Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار لرستان با اشاره به کمبود منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی گفت: تعداد بانوان فرهیخته و شایسته در پست‌های مدیریتی لرستان افزایش می‌یابد. ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حبیب الله خجسته پور ظهر امروز حاشیه مراسم روز دانشجو و در پاسخ به سوالات دانشجویان دانشگاه آزاد خرم‌آباد اظهارداشت: براساس آمار، در انتخابات گذشته در خوابگاه‌های دانشجویی و محیط‌های دانشگاهی اگر نگوییم اکثریت حداقل نیمی از دانشجویان هم در سال 92 و هم در سال 96 به دولت فعلی رأی دادند اما اینکه هیچ  کسی از بین این 8 هزار دانشجو و سه یا چهار هزار نفر طرفدار دولت پشت این تربیون قرار نگرفت خود جای سوال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چه شده است دانشجویانی که موافق نظر دولت هستند حاضر نمی‌شوند پشت این تریبون قرار گیرند و جمله‌ای از عقاید خود دفاع کنند.

معاون سیاسی-امنیتی استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با جایگاه زنان در مسئولیت‌های اجرایی عنوان کرد: اعتقاد داریم زنان نیمی از جامعه هستند و می‌توانند نیمی از مسئولیت توسعه کشور و بلکه بیشتر را به عهده گیرند چرا که موفقیت مردان و فرزندان نیز در گرو همراهی و همکاری مادران و همسران است، پس نقش زنان به مراتب از نقش مردان بیشتر است.

وی بیان کرد: به دلایل مختلفی از جمله مسائل فرهنگی و بعضا مذهبی و اجتماعی جایگاهی که در شان بانوان استان باشد نتوانسته است تحقق پیدا کند. همه دولت‌ها به سهم خود به دنبال این موضوع بودند.

خجسته پور گفت: یکی از برنامه‌هایی که در آغاز دولت دوازدهم رئیس جمهور منتخب  در دستور کار قرار داد این بود که 30 درصد از مناصب مدیریتی تا پایان دولت در اختیار بانوان قرار گیرد البته شاید تا حدودی عدد رویایی باشد اما چون وضعیت موجود این را ایجاب می‌کند شاید عدد و رقم بزرگ باشد؛ به هر حال این کار شروع شده است و ما نیز  به سهم خود در استان لرستان به دنبال این موضوع بودیم.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که استاندار لرستان به محض ورود به استان اعلام و بخش نامه کردند این بود که همه مدیران دستگاه‌های اجرایی که بیش از دو معاون دارند موظف‌اند یک معاون را از بین بانوان یا جوانان منصوب کنند.

معاون سیاسی-امنیتی استاندار لرستان خاطرنشان کرد: هم اکنون 5 مدیر کل بانو در استان مشغول فعالیت هستند که تاکنون این رقم سابقه نداشته است؛ برای تحقق شایسته سالاری تجربه کاری لازم است پس باید از جایی شروع کرد.

وی اظهارداشت: برای اولین بار در استان 6 بانو را به عنوان معاون فرماندار  منصوب کردیم یعنی از 11 فرمانداری لرستان 6 معاون فرماندار  هم اکنون در حال خدمت هستند.

خجسته پور به فعالیت یک بخشدار زن در استان اشاره کرد و گفت: در ادامه مسیر تلاش می‌کنیم تعداد بانوان فرهیخته و شایسته استان در مناصب بیشتر شود؛ نزدیک 4 بانو در معاونت‌های مدیران کل استان مشغول فعالیت هستند و به طور یقین تا رسیدن به 30 درصد و نقطه مطلوب راه درازی پیش رو داریم اما این کار را شروع کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بحث اشتغال یک موضوع تفکیک جنسیتی شده نیست و سند اشتغال دارد بیان کرد: در استان موضوعات اشتغال نیز دارد دنبال می‌شود اما اینکه ویژه و اختصاصی بانوان باشد نیست چرا که متولیان امر و کسانی که در این زمینه تخصص دارند این گونه دیدند که برای موضوع اشتغال تفکیک جنسیتی قائل نشوند بلکه بر اساس شایستگی و آزمون‌هایی باشد که در فواصل مختلف برگزار می‌شود.

