Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز،  فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران درباره برگزاری کلاس توجیهی و دانش‌افزایی داوران فوتبال گفت: بعد از اینکه ۱۴ هفته از لیگ برتر سپری شد فضایی ایجاد شد تا بتوانیم همانند همه کشور‌های دنیا کلاس یک روزه‌ای را برگزار کنیم و این مسأله را در دستور کار قرار خواهیم داد و به صورت مستمر این دوره را برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کلاس‌ها به دنبال رفع نقاط ضعف هستیم و می‌خواهیم نقاط قوت داوران را ارتقا ببخشیم و عملکرد داوران را به صورت کلیپ نشان دادیم. قصد ما این نیست که اشتباهات را نشان دهیم بلکه می‌خواهیم علت اشتباه را بگوییم تا دیگر این اتفاقات رخ ندهد و داوران هم خوشبختانه استقبال خوبی از این دوره انجام دادند.

وی درباره داوری‌های انجام شده تا اینجای لیگ خاطرنشان کرد: اشتباهاتی وجود داشته و حتی این اشتباهات در نتیجه‌گیری هم تأثیرگذار بوده است، اما داوران اشتباه می‌کنند و این اشتباهات عمدی نیست. داوران ما مشکلی ندارند هر چند که تا وقتی انسان قضاوت می‌کند اشتباهات وجود دارد. حتی دیدید که در جام جهانی با وجود استفاده از تکنولوژی باز هم اشتباهاتی وجود داشت، اما ما باید به دنبال این باشیم تا بتوانیم از تکنولوژی هم استفاده کنیم.

رئیس کمیته داوران درباره بیانیه دادن باشگاه‌ها علیه داوری‌ها خاطرنشان کرد: این کار حرفه‌ای نیست و بار‌ها گفته‌ایم که وقتی داور به زمین نرفته و حرف‌هایی مطرح می‌شود طبیعی است که روی داور اثرگذار خواهد بود. این مسأله کار خوبی نیست و ما به عنوان مسئول کمیته داوران نمونه‌های مشابه را رصد می‌کنیم و به مسئولان کمیته انضباطی می‌دهیم.

اصفهانیان در پاسخ به این سؤال که چرا انتقادات به داوری زیاد شده، گفت: به هر حال شاهد شرایطی هستیم که هر کسی به فکر خودش است و به دنبال منافع خودشان هستند. همه تیم‌ها می‌گویند ما از داوری ضرر کردیم، اما هیچ تیمی نمی‌گوید که ما از داوری سود کردیم و این وسط برای من سؤال پیش می‌آید اگر تیمی ضرر کرده پس چه تیمی سود برده است؟ طبیعی است وقتی تیمی ضرر می‌کند باید یک تیم هم سود کند. عملکرد کمیته داوران تا اینجا مثبت بوده و با علاقه‌مندی می‌بینیم که داوران قضاوت می‌کنند و باید مشکلاتی نظیر حق‌الزحمه، ایاب و ذهاب و حتی مرخصی داوران حل شود چرا که آن‌ها حرفه‌ای نیستند و در کنار داوری در مدرسه، در بیمارستان یا در بانک کار می‌کنند و برای قضاوت باید مرخصی بگیرند که در این زمینه همیشه دچار مشکل می‌شوند.

وی درباره ورود داوران جوان به عرصه قضاوت، افزود: داوران جوان خوبی به فوتبال ما اضافه شدند و این اتفاق باید قبل از این رخ می‌داد من ضمن احترام به مدیران قبلی کمیته داوران می‌گویم که باید طرح و برنامه داشت، حتی وقتی نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا، برنامه‌های ما را دیدند گفتند هیچ کشوری مثل شما برنامه و نقشه ندارد.

رئیس کمیته داوران درباره حضور مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا هم اظهار داشت: یک کلاس برای داوران زیر ۳۵ سال برگزار خواهیم کرد که از فیفا مدرس می‌آید و تا چند روز آینده این کلاس برگزار خواهد شد.

اصفهانیان درباره اینکه اگر فوتبال ایران تعلیق شود آیا جامعه داوری هم با آن دست به گریبان خواهد شد یا نه، تصریح کرد: امیدوارم حرکتی نکنیم تا فوتبال تعلیق شود چرا که تعلیق نکردن آن برای ما مهم است.

وی درباره بحث بازنشسته‌های فدراسیون فوتبال هم خاطرنشان کرد: به هر حال هر چه قانون بگوید ما موظف به اجرای آن هستیم، اما دو ماه قبل نامه‌ای به وزارت ورزش دادیم تا تکلیف ما مشخص شود و منتظر هستیم تا این جواب به دست ما برسد و ببینیم باید چه کنیم.

