Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@00:28:27 GMT

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۳ آذر ماه

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۰۸۱۰۰

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۳ آذر ماه

بررسی اظهارات اخیر وزیر امور خارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی، پیش بینی ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان برای بسته‌های حمایتی در بودجه، شروط مجلس برای بخشودگی سود تسهیلات، کاهش آمار طلاق در سال ۹۷، اعلام وصول طرح الزام پزشکان به استفاده از دستگاه کارتخوان و ...از جمله مهمترین اخبار امروز (سه شنبه) سیزدهم آذر ماه ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌ گزارش ‌ایسنا، جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) به ریاست علی لاریجانی برگزار شد و ادامه بررسی طرح اصلاح قانون بودجه ۹۷ در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

یک عضو فراکسیون ولایی گفت  اکثر امضاء کنندگان استیضاح آقای ظریف از فراکسیون ولایی هستند اما این بدان معنا نیست که موضع این فراکسیون استیضاح وزیر خارجه باشد. سیدمحمد جواد ابطحی افزود: ذوالنور از اعضای هیات رئیسه فراکسیون به دنبال پس گرفتن امضای استیضاح آقای ظریف است که تاکنون توانسته امضای چند نماینده را پس بگیرد.

در همین رابطه عصر امروز در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان مجلس برای اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه مجلس (مربوط به رسیدگی از طریق قوه قضاییه) درخصوص اظهارات اخیر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در مورد پولشویی در دستور کار قرار دارد.

همچنین یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از تحویل طرحاستیضاح وزیر علوم به هیات رئیسه مجلس خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۶۰ نماینده طرح استیضاح وزیر علوم را تقدیم هیات رئیسه کردند .

بهرام پارسایی در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست صبح امروز فراکسیون امید با حضور محمدباقر نوبخت گفت: آقای نوبخت در این جلسه توضیحاتی را درباره‌ی لایحه بودجه سال ۹۸ و تمهیدات دولت در این لایحه ارائه کردند. وی اضافه کرد: آقای نوبخت در این جلسه عنوان کرد که بین ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان در بودجه سال آینده برای بسته‌های حمایتی پیش بینی شده است.

ناطقین امروز مجلس

شکری: اگر مثل زمان جنگ تحمیلی وارد عمل می‌شدیم این مشکلات را نداشتیم

اکبری: قیمت ۱۶۰۰ تومان برای گندم کافی نیست

ابطحی: اظهارات ظریف درباره پولشویی فرار رو به جلو است

بیگدلی: چه بخواهید، چه نخواهید دکتر ظریف محبوب قلوب مردم ایران است

ابوترابی: دولت از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت کند

***

محمدجواد جمالی، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از بررسی پرونده شکایت شورای نگهبان از محمود صادقی نماینده تهران در جلسه این هیات خبر داد و گفت که توصیه‌ها و گلایه هایی به ما رسیده است مبنی بر این که برخی از مطالب مطرح شده از سوی نمایندگان هماهنگی با مصوبات اعلامی ندارد و از مستندات کافی برخوردار نیست.

طرح یک فوریتی اصلاح قانون بودجه سال ۹۷در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار گرفت. نمایندگان با تصویب بند ۶ این طرح تبصره ۱۴ لایحه بودجه را اصلاح کردند و بر اساس آن با اختصاص دو هزار و دویست میلیارد تومان برای حق بیمه رانندگان حمل و نقل عمومی درون و برون شهری موافقت کردند.

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی طرح اصلاح قانون بودجه سال ۹۷ شروطی را برای بخشودگی سود تسهیلات در سال جاری مشخص کردند که بر این اساس سقف بخشودگی سود تسهیلات زیر یک میلیارد ریال مشروط بازپرداخت اصل تسهیلات و بخشش جریمه‌های متعلقه ۷۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تعیین می‌گردد.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح قانون بودجه ۹۷ ، ۱۰ هزار میلیارد ریال را برایتسویه بدهی پیمانکاران و تکمیل راه‌های روستایی و عشایری و کمک به تکمیل پروژه‌ های نیمه تمام بهسازی معابر روستایی اختصاص دادند.

