Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: ماده اولیده شیرخشک با ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور وارد می‌شود و اکنون هیچ مشکلی بابت تامین این محصول توسط تولیدکنندگان داخلی در بازار وجود ندارد.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، هانی تحویل‌زاده رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد در واکنش به خبر آزادسازدی واردات شیرخشک اظهار داشت: پیرو این خبر افراد زیادی برای واردات شیرخشک مراجعه کرده‌اند اما باید توجه داشت که آنچه که آزاد شده است تنها واردات ماده اولیه شیر خشک کودکان است که باید بر روی آن فرآوری‌های دیگری نیز انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۵ شرکت تولیدکننده شیر خشک نوزاد در کشور تحت لیسانس کشورهای اروپایی شامل هلند، سوئیس، فرانسه و بلژیک ماده اولیه شیر خشک را برای تولید محصول نهایی شیرخشک کودکان وارد می‌کنند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد ادامه داد: شیرخشک (ماده اولیه تولید این محصول) با ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور وارد می‌شود و اکنون هیچ مشکلی بابت تامین این محصول  توسط تولیدکنندگان داخلی در بازار وجود ندارد.

تحویل‌زاده در واکنش به تأثیر تحریمها براین صنعت گفت: شرکتهای خارجی همکاری خود را با ایران قطع نکرده‌اند و چنین اعلام می‌کنند که تا زمانی که ارسال پول از سمت ایران وجود داشته باشد کشورمان را ترک نخواهند کرد، اما برای جلوگیری از ایجاد رانت داخلی نظارت سفت و سختی در داخل انجام می‌شود که این امر پروسه واردات را با کندی همراه کرده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد افزود: با توجه به اینکه ۱۵۰ قلم ماده اولیه داریم تنها برای واردات برخی از آنها با مشکل مواجهیم اما بیشتر محصولاتمان از اروپا وارد می‌شود.

تحویل‌زاده همچنین در ارتباط با اخبار موجود درباره کمبود شیر خام در کشور گفت:کمبودی از بابت شیر در کشرو نداریم اما در صنعت ما برای تأمین شیرخشک مصرفی بخش باید عاری از سموم و آنتی‌بیوتیک‌ها باشد به همین منظور ما از قبل شیر مورد نیاز خود را فارن‌های گاوداری سفارش می‌دهیم و قبل از مصرف آنها را در آزمایشگاه‌های خود مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی گفت: کشورهای عراق، افغانستان، سوریه، لبنان و عربستان از جمله بازارهای صادراتی ما هستند که اگر ممنوعیتی برای صادرات از داخل وجود نداشته باشد می‌توانیم صادرات مناسبی به این کشورها انجام دهیم.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد یادآور شد: هزینه تولید شیرخشک در داخل یک سوم هزینه واردات آن است بنابر این بسیار به صرفه‌تر است که با توجه به ظرفیت موجود این محصول به جای واردات در کشور تولید شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: صادرات واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۷۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود مهدی نیا عصر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: به جز انسولین با نام تجاری «نوومیکس» که دارویی کاملاً وارداتی است، در هفته‌های اخیر با کمبود واردات مواجه بودیم و سایر اقلام تولید داخل را به میزان بیشتری در داروخانه‌ها توزیع شده است.

وی با اشاره به تاکید وزارت بهداشت بر استفاده از انسولین‌های تولید داخل افزود: در حال حاضر فقط در زمینه محصول خارجی دچار کمبود هستیم و سایر محصولات به میزان کافی وجود دارد و مصرف‌کنندگان باید برای مصرف با پزشک معالج خود مشورت کنند.

مهدوی نیا خبر داد: محصول وارداتی نوومیکس در روزهای گذشته وارد خوزستان شده است و در سه روز آینده با توزیع در داروخانه‌های استان، وضعیت موجودی به روال عادی بر می‌گردد.

کد خبر 6093604

دیگر خبرها

  • سیب‌زمینی کیلویی چند؟
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • مشکل کمبود شیرخشک در نشست سازمان بازرسی بررسی شد
  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • تأمین مودم پروژه فیبر نوری از محصولات تولید داخل
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰درصد مودم‌های پروژه فیبرنوری
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری