Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور ایران در شاهرود ضمن تهدید دوباره آمریکا در خصوص تحریم نفتی گفت: اگر ایران نتواند نفت صادر کند، نفتی از خلیج فارس صادر نخواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران پیش از ظهر امروز با حضور در ورزشگاه تختی شاهرود با مردم استان دیدار و در جمع آنان سخنرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی در ابتدای سخنان خود با بیان این که ملت ایران پیروز نهایی نبرد با آمریکا خواهد بود در اظهاراتی تهدیدآمیز گفت: آمریکا قادر نیست جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد و اگر چنین اقدامی صورت بگیرد، نفتی از خلیج‌فارس صادر نخواهد شد.

وی با تصریح بر این که نیروهای مسلح ما امنیت را در سراسر منطقه برقرار کرده‌اند گفت: رهبری، ارکان نظام و نیروهای مسلح ما فقط برای ایران امنیت به ارمغان نیاورده‌اند؛ ارکان نظام ما برای امنیت سوریه، عراق و لبنان کوشیده‌اند و امروز هم تلاش می‌کنند تا در عرصه‌های سیاسی و نظامی به مردم مظلوم یمن در برابر متجاوزین آل سعود کمک کنند.

رئیس‌جمهور ایران تأکید کرد: آمریکا و متجاوزین آل سعود شکست خواهد خورد.

وی با اشاره به این که ملت ایران در این مقطع از مبارزه چهل‌ساله خود با دشمن ظالم و ستمگری به نام آمریکا به پیروزی‌های کم‌نظیری دست یافته است گفت: ملت بزرگ ما نخواهد گذاشت که لبخند بر لبان دشمنان نقش ببند.

وی افزود: آمریکا به دنبال کودتا در کشور ما بود اما موفق نشد، آن‌ها به دنبال تجزیه ایران و جدا کردن خوزستان بودند اما باز هم موفق نشدند.

رئیس‌جمهور ایران با با بیان این که ما ایرانِ قدرتمندتر از گذشته را می‌سازیم گفت: ما نخواهیم گذاشت که دشمنان، ایران را به شکست بکشانند، ایران سرزمین مقدس مولا علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع)، سرزمین ولی‌عصر(عج) و سرزمین قرآن و مردانگی و ایستادگی است.

روحانی در ادامه ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون بودجه سال آتی و اعلام این خبر که لایحه بودجه در روز 25 آذرماه به هیئت رئیسه مجلس تقدیم می‌شود، با اشاره به این که بودجه عمومی سال آینده 434 هزار میلیارد تومان خواهد بود گفت: حقوق تمامی کارمندان و بازنشستگان را در سال آینده 20 درصد افزایش خواهیم داد.

وی سپس به مسأله مهم تأمین آب سمنان پرداخت و با تأیید قاطعانه ضرورت اجرای این پروژه اظهار داشت: ما نیاز داریم که بخشی از آب موردنیاز کشور را از جنوب و بخشی را از دریای خزر تأمین کنیم.

رئیس‌جمهور ایران با تأکید بر این که تمامی نکات زیست‌محیطی مربوط به انتقال آب دریای خزر مدنظر قرار خواهد گرفت گفت: به واسطه این انتقال، مردم استان‌های دیگر به زحمت نخواهند افتاد و محیط‌زیست نیز به خطر نمی‌افتد.

روحانی با ملی توصیف کردن مسأله تأمین آب گفت: اگر سرمایه‌گذاری بخواهد برای انتقال آب دریای خزر اقدام کند، دولت از فردا آماده است تا در کوتاه‌ترین زمان، تمامی مجوزهای لازم را صادر کند و از نظر دولت تمامی مشکلات مربوط به انتقال آب دریای خزر حل شده است.

وی در ادامه با اذعان به این که از روند اجرای وعده‌هایمان در سفر پیشین به استان عقب هستیم تأکید کرد: این عقب‌ماندگی‌ها باید جبران شود.

رئیس‌جمهور ایران افزود: به سازمان برنامه و بودجه دستور می‌دهم که اعتبارات لازم را برای عمل به وعده‌های سفر پیشین تأمین کند.

روحانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درباره فرودگاه شاهرود گفت: این فرودگاه از فردا بین‌المللی خواهد بود.

آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان پیش از سخنرانی رئیس‌جمهور در سخنانی صریح گفت: آقای رئیس‌جمهور مردم آب می‌خواهند؛ مشکل ویژه استان کمبود آب است، اگر آب باشد کار هست و اگر کار باشد نان هست.

شاهچراغی افزود: کویری‌ها همیشه تشنه‌ هستند؛ ما هم تشنه‌ایم؛ مردم انتظار دارند که رئیس‌جمهور شخصا وارد میدان شود.

شایان ذکر است رئیس‌جمهور تا ساعاتی دیگر در دانشگاه علوم پزشکی سمنان حاضر خواهد شد تا ضمن استماع دیدگاه‌های دانشجویان، به مناسبت روز دانشجو سخنرانی کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۷۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع پیام صادر کرد

به گزارش تابناک، دهم اردیبهشت ماه که در تقویم رسمی کشور به نام روز ملی خلیج فارس نامیده شده است؛ روزی است که یادآور حماسه از خود گذشتگی ملت سرافراز ایران در موضوع بازپس گیری جزیره هرمز از نیرو‌های متجاوز پرتغالی است.

در تاریخ ایران زمین، روز ملی خلیج فارس در امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای این سرزمین است. تمدنی که بر شالوده فرهنگ، هنر و پایداری بنیان نهاده شده تا خلیج نیلگون همیشه فارس، از زمره مستحکم‌ترین سند حقوقی در جهان باشد.

این روز که مقارن با اخراج استعمارگران از منطقه است؛ بیانگر واقعیت‌ها، اسناد و مدارک تاریخی، سیاسی، جغرافیایی، باستان شناسی و مردم شناسی منطقه حیاتی و راهبردی خلیج فارس است. در واقع خلیج فارس یک نام جاودانه و عمری ۶۰۰۰ ساله به موازات هویت جغرافیایی ایران می‌باشد.

خلیج فارس این پهنه آبی تمدن ساز، به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در طول تاریخ و از هزاره‌های پیش از میلاد تاکنون، همواره در همه زبان‌ها و به طور مستمر نامی شناخته شده در کتاب‌ها، سفرنامه‌ها، اسناد، نقشه‌ها، پژوهش‌های تاریخی و اسناد بین‌المللی به زبان‌های مختلف با نام کهن خلیج فارس پیوسته مورد اشاره، تصریح و تاکید مورخان و پژوهشگران به ویژه در منابع معتبر عربی و اسلامی بوده است.

در واقع از قدیمی‌ترین اسناد موجود درباره خلیج فارس به دوران یونان باستان برمی‌گردد و تا زمان حال تمام اسناد و نوشته‌های مورخان و جهانگردان در طول چند صد سال گذشته همواره از خلیج فارس به عنوان نامی که از ابتدا روی این آبراه مهم و بزرگ وجود داشته است؛ حکایت دارد.

کرانه‌های این آب‌های نیلگون از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب متاثر از فرهنگ عمیق و اصیل ایرانی- اسلامی و متاثر از این سرزمین بزرگ و کهن است. در این میان وجه برجسته و ارزشمند تنگه هرمز خلیج فارس، گویای زیست فرهنگی و هنرمندانه مردمان این دیار است که با قدرت راهبردی و اندیشه مرزداری عجین شده است تا جلوه‌های دیرپای تمدنی را باشکوه‌تر و نمونه‌های تازه‌تر آن را غنی‌تر به نمایش گذاشته و به جهان عرضه کنند.

آب‌های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان در دهه‌های اخیر به ویژه در مقطع جنگ تحمیلی که تهدیدات گسترده جهان خواران و دست نشاندگان آن‌ها بر این منطقه متمرکز شده بود شاهد مجاهد‌ت‌ها و پایمردی‌های رزمندگان نیرو‌های مسلح در حفظ حراست از هویت و ماهیت تاریخی این آبراه حیاتی بوده و همسایگان جمهوری اسلامی ایران در این منطقه راهبردی نیز دلاورمردی و رشادت جوانان ایران در این زمینه را می‌ستایند.

ایران بزرگترین و مهمترین کشوری به شمار میرود که همواره نقش مهمی را در تعاملات و مناسبات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به خصوص در منطقه خلیج فارس بر عهده داشته و اکنون نیز دارای جایگاه ویژه‌ای در منطقه غرب آسیا به ویژه در حوزه خلیج فارس است بنابراین خلیج فارس در عرصه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین المللی اهمیت وافری برای ایران دارد و تصمیمات راهبردی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همواره با در نظر گرفتن جایگاه این منطقه اتخاذ و تدوین می‌شود در این میان راهبرد نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران تامین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز و جغرافیای منطقه است.

دیگر خبرها

  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است
  • نخستین کاوش محققان ایرانی در عمق ۲ هزار متری دریای عمان
  • وزیر دفاع پیام صادر کرد
  • زیباترین تصاویر از خلیج فارس | ببینید
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • روایتی از خلیج فارس با عکس‌هایی از مستند «دریای پارس»/ عکس
  • آب‌های نیلگون، روی پرده نقره‌ای
  • «دریای پارس» یادگاری برای ایران به بهانه روز خلیج فارس
  • وزیر دفاع یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • جنگ‌افروزی دشمنان در منطقه برای تسلط بر خلیج فارس است