معاون سیاسی-امنیتی استاندار لرستان تصریح کرد: علاوه بر بنیاد حجاب و عفاف که به صورت غیردولتی فعالیت می‌کند، در استانداری و در همه فرمانداری‌ها کارگروه ویژه‌ای به نام حجاب و عفاف تشکیل دادیم و در این زمینه سالیانه همه دستگاه‌های دولتی استان را مورد بررسی قرار می‌دهیم، بازرسان ما به صورت ماهیانه بازدید و گزارشات را در این کارگروه مطرح می‌کنند و به دنبال آن هستیم این ارزش دینی حفظ شود بنابراین اینکه در این رابطه ما مخالف بانوان یا مخالف حجاب و عفاف باشیم به طور یقین بی‌انصافی است.

وی در رابطه با طولانی شدن زمان افتتاح پروژه‌های عمرانی استان نیز اظهارداشت: مسیری که در مورد پروژه‌های کشور و استان ما شروع شده بود یک مسیر با رشد متوازنی بود تا اینکه چند اتفاق در کشور رخ داد و این مسیر را کند کرد، خزانه‌هایی که بناست پروژه‌های عمرانی را تامین اعتبار کند یک مقداری با خلل مواجه شدند.

خجسته پور با بیان اینکه در استان لرستان پروژه آزاد راه خرم‌آباد – بروجرد - اراک تا قبل از سال 92 کمتر از 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما بعد با رشد خوبی (بیش از 70 و80 درصد) در حال حرکت بود که به دلیل اتفاقاتی مقداری با کندی مواجه شد، افزود: کارخانه فولاد ازنا تقریبا تا سال 92 و 93، 10 درصد رشد فیزیکی داشت که این رشد فیزیکی اکنون به 83 درصد رسیده است.

انتهای پیام/م

R41450/P1486/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۷۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با اشاره به اینکه از سه مسیر سازمان برنامه و بودجه، مولدسازی و فروش نفت برای تامین منابع پروژه راه‌آهن تلاش‌هایی صورت گرفته است، بیان کرد: فعالیت اجرایی در این پروژه زمان‌بر است و این طرح یکی از مطالبات جدی مردم استان به‌ویژه مردم خرم‌آباد است.

ابوطالب شفقت روز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن دورود - خرم‌آباد با اشاره به اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های مهم و راهبردی لرستان است، افزود: این طرح در دولت سیزدهم جزو مصوبات سفر رئیس جمهور قرار گرفت و طی یک سال گذشته این طرح ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

استاندار لرستان با بیان اینکه قرارداد ساخت این پروژه سال ۹۱ با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) منعقد و عملیات اجرایی آن همان سال آغاز شد؛ اما در پیچ و خم کمبود اعتبار ماند، افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح تا سال ۹۷، حدود ۳۸ درصد بود.

شفقت با اشاره به اینکه از سه مسیر سازمان برنامه و بودجه، مولدسازی و فروش نفت برای تامین منابع پروژه راه‌آهن تلاش‌هایی صورت گرفته است، بیان کرد: فعالیت اجرایی در این پروژه زمان‌بر است.

وی به اجرای ۳۳ کیلومتر تونل در این طرح اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مردم استان انتظار تسریع در روند ساخت این طرح را دارند، از قرارگاه خاتم درخواست بازدید از پروژه را داریم.

شفقت افزود: برای تامین اعتبار ادامه اجرای طرح مراوداتی بین قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و دولت بوده و املاکی در قالب مولدسازی در اختیار قرارگاه خاتم قرار داده شده که می‌تواند به ‌مرور از این منابع استفاده کند و این مهم در حال پیگیری است.

شفقت با تاکید بر اینکه حجم اعتبار پروژه بسیار سنگین است، افزود: پیگیر تامین منابع آن هستیم و از گرفتن سهم استان کوتاه نخواهیم آمد.

استاندار لرستان رقم مطالبات قرارگاه خاتم از پروژه راه‌آهن لرستان را ۸۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • التیماتوم ۴ ماهه شفقت برای معاونت عمرانی‌ استانداری
  • التیماتوم ۴ ماهه «شفقت» برای معاونت عمرانی‌ استانداری
  • مهلت ۳ ماهه استاندار لرستان جهت تکمیل برج امید
  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • کمبود اعتبار ۲۵۰میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • امسال بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام حوزه راهسازی پایان می یابد
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است