید بسطامی شاهرود دارای چند بخش است. واحد گازی این نیروگاه توان تولید 162 مگاوات برق را دارد.
نیروگاه گازی شاهرود شامل دو واحد گازی به ظرفیت 162 مگاوات در مجموع 324 مگاوات در شرایط ایزو است که در آن از 2 واحد توربین گاز V94.2 طرح نیام مپنا استفاده شده است.
این نیروگاه در 15 کیلومتری جاده شاهرود به دامغان، جنب پست 230 کیلوولت جای گرفته و تاکنون هر دو واحد آن به کارفرما تحویل موقت شده است.
اردکانیان در ادامه سفر خود همراه با کاروان تدبیر و امید به استان سمنان، عصر امروز طرح هایی را نیز در نیروگاه برق سمنان افتتاح می کند.
7359/6167/7408

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد انرژي نيروگاه برق شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۷۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام رعایت ملاحظات ایمنی و اچ‌اس‌ئی هنگام تعمیرات نیروگاه ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، مجید چگنی امروز (سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت‌) در نخستین گردهمایی تعمیرات ایمنی و تعالی سازمانی شرکت‌های پالایش گاز، خطاب به مدیران شرکت‌های پالایشی گاز بیان کرد: حضور شما در صنعت گاز و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید، مصداق جهاد مستمر است.

وی افزود: شرکت ملی گاز، زیرساختِ زیرساخت‌های کشور است. ما سازمانی همانند شرکت ملی گاز نداریم که همه فکر، ذهن، ایده، تفکر و فعالیت‌های آن تنها برای کشور باشد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: پارسال، سال مهمی بود. با اینکه دشمن عملیات تروریستی انجام داد و بخشی از خط لوله گاز را از کار انداخت، اما مدیریت صنعت گاز به‌گونه‌ای بود که برخی مردم این موضوع را حتی احساس هم نکردند. همکاران ما نیز در قسمت‌های مختلف، شبانه‌روز تلاش کردند خطوط گاز در کمترین زمان عملیاتی شود.

چگنی اظهار کرد: پارسال هرچند با زمستانی طولانی روبه‌رو بودیم، اما تولید مستمر گاز انجام و انرژی کشور تأمین شد و این دوره را نیز پشت‌سر گذاشتیم.

وی با اشاره به موضوع تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های گازی گفت: برنامه مهم تعمیرات پالایشگاه‌های گازی آغاز شده است و البته باید ملاحظات ایمنی و اچ‌اس‌ئی نیز به‌طور کامل رعایت شود، زیرا رعایت‌نکردن مسائل ایمنی می‌تواند آسیب‌رسان باشد و خانواده‌ها را نیز از این بابت داغدار کند که همین مسئله پیامدهای منفی مادی و معنوی به‌دنبال دارد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه باید قبول کنیم بسیاری از شرکت‌های نفتی در موضوع اچ‌اس‌ئی پیشرو هستند، یادآور شد: باید از این شرکت‌ها الگوبرداری کنیم، ازاین‌رو اگر پیشنهادی درباره بازدید از شرکت‌های بزرگ نفتی به‌منظور ارتقای ایمنی تأسیسات به بنده شود موافقت خواهم کرد، زیرا معتقدم باید از تجربیات چنین شرکت‌هایی استفاده کنیم.

کد خبر 6099481 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ساخت ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تسریع شود
  • الزام رعایت ملاحظات ایمنی و اچ‌اس‌ئی هنگام تعمیرات نیروگاه ها
  • جزئیات افزایش ۹ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور
  • ۴۶ واحد نیروگاه حرارتی جدید به شبکه برق کشور متصل شد
  • نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود
  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • رقم عجیب مصرف برق کولر‌ها در دوره گرم سال
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است