Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر رژیم صهیونیستی درحالی با وزیر امور خارجه بروکسل دیدار داشته است که برپایی کارخانه موشکی در خاک لبنان محور آن بوده است.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی شب گذشته (دوشنبه 12 آذر) نشست فوری را در بروکسل با «مایک پومپئو» وزیر امورخارجه آمریکا در راستای تلاش های رژیم صهیونیستی برای اعمال فشار بر لبنان به منظور جلوگیری حزب الله از برپایی کارخانه موشکی در خاک لبنان برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونت» گزارش داده است که نتانیاهو از پومپئو خواسته تا پیامی را به لبنان منتقل کند که «اگر  تجهیز تسلیحاتی حزب الله متوقف نشود، رژیم صهیونیستی مجبور خواهد بود که خودش کاری انجام دهد»، این درحالی است که این رژیم پیام مشابهی را از طریق فرانسه به لبنان فرستاده است.

 

براساس این گزارش، در دیدار بروکسل «یوسی کوهین» رئیس موساد و «مئیر بن شبات» رئیس شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی نتانیاهو را همراهی کردند؛ نتانیاهو برای دیدار با پومپئو به بروکسل سفر کرد، زیرا نمی توانست مذاکرات به علت میزان اهمیتش با تماس تلفنی انجام دهد.

یکی از مسئولان رژیم صهیونیستی دراین باره گفته است که این دیدار از اهمیت بسیار بالایی برخواردار بوده است.

نتانیاهو قبل از سفر به بروکسل گفته بود که دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا درباره تحولات منطقه ای و راههایی برای متوقف کردن ایران و متحدانش خواهد بود.

 

هماهنگی برای عملیات نظامی یا پیام تهدید به لبنان

«عاموس هرئیل» تحلیلگر نظامی روزنامه «هاآرتص» این سفر نتانیاهو به بروکسل را استثنایی دانست و گفته است که این اقدام تلاش رژیم صهیونیستی برای فعال سازی سریع کانال سیاسی به منظور بررسی مشکل امنیتی فزاینده در لبنان است.

برهمین اساس، اگر سخن از مذاکره هماهنگی به منظور زمینه سازی برای عملیات نظامی فوری بود، احتمال می رفت که نتانیاهو به اعزام یکی از عناصر حرفه ای، رئیس موساد یا رئیس اطلاعات نظامی برای اجرای مذاکرات با همتای آمریکایی اش اکتفا می کرد و هرگز از رسانه ها اعلام نمی شد.

 

این نویسنده صهیونیستی با اشاره به هشدارهای رژیم صهیونیستی به برپایی کارخانه تسلیحاتی در خاک لبنان، گفت که این اقدام نتانیاهو برای فعال کردن سریع کانال های سیاسی است، به همین دلیل این سفر را انجام داده است تا از طریق آمریکایی ها و فرانسوی ها تهدید خود را به ایران، لبنان و حزب الله اعلام کند.

 

این تحلیلگر صهیونیستی گفته است که بعید نیست که رژیم صهیونیستی نسبت به تحولات احتمالی دیگر از جمله تغییرات در لبنان، استقرار نیروهای حزب الله در منطقه، روابط دیپلماتیک فزاینده ایران و عراق، تحولات سوریه و فعالیت روسیه در تثبت نظام سوریه نگران باشد.

براساس این گزارش، در طول جنگ در سوریه، سلاح هوایی رژیم صهیونیستی بیش از 200 حمله ازآغاز سال 2017 تا سپتامبر گذشته انجام داده است، اما این آزادی در حریم هوایی سوریه درحال حاضر به کاهش یافته است.

 

در همین حال، حزب الله لبنان بارها رزیم صهیونیستی را تهدید کرده است که هرگونه عملیات نظامی به لبنان به مثابه جنگ است و هفته گذشته نیز هشدار داده است که می تواند زیرساخت ها و پایگاه های نظامی رژیم صهیونیستی را با دقت هدف قرار دهد، اگر ارتش این رژیم به لبنان حمله کند.