در نشست مشترک اعضای فراکسیون خانواده مجلس با مشاوران امور زنان وزارتخانه ها، سازمان بهزیستی، کمیته امداد و رییس ستاد دیه کشور، پروانه مافی با اشاره به کاهش آمار طلاق در۶ ماه نخست سال ۹۷ خواستار ارائه سیاست های اجرایی برای کاهش طلاق و کنترل و پیشگیری آسیب های ناشی از آن شد. وی افزود:  در سال ۹۶ به ازای هر هزار نفر جمعیت ۲ طلاق در کشور به ثبت رسیده که استان تهران در این آمار در ازای هر هزار نفر ۳ طلاق داشته است و سیستان و بلوچستان با کمتر از یک طلاق به ازای هر هزار نفر پایین ترین رتبه را دارا می باشد. مقایسه سال ۹۲ تا ۹۶ نشان می دهد در کل کشور تعداد ازدواج های رخ داده در مقابل هر یک طلاق از ۵ به ۳ کاهش یافته است.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

آمار ادعایی کاظم زاده درباره قطع بیمه تکمیلی جانبازان و ایثارگران ایلامی

بزرگر: مسببان انتقال آب کشاورزی به قره‌باغ هر چه سریعتر معرفی شوند

میرزایی نیکو: شب یلدای زمستان ترامپی با گرمای کرسی رفافت صبح می‌شود

***

در جلسه علنی امروز همچنین طرح الزام شاغلان حرفه‌های پزشکی به استفاده از دستگاه کارتخوان بانکی اعلام وصول شد.

در پایان نیز یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسؤولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمار طلاق استيضاح بسته حمایتی دولت بودجه پزشکان پولشویی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور تسهيلات حمل و نقل عمومی شوراي نگهبان كارتخوان كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي محمدباقر نوبخت محمود صادقی مهمترین اخبار امروز مجلس وزیرخارجه وزير علوم هيات نظارت بر رفتار نمايندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۸۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف تجهیزات استراق سمع در سالن جلسه هیات دولت لهستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، براساس اعلام مقامات سرویس امنیتی لهستان، در محل برگزاری نشست امروز وزرای این کشور، تجهیزات استراق سمع کشف شده است.

رویترز نوشته است که مقامات لهستان درباره مظنون احتمالی این اقدام جاسوسی جزئیاتی ارائه نکرده‌اند. به نوشته رویترز، ورشو به عنوان مرکز تامین و تحویل تسلیحات غربی به اوکراین در جریان بیش از ۲ سال جنگ این کشور با روسیه، همواره با هشدار سطح بالای جاسوسی روبه‌رو بوده است.

جاسِک دوبرزینسکی، سخنگوی سرویس امنیتی لهستان در ایکس نوشت: سرویس حفاظت دولتی با همکاری آژانس امنیتی داخلی، در سالنی که قرار بود نشست شورای وزرا در «کاتوویتسه» برگزار شود، تجهیزات استراق سمع کشف و ضبط کردند.

به گفته وی، این نشست طبق برنامه‌ریزی در ساعت مقرر برگزار خواهد شد. وزرای لهستان قرار است امروز درباره سیاست‌های حوزه انرژی از جمله گذار از زغال سنگ و تدوین برنامه‌ای در راستای تعدیل آثار بهای بالای انرژی بر خانواده‌های آسیب‌پذیر بحث و تبادل نظر کنند.

دولت ورشو دیروز اعلام کرد که در حال تحقیقات درباره جاسوسی احتمالی یکی از قاضی‌های لهستانی است که به اطلاعات محرمانه دسترسی داشته و درخواست پناهندگی سیاسی در بلاروس داده است.

کد خبر 6099368

دیگر خبرها

  • عملکرد قابل قبولی از هیات نظارت مشاهده نشد
  • انتخاب اعضای سومین دوره هیات مدیره صنف تماشاخانه‌های ایران
  • جلسه اعضای هیات مدیره با سرمربی تیم استقلال
  • در حاشیه جلسه هیات دولت
  • عضو هیات رئیسه : بعضی از نمایندگان کمتر از ۱۰۰ روز در مجلس حضور داشته‌اند
  • انتخاب اعضای سومین دوره هیات‌مدیره صنف تماشاخانه‌های ایران
  • افشاگری جدید یک نماینده مجلس درباره دریافت خودرو فیدلیتی توسط نمایندگان
  • مخبر: کاهش تلفات جاده‌ای از مهمترین اولویت‌های کشور است
  • کاهش تلفات جاده ای از مهمترین اولویت های کشور است
  • کشف تجهیزات استراق سمع در سالن جلسه هیات دولت لهستان