Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرتضی الویری در یکصد و پنجمین جلسه شورا گفت: امروز تذکر من به شورای شهر است چرا که ساعت از 10 صبح هم گذشته ولی هنوز وارد دستور جلسات نشده ایم.
وی ادامه داد: کار اصلی ما در شورا و در صحن جلسه بررسی طرح ها و لوایح است ولی تذکرات این امر را محدود می کند.
سید ابراهیم امینی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز که در این جلسه ریاست را بر عهده داشت گفت: بنده هم با این نظر موافقم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نظر بگیرید اگر در مجلس شورای اسلامی این رویه بخواهد جاری شود و هر نماینده حق خود بداند که مطلبی را عنوان کند اگر 20 روز هم طول بکشد نوبت به همه نخواهد رسید.
وی ادامه داد: ما مطبوعات و رسانه ها را داریم و اعضای شورا می توانند برای بیان مطالب، رویداد ها و وقایع از این ظرفیت ها استفاده کنند و لذا فرصت محدود صحن علنی را برای تصویب طرح ها و لوایح که برای اداره شهر ضروری و لازم است بگذاریم.

پاسخ علی محمد مختاری به هرس زود هنگام درختان

مدیر عامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: هرس درختان صورت گرفته بر اساس فنی و کاربردی بوده و آسیبی به درختان وارد نمی کند .
در یکصد و پنجمین جلسه شورا بعد از آنکه مجید فراهانی رییس کمیته بودجه تذکری نسبت به هرس زودهنگام درختان و صدمه ای که به آنان وارد می شود مطرح کرد علی محمد مختاری مدیر عامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران در مقام پاسخ گفت: فصل هرس درختان از اول آذر ماه شروع می شود و ما بنا به برودت و وضعیت مناطق نسبت به این امر اقدام خواهیم کرد.
وی ادامه داد بر اساس دستور العمل فنی و کاربردی مناطق 1تا 6 و منطقه 21 و 22 مشمول این امر بوده اند و ما تنها درختان توت نرک که در تمام فصول هرس پذیر بوده را هرس کردیم.
مختاری افزود: این را هم در نظر بگیرید وقتی خزان درختی فرا می رسد شیره نباتی آن خشک می شود که در این شرایط هرس درختان اشکالی ندارد.
مدیر عامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران تاکید کرد: این موضوع هم که گفته می شود این هرس ها به دلیل برف سال پیش بوده درست نیست و ما این اقدام را بر اساس دستور العمل کاربردی و فنی انجام دادیم.
مختاری اظهار داشت: با اطمینان می گویم هیچ صدمه ای به درختان وارد نمی شود چرا که هرس درختان سبک بوده و ما بهار سبز و خوبی را در پیش خواهیم داشت. البته در خصوص هرس برخی درختان در خیابان بهشت منطقه 12 باید بگویم که مسئول فضای سبز این منطقه را توبیخ کردم چرا که بر اساس دستور العمل تنها مناطق 1تا 6 و منطقه 21 و 22 شامل هرس درختان بوده اند.

انتقاد احمد مسجد جامعی از عدم اقدامات لازم برای دسترس پذیری شهر

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه مناسب سازی و دسترس پذیری در شهر تهران وضعیت خوبی ندارد و برای شروع ما باید ساختمان های خودمان (شورا و شهرداری ) را دسترس پذیر و مناسب سازی کنیم .
احمد مسجد جامعی در یکصد و پنجمین جلسه شورا گفت: در خصوص ستاد مناسب سازی سوالی که دارم این است ؛ هنوز کارهای اولیه هم انجام نشده، مسیر ساختمان شورای شهر برای معلولان و توانیابان مناسب نیست حتی ساختمان شهرداری هم مناسب سازی نشده است.
وی ادامه داد: وقتی ما متولی مناسب سازی فضا برای رفت و آمد این گروه ها هستیم باید این امر را در ساختمان های خودمکان رعایت کنیم.
عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان ساخت: این ستاد در دوره قبل شورا که آقایان صابری و شاکری عضو آن بودند و هر دو از جامعه معلولان بودند بسیار فعال تر و پیگیر تر بود و لذا خواسته ما این است ستاد مناسب سازی فعال تر از قبل عمل کند و شروعش هم از خود شورا باشد. این امر جز مصوبات دولت اقای خاتمی بوده که برای مناسب سازی و دسترس پذیری شهر وظایفی هم بر عهده شهرداری ها نهاده شده بود.
مسجد جامعی در ادامه سخنان خود درگذشت آقای صادقی از مدیران شهرداری تهران در سازمان زیبا سازی را تسلیت گفت و افزود: وی به پاکدستی شهرت داشت و بیش از 15 سال در شهرداری تهران مشغول به خدمت بود.
وی همچنین درگذشت زرویی نصر آباد را به جامعه فرهنگی و ادبی کشور تسلیت گفت و اظهار داشت: ادبیات تذکرة الاولیا در قالب تذکرة المقامات شیوه نوینی بود که وی در سنین نوجوانی آن را وارد ادبیات کرد و نقد جدی به مسئولان باب کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اميني الويري طرح شورا خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۷۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناسب سازی ورودی ادارات دولتی و محیط شهری برای معلولان و جانبازان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خانچی ظهر امروز سه‌شنبه در بیست و دومین جلسه کمیته استانی مناسب سازی محیط ویژه معلولان و جانبازان با اشاره به اینکه مناسب سازی محیط و ورودی ادارات برای تردد جانبازان و معلولان ضروری است، بیان کرد: ادارات و نهادهای دولتی، بانک‌ها و… موظف هستند بستری مناسبی را برای تردد معلولان و جانبازان فراهم کنند تا این افراد بتوانند به راحتی تردد کنند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان اضافه کرد: همه دستگاه‌های اجرایی ملزم به مناسب سازی محیط برای دسترسی پذیری معلولان و جانبازان به خدمات هستند.

وی تصریح کرد: مناسب سازی بناها و مراکز خدمات عمومی، معابر شهری، مراکز اداری، تفریحی، ورزشی و غیره از حقوق معلولان است که باید متناسب با وضعیت جسمی آنان طراحی شود تا بتوانند از حقوق خود بهره مند شوند.

کد خبر 6099555

دیگر خبرها

  • موتورهای بازار برقی می شوند | وام 4 درصدی برای خرید موتور برقی
  • اهواز باید برای تردد معلولان و جانبازان مناسب‌سازی شود
  • واکنش شهرداری به قطع درختان و ساخت و ساز در سرخه حصار
  • مناسب سازی ورودی ادارات دولتی و محیط شهری برای معلولان و جانبازان
  • چرا شهرداری تهران درختان پارک جنگلی سرخه حصار را قطع کرد؟
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • ایمن‌سازی درختان خطرآفرین در اصفهان
  • ایمن‌سازی درختان خطر آفرین در اصفهان
  • وعده چمران برای عدم قطع درختان پارک لاله