هرئیل اشاره دارد که تشدید تنش در در شمال سرزمین اشغالی همزمان با تحولات منطقه ای دیگر همچون تلاش آمریکا برای تشدید تحریم های اقتصادی بر ایران، حمایت آمریکا از عربستان پس از قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستان، تنش در روابط واشنگتن – مسکو در این منطقه شده است؛ در همین حال، بحران سیاسی در لبنان نیز به علت اختلافات برای تشکیل کابینه افزایش یافته است.

 

این تحلیلگر نظامی عنوان کرده است که رژیم صهیونیستی از حمایت آمریکایی برخواردار است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا آن را فراهم کرده است و درصورت عملیات نظامی که به جنگ منجر شود، احتمال حمایت واشنگتن از این رژیم می رود.

در همین حال، شبکه 11 رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی از تغییر فعالیت های ایران در لبنان و عراق و منطقه  نگران است .

 

این شبکه به نقل از یک منبع سیاسی اعلام کرده است که این رژیم از فرانسه و آمریکا برای اعمال فشار بر لبنان استفاده می کند تا تحولات در این منطقه از جمله ساخت موشک را متوقف کنند.

این شبکه تاکید کرده است که رژیم صهیونیستی به همکاری اسرائیلی – آمریکا برای مقابله با ابراز های جنگی راهبردی در منطقه مانند سامانه موشکی «اس 300» روسیه نیاز دارد.

 

برپایی کارخانه موشکی در لبنان هشداری برای رژیم صهیونیستی است که همیشه می خواهد به کشورهای همجوار و منطقه ای دست درازی کند، حال که امنیت خود را در خطر دیده است، دست به دامن آمریکا و فرانسه شده است تا این کشورها از طریق روابط دیپلماتیک خود بر لبنان برای توقف ساخت این کارخانه موشکی فشار بیاورند.

بی ثباتی و تزلزل روابط بین کشورهای منطقه به بقای رژیم صهیونیستی کمک می کنند، به همین دلیل این رژیم با اتخاذ تدابیر و سیاست های مختلف به فتنه افکنی بین کشورهای منطقه روی می آورد و روابط دیپلماتیک مستحکم بین ایران – عراق یا ایران – سوریه و لبنان برای این رژیم به عنوان زنگ خطر است.

حال باید دید که این اقدامات تهدید آمیز رژیم صهیونیستی باعث می شود که لبنان از ساخت کارخانه موشکی دست بکشد یا باعث می شود تا رژیم صهیونیستی جنگ دیگری را در منطقه رقم بزند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس بیرجند حوزه هنری روز جهانی معلولان شیراز روزنامه مسجد اردبیل سبک زندگی اسلامی بسیج پومپئو بنیامین نتانیاهو حزب الله لبنان آمریکا رژیم صهیونیستی سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۷۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شبکه المیادین به نقل از منابع رسانه‌ای صهیونیستی اعلام کرد که پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی «شبعا» در ساعات گذشته مورد حمله بی‌سابقه حزب‌الله با موشک قرار گرفتند.

ارتش رژیم اسرائیل نیز اعلام کرد که پرتاب ۲ موشک از لبنان به سمت کوه «هاردوف» را رصد کرده است.

ماجرای جنگ تمام نشدنی اسرائیل در جنوب لبنان یا رویای سرقت از سرزمین ثروت

حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: پایگاه رویسات العالم اسرائیل در تپه‌های اشغالی «کفر شوبا» را با سلاح‌های موشکی هدف قرار دادیم.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 847895 برچسب‌ها لبنان خبر ویژه رژيم صهيونيستى فلسطین طوفان الاقصی

دیگر خبرها

  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • حمله موشکی حزب الله به پادگان نظامی «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تل‌آویو درهم شکست
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تلاویو درهم شکست
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • وزیر دارایی اسرائیل «نتانیاهو» را تهدید کرد
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح