Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تربت حیدریه اعلام کرد:پرونده های اخیر تخلف در شهرداری باورود دستگاههای نظارتی در مرحله بازجویی و تحقیقات است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت، محمد صادق مجتهدی صبح امورز در نخستین برنامه زنده بی تعارف با مسئولین که بصورت زنده از live اینستاگرام این تحریریه خبری پخش شد، در خصوص تخلفات اخیر در شهرداری گفت: پرونده های اخیر تخلف در شهرداری با ورود دستگاههای نظارتی در مرحله بازجویی و تحقیقات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این تخلفات در یک بازه زمانی و یک زنجیره ۷ تا ۸ ساله و در ادوار مختلف با محوریت یک شخص و با موصوع تملکات و توافقات بوده است.

مجتهدی در خصوص ارتباط معاونین خود در این پرونده ها گفت: در دوره بنده و معاونینی که در این پرونده مطرح هستند این افراد پنج سال قبل هم با دو شهردار قبلی در همین سمت بودند و ما بر اساس وظایف اداری فقط پست مدیریتی آنها را تمدید کردیم.

شهردار تربت حیدریه افزود: در مدت ۱۴ ماه تصدی بنده در شهرداری با این فرد تا جایی که اطلاع دارم به جز موارد جزئی توافقی در خصوص املاک صورت نگرفته است.

پروژه تخریب پل چهار راه خواف الگوی ماندگار با مشارکت مردم

شهردار تربت حیدریه در ادامه به پروژه تخریب پل ولی عصر عجل الله( چهاراه خواف) وطرح جایگزین آن اشاره کرد و گفت:با وحدت جدی بین مسوولان و بالاخص مشارکت و تعامل مردم این پروژه تخریب و طرح جایگزین آن یعنی میدان بیضی شکل یک الگوی ماندگار شد.

مجتهدی بیان داشت: هزینه جمع اوری پل حدود ۴۰۰ میلیون تومان توسط مردم و اهالی محل و کسبه جمع اوری شده  و تا به امروز مساعدت جدول کشی را از مردم هم گرفتیم.

وی در خصوص شبهات مطرح شده مبنی بر انتخاب پیمانکار گفت: هزینه تخریب پل متعلق به شهروندان بوده، لذا در انتخاب پیمانکار فقط مردم دخیل بودند که در ادامه  یک پیمانکار با تجهیزات مناسب را انتخاب کردند و ما بر کار نیز نظارت می کنیم.

مجتهدی اضافه کرد: پیمانکار فریمانی و ساکن مشهد است و هیچ نسبتی با بنده ندارد.

90 درصد آسفالت معابر ایراد دارد

شهردار تربت حیدریه در ادامه این گفت و گو به اعتراض های مردمی در خصوص وضعیت آسفالت معابر اشاره کرد و گفت: اگر بگویم ۹۰ درصد اسفالت معابر معیوب است بی راه نگفتم اما باید آسیب شناسی کنیم که چرا به اینجا رسبدم.

مجتهدی گفت: این ایرادها متعلق به زیر ساخت نامناسب است، یعنی نحوه عملکردها در حوزه زیر ساخت ها در گذشته به هر دلیلی بصورت صحیح اجرا نشده و این مشکلات ریشه های چندین ساله دارد و امروز در شرایط سخت اقتصادی سر از خاک درآورده است.

مشکلات شهری شفاف و نیاز به تشکیل کارگروه ندارد

شهردار تربت حیدریه در پاسخ به سئوالی مبنی بر تشکیل کمیته یا کارگروهی برای بازگشایی معابر و معضلات شهری گفت: مشکلات شهری انقدر شفاف است که نیاز به تشکیل کمیته و کارگروه ندارد لذا در طرح تفصیلی و جامع مهمترین مشکل و به تعبیری ریشه مشکلات "برنامه از مردم عقب تر است" و اینکه برنامه از نیاز مردم عقب تر است بر مشکلات افزوده است.

مجتهدی بیان کرد: طرح تفصیلی همان اتفاقاتی که در سالهای قبل افتاده مانند ترافیک، عدم تامین سرانه های فضای سبز، معابر نامناسب، اسفالت و .... را نیز بصورت قانون در آورده است.

وی افزود: برنامه تدوین شده و ابلاغی متاسفانه ناقص و چهار هزار مغایرت داشته که قابل بهره برداری نبوده و طبق آمار راه و شهرسازی طرح های موفقی هم که چارچوب مناسبی دارند تنها ۳۰ درصد خروجی موفق داشتند.

از بدهی شهرداری اطلاع داشتم

شهردار تربت حیدریه در پاسخ به برخی شبهات مبنی بر عدم اطلاع از بدهی شهرداری در زمان پذیرفتن مسوولیت گفت: از بدهی شهرداری اطلاع داشتم و طبق آمار امور مالی در آن زمان بدهی ۳۹ میلیارد تومان بود که البته بدهی ها سرفصل های مختلف دارد و تعابیر متفاوت است و همچنین این بدهی ها به جز ۱۰۰ میلیارد تومان بافت فرسوده اعلام شده است.

مجتهدی خاطر نشان کرد: با توجه به بدهی ها و بضاعت اندک شهرداری با جابجایی ها و تغییر مکانیزم ها سعی می کنیم هزینه ها را مدیریت کنیم لذا در اوایل مرداد امسال با توجه به آمار مالی بدهی ها حدود ۸ میلیارد تومان کاهش یافت.

وی بدهی های شهرداری را در حوزه های جاری بیشتر از حوزه عمرانی عنوان کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۷۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه از واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه خبر داد.

محمد جواد امیری گفت: بر اساس گزارش EOC دانشگاه، کارشناسان مرکز ارتباطات و هدایت عملیات پس از تریاژ تلفنی و کسب اطلاعات لازم، بلافاصله پایگاه اورژانس مهنه را به محل حادثه اعزام می‌کنند.

 به گزارش روابط عمومی  اورژانس تربت حیدریه وی ادامه داد: این حادثه در محور شادمهر به مهنه رخ داده که با توجه به آتش‌سوزی و مسدود شدن جاده برای ساعاتی، امدادگران هلال‌احمر و عوامل آتش‌نشانی نیز توسط اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به محل فوریت فراخوان شدند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با تشریح وضعیت آسیب دیدگان اظهار کرد: این تصادف یک نفر آسیب دیده مَرد را به همراه داشته است که بعد از انجام اقدامات بالینی توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی به بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین (ع) منتقل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد