Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-23@23:45:57 GMT

سود وحشتناک دلالان در بازار خودرو

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۰۷۸۵۴

سود وحشتناک دلالان در بازار خودرو

به گزارش جهان نيوز، داریوش اسماعیلی با اشاره به کنترل قیمت خودرو، گفت: واقعیت این است که قیمت پراید ۲۰ میلیون تومانی با این وضعیت اقتصادی برای خودروساز مقرون به صرفه نیست بنابراین نباید انتظار داشته باشیم که در این شرایط خودروساز خودرویی به مانند این خودرو را با این قیمت تولید کند و به میزان انبوهی به فروش برساند، اما در کنار این موضوع هم توقع نداریم که یک پراید به قیمت ۳۸ یا ۴۰ میلیون تومان هم به فروش برسد که به اعتقاد بنده به هیچ وجه درست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسماعیلی تاکید کرد: اتفاقی که رخ داده این است که در این بین یک شبکه رانت وحشتناکی درست شده است. سوال این است که شما فکر می‌کنید وقتی کارخانه سایپا پراید را تولید می‌کند به دست چه کسی می‌رسد؟ به دست مردم می‌رسد؟ خیر. من به شما می‌گویم که این خودرو دست دلال می‌رسد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: دلالان بازار خودرو سود وحشتناکی از فروش خودرو به جیب می‌زنند تفاوت قیمت ۲۰ میلیونی پراید تا ۳۸ الی ۴۰ میلیونی آن را دلالان بازار خودرو به جیب می‌زنند که این درست نیست و باید برای آن فکری کرد.
وی با بیان اینکه باید برای مقابله با دلالان بازار خودروسازان شفاف سازی امور را در دستور کار داشته باشند اظهار داشت: شفاف سازی در امور فروش خودرو دو راه بیشتر ندارد یک این که رسانه‌ها آزادتر باشند تا در همه امور ورود پیدا کنند که این امر مقداری سخت است و دوم اینکه همه امور فروش خودرو آنلاین باشد یعنی همه چیز الکترونیکی شود.
اسماعیلی اضافه کرد: اگر تعداد خودرویی که ساخته می‌شود به صورت آنلاین مشخص شود و همه مردم خرید و فروش آن را بداننند و یا اگر مشخص باشد خودرو به چه کسی و به چه تعدادی فروخته می‌شود دیگر دلالی معنی نخواهد داشت.
این نماینده مجلس اظهار داشت: امیدواریم تا شش ماه آینده قیمت خودرو کاهش پیدا کند چرا که این قیمت، قیمت واقعی خودرو نیست.
این نماینده مجلس با اشاره به روند کاهش قیمت ارز در کشور بیان داشت: حتما تحت تاثیر این شرایط قیمت خودرو باید به گذشته برگردد و ما انشاالله تلاش می‌کنیم که قیمت خودرو در این جهت حرکت کند.
منبع:میزان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۷۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت حواله سهند در بازار چقدر است؟

زی‌سان: با توجه به اینکه در اعلامیه سایپا در ارائه شرایط فروش در سال گذشته مبلغ پیش‌پرداخت خودرو نیز ۲۲۴ میلیون تومان اعلام شده بود، بنابراین قیمت سهند S در زمان تحویل یعنی امسال از ۴۴۰ میلیون تومان بیشتر خواهد بود. با توجه به اینکه قیمت تقریبی سهند S به‌عنوان تیپ پایه درحال‌حاضر از حدود ۴۵۰ میلیون تومان آغاز می‌شود، می‌توان حدس زد که قیمت سهند G یعنی تیپ فول آپشن به حدود ۵۰۰ میلیون تومان نیز برسد. 

به گزارش زی‌سان،  قیمت حواله سهند اکنون در پلتفرم‌های خرید و فروش در حال قیمت‌گذاری است و حواله خودروی سهند اس اکنون بین ۴۵ تا ۵۵ میلیون تومان معامله می‌شود. در پایین می‌توان برخی از قیمت‌های حواله خودروی سهند اس را در پلتفرم دیوار مشاهده کرد. 

منمنمنمنمن

tags # سایپا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟
  • قیمت خودرو امروز ۴ اردیبهشت+ جدول
  • قیمت حواله سهند در بازار چقدر است؟
  • ساینا، کوئیک،دنا پلاس و تارا اتوماتیک ارزان شدند؛ قیمت خودروهای مونتاژی چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت ها
  • قیمت خودرو امروز ۳ اردیبهشت+ جدول
  • ثبت نام ایران خودرو بدون قرعه کشی
  • قیمت خودرو امروز ۲ اردیبهشت + جدول
  • فروش خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی!
  • در دام دلالان خرید و فروش «امتیاز نهضت ملی مسکن» نیفتید
  • این خودرو رکورددار افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی شد؛ ساینا، شاهین، سمند، ام وی ام و فونیکس چقدر قیمت خورد؟ | جدول قیمت ها