Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-06@12:02:15 GMT

کمبود برخی از کیت‌های آزمایشگاهی در کشور

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۰۸۲۶۷

به گزارش پارس نیوز، علی صادقی تبار در ارتباط با برگزاری هفدهمین کنگره بین‌المللی و دوازدهمین کنگره ملی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی و تشخیص پزشکی اظهار داشت: این کنگره با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته آزمایشگاهی سال آینده به مدت 4 روز در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود که مقارن با روز آزمایشگاهیان در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: محورهایی همچون علوم پایه، علوم بالینی، ارتباط علوم پایه و بالینی در حوزه ‌آزمایشگاه، تجهیزات و کیت‌های آزمایشگاهی، مسائل مدیریتی، حقوق و اخلاق پزشکی از جمله موضوعات مورد بحث در این کنگره بوده و جدیدترین دستاوردهای علمی نیز در حوزه آزمایشگاه در این کنگره ارائه خواهد شد و در واقع بزرگترین همایش جامعه آزمایشگاهیان کشور و خاورمیانه را خواهیم داشت. همچنین جدیدترین اخبار روز در حوزه آزمایشگاه در این کنگره بیان می‌شود.

دبیراجرایی کنگره ارتقاء کیفیت هدف از برگزاری هفدهمین کنگره بین‌المللی و دوازدهمین کنگره ملی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی را انتقال دانش جدید، مباحث استانداردسازی آزمایشگاه‌ها و ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی برشمرد و گفت: در کشور ما تلاش شده است جدیدترین و پیشرفته‌ترین خدمات آزمایشگاهی به مردم ارائه شود و موفقیت‌های خوبی در این زمینه حاصل شده است. 

صادقی تبار در مورد تأثیر نوسانات ارز و تحریم‌ها در حوزه آزمایشگاه گفت: خوشبختانه دولت با اختصاص ارز 4200 تومانی به کیت‌های آزمایشگاهی تا حدودی به رفع مشکلات در این زمینه کمک کرد ولی این حمایت‌ها به دلیل اینکه دیر به دست شرکت‌ها رسیده و گاهی با بروکراسی اداری سختی مواجه است با مشکل مواجه می‌شوند.

وی گفت: همچنین برخی از این خدمات جامع نبوده و تست‌های مولکولی و ژنتیکی ارز دولتی به آن اختصاص نیافته است و شرکت‌ها باید آن را با ارز آزاد یا مبادله‌ای تهیه کنند و این مسأله سبب گران شدن خدمات آزمایشگاه می‌شود. همچنین به دلیل تحریم‌های پیش آمده امکان تنوع در تست‌ها و استفاده از تکنولوژی‌های جدید وجود ندارد و تأخیر در پرداخت ارز دولتی نیز گاهی آزمایشگاه‌ها را با مشکل در تأمین کیت مواجه می‌کند.

دبیراجرایی هفدهمین کنگره ارتقاء کیفیت تأکید کرد: برخی از کیت‌ها همچون تست‌های انعقادی بعلت کمبود در همه آزمایشگاه‌ها موجود نبوده و گاهی بیمار باید تعداد زیادی آزمایشگاه را برای انجام این آزمایش بررسی کند. پیشنهاد ما به اداره کل تجهیزات پزشکی و اداره سازمان غذا و دارو این بوده که فرایند اختصاص ارز دولتی و حمایت از شرکت‌ها را بهتر انجام دهند و با همکاری انجمن‌ها برای شرکت‌های مورد تأیید تسهیلات فراهم شود.

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: برج میلاد حقوق اخلاق پزشکی جامعه خاورمیانه دولت ارز مشکلات تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو برخی پارس کشور کمبود آزمایشگاهی پارس نیوز کیت های

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۸۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین، حرف‌های جالب مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی درباره آلودگی برخی از محصولات غذایی را در این ویدئو مشاهده نمایید. این مدیر آزمایشگاه می گوید روغن های سنتی که در مغازه ها جلوی مشتری گرفته می شود نباید خریداری شوند چون باید قبل از مصرف آزمایش های لازم روی آن انجام شود.

کد خبر 849190 منبع: مهر برچسب‌ها سلامت روغن خبر مهم زيتون - روغن زيتون برنج تغذیه

دیگر خبرها

  • پایش کیفیت آب لرستان در ۲۴ آزمایشگاه
  • برگه‌های آزمایش الکی!
  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..
  • بیمه ها تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • بیمه ها تعرفه تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی‌دهند/ تورم در بخش پزشکی با اجتماعی متفاوت است
  • بیمه ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت است
  • مردم ۷۰ درصد هزینه‌های آزمایشگاهی را از جیب پرداخت می‌کنند
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم پزشکی در مقایسه با بخش اجتماعی بالاتر است
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت و بالاتر است