رئیس کمیته داوران درباره برنامه‌های تمرینی داوران هم گفت: اگر داوران فضای تمرینی بخواهند به آن‌ها می‌دهیم و حتی از بخش‌هایی از ایفمارک هم استفاده می‌کنیم تا کارهایشان انجام شود و باید برنامه ویژه داشته باشند تا دیده شوند.

اصفهانیان درباره عملکرد کمیته داوران و انتقاد‌هایی که به آن‌ها می‌شود، گفت: عملکرد ما مشخص است و به نحو احسن کارهایمان را انجام می‌دهیم. کلاس داوری برگزار کردیم و مدرسی که برای داوران جام جهانی بود را به این کلاس‌ها آوردیم و هنوز نیم‌فصل نشده جلسه آنالیز برگزار کردیم و فیلم داوری‌ها را گذاشتیم تا اگر ایراداتی وجود دارد مشخص شود. اگر داوری اشتباه کرده و نمره بالایی گرفته آن را تصحیح کردیم و اگر ناظری ایراد گرفته در نمره داوران تأثیرگذار بوده و این مسائل کمک می‌کند که داوران بدانند عملکردشان دیده می‌شود.

انتهای پیام/ا

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۷۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دزفولی: چشمی باید اخراج می‌شد/ دور ربیعی ملیجک نیست!+فیلم

کارشناس داوری فوتبال ایران معتقد است، روزبه چشمی در دیدار استقلال - ذوب‌آهن باید با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج می‌شد. - اخبار ورزشی -

هادی دزفولی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی تسنیم، ارزیابی‌اش از عملکرد کوپال ناظمی داور مسابقه استقلال- ذوب‌آهن، را این‌طور بیان کرد: در نیمه اول داوری مسئله‌ای نداشت و اگر اشتباهی وجود داشت تأثیرگذار نبود. به نظرم کوپال ناظمی ژن داوری را دارد و قانونمند قضاوت می‌کند، اما باید فاکتور شهامتش را افزایش بدهد. 

استقلال با حداکثر هیجان صدرنشین ماند/ حرکت فولاد به‌سوی سقوط

«روزبه چشمی بعد از دریافت کارت زرد دوم باید اخراج می‌شد»، وی با بیان این جمله تصریح کرد: روزبه چشمی به دلیل خطایی که پشت محوطه جریمه تیمش روی بازیکن ذوب‌آهن داشت، باید با دریافت کارت زرد دوم اخراج می‌شد. این اشتباهی بود که داور انجام داد.

 

.

 

کارشناس داوری فوتبال کشور، گفت: در دقایق پایانی مسابقه قبل از گل دوم استقلال، چشمی در محوطه جریمه ذوب‌آهن سرنگون شد. او قصد داشت داور را فریب بدهد که موفق نشد، بنابراین در آن صحنه پنالتی صورت نگرفت.

 

.

 

دزفولی در مورد لزوم فرهنگ‌سازی رفتاری درست اعضای تیم‌ها نسبت به گروه داوری، عنوان کرد: یکی از کارها و انعکاس‌های مناسبی که باید رسانه‌ها داشته باشند، همین مسئله فرهنگ‌سازی رفتاری است. ربیعی سرمربی ذوب‌آهن، جنتلمن به تمام معناست و من ندیدم که اعتراض و هیاهو نسبت به داور انجام بدهد. در اطراف این مربی، ملیجک هم نیست که اعترض کند، اما رفتارهای مربی و اعضای تیم استقلال از ابتدای فصل نسبت به داوران پر از اعتراض و هیاهو بوده است.

وی با اشاره به اعتراض‌های سیدحسین حسینی، تصریح کرد: کاپیتان تیم فوتبال استقلال باید سمبل اخلاق باشد، اما او به شدت اعتراض می‌کرد که باید این موضوع اصلاح شود. 

کارشناس داوری فوتبال کشورمان در  مورد گل مردود استقلال هم گفت: قبل از اینکه گل استقلال به دلیل خطای هند مردود باشد، مهاجم این تیم در آفساید بود و کمک داور باید پرچم می‌زد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دزفولی: چشمی باید اخراج می‌شد/ دور ربیعی ملیجک نیست!+فیلم
  • علیرضا فغانی در کنار داوران بین المللی فوتبال ایران
  • برگزاری سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا
  • متئو لاهوز: به خاطر زدن تونل افتخار برای رئال مادرید، محروم شدم!
  • برزگر: بعضی هواداران با سلاح سرد بازی‌ها را تماشا می‌کنند!
  • اعتراض استقلال خوزستان به داور بازی سپاهان
  • داوران خراسان جنوبی در لیگ دسته دو فوتبال سوت می‌زنند
  • داوران در صدور حکم صبوری و طمانینه پیشه کنند
  • جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد
  • جام جهانی از تمام داوران فوتبال ایران گرفته شد | اعتراف مهم افشاریان؛ بله ما نتوانستیم