Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۴۰ واحد فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری استان کرمانشاه قرار گرفته است. ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

معصومه خان‌احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه تقویت ساختارهای حمایتی از موسسات دانش بنیان از رسالت‌های پارک علم و فناوری است اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 540 واحد فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری با ایجاد زیرساخت‌های لازم نقش موثری برای رشد، توسعه و ارتقا فعالیت‌های موسسات فناور دارد، افزود: در شرایط کانونی 37 شرکت دانشبنیان در حوزه‌های مختلف به صورت تخصصی فعالیت دارند و 68 درصد از شرکت‌های دانش بنیان در پارک علم و فناوری و مراکز رشد مستقر هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان از فعالیت مستقیم 200 نفر در 37 شرکت دانش بنیان خبرداد و اظهار کرد: در شرایط کنونی این شرکت‌ها مورد حمایت و پشتیبانی پارک علم و فناوری هستند و با داشتن شخصیت حقوقی مستقل بدون هیچ گونه وابستگی به سایر موسسات، دسترسی به تمامی اطلاعات شرکت‌ها وجود ندارد.

خان‌احمدی گفت: تاکنون بیش از 110 برنامه برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از سوی کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و نظارت بر اجرای مستقر در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اجرای قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان تاکنون تدوین و اجرایی شده است.

نخستین پارک علم و فناوری کودک کشور در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

سند علم و فناوری استان بوشهر تدوین می‌شود

اهواز|بار پژوهش در ایران بر روی دوش دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پارک‌های علم و فناوری است

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری استان باید بستر مناسبی برای ارتقا فعالیت‌های موسسات فناور فراهم کند، افزود: در شرایط کنونی 1060 شرکت و 282 واحد مورد حمایت پارک علم و فناوری قرار گرفته است که از این 282 واحد مورد حمایت، 120 واحد هسته، 134 واحد رشدی و 28 واحد پارکی است.

خان‌احمدی از اجرای قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از80 شرکت موفق به دریافت تاییدیه از کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و نظارت بر اجرای مستقر در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شده است که با توجه به دوره‌های زمانی تایید شده برای هر شرکت، این دوره‌ها را سپری کرده و بسیاری از این شرکت‌ها شرایط تخصصی دانش بنیان را از دست داده و از فهرست خارج شده است.

وی کارکردهای پارک علم و فناوری را بسترسازی مناسب و ایجاد زیرساختارهای لازم جهت رشد، توسعه و ارتقاء فعالیت‌های موسسات فناور، جذب متخصصین، نوآوران و مبتکران با اولویت فناوری‌های روز و نیازهای کشور و منطقه اعلام و خاطرنشان کرد: افزایش قدرت رقابت و رشد صنایع متکی بر دانش، کمک به جذب سرمایه‌گذاری خارجی و جذب دانش فنی، تقویت ساختارهای حمایتی از موسسات دانش محور، برقراری ارتباط با دیگر بخش‌های تحقیقاتی، صنعتی و اقتصادی و همکاری برای افزایش توان رقابتی شرکت از جمله وظایف این پارک است.

انتهای پیام/p

R41380/P1357/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۷۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی خیام نکویی ظهر پنج شنبه در بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان (شاهرود) ضمن بیان اینکه در تولید انواع محصولات کشاورزی باید از دانش و فناوری‌های جدید بهره گرفت، ابراز داشت: وجود شرکت‌های دانش بنیان و روی آوردن آنها به بخش کشاورزی از جمله نیازهای اساسی است.

وی ضمن بیان اینکه تنها هفت درصد شرکت‌های دانش بنیان معادل ۷۰۰ شرکت در بخش کشاورزی فعال هستند، افزود: با توجه به نیاز کشور این میزان شرکت دانش بنیان باید به ۲۰ درصد افزایش یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است، ابراز داشت: انتظار می‌رود تا شرکت‌های دانش بنیان پا را فراتر نهاده و در این مقوله‌ها ورود کنند.

خیام نکویی ضمن بیان اینکه صنف و صنعت کشور نیز یک و نیم تن گندم نیاز دارند، تصریح کرد: با بهره‌گیری از دانش و فناوری نوین داخلی افزایش تولید گندم در دستور کار است.

وی ضمن بیان اینکه افزایش تولید گندم تا ۱۹ میلیون تن هدف گذاری شده است، افزود: با رشد بهره‌وری در تولید گندم و فناوری‌های جدید معتقدیم این هدف گذاری محقق خواهد شد.

کد خبر 6088589

دیگر خبرها

  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود