Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@17:51:16 GMT

دانشجو باید از ابتدا وارد محیط کار شود

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۰۸۳۶۱

دانشجو باید از ابتدا وارد محیط کار شود

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجو باید مانند گذشته از سن 18 سالگی وارد بازار شود ، سرای نوآور دانشگاه آزاد اسلامی این فرصت را فراهم می کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایرنا، محمد مهدی طهرانچی روز سه شنبه در «نخستین جشنواره انرژی و مواد» گفت: اکنون دانشجویان تا سن 32 سالگی از کار و صنعت جدا هستند بنابراین ناخودآگاه به پشت میز نشستن علاقه نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه کلمه پارک خارجی است و باید از مفاهیم داخلی استفاده کرد، تصریح کرد: سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی محلی برای تولید ایده های دانشجویان به فرصت، محصول، سرمایه و شغل است.
طهرانچی افزود: سرای نوآور همان محیط شاگردی گذشته را فراهم می کند.
رئیس دانشگاه آزاد در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: زمانی که خمیر مایه جوان با مفهوم کار شکل می گیرد با فنون ایجاد شغل نیز آشنا شده و به راحتی وارد بازار کار می شود.
طهرانچی همچنین تصریح کرد: جوان 18 ساله جویای علم است و فرصت برای امتحان موقعیت های مختلف را دارد اما شرایط برای فردی که تا 32 سالگی در دانشگاه بوده سخت است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: در حال حاضر محور انرژی و مواد در کل کشور به دانشگاه آزاد سپرده شده است که دانشجویان و اساتید می تواند ایده های خود را در سراهای دانشگاه آزاد محقق کنند.

** دانشگاه ناقص متولد شده است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگر سخنان خود گفت: دانشگاه باید محور توسعه باشد و بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.
وی با نگاهی به گذشته اظهار کرد: در گذشته دانشمندان به علم نگاه صنعتی داشتند. اما امروزه دانشگاه ناقص متولد شد و نگاه جامعی به فناوری وجود ندارد.
طهرانچی افزود: نباید به دانشگاه به عنوان کارخانه ای که تولید محتوا ندارد نگاه کرد در حالی که علم و تکنولوژی باید رشد یابنده باشد و مفهوم نامطلوب منتقل شده است.
وی با بیان اینکه مفهوم فناوری در هر کشور متفاوت است، گفت: دانشگاهیان و دانشجویان باید خود را با رشد سریع فناوری تطبیق داده و نباید فقط چراغ آموزشی دانشگاه ها روشن باشد بلکه هدف تعالی دانشجویان و آینده کشور است.
طهرانچی با تاکید بر اینکه باید در حکمرانی آموزش و پژوهش نوآورنه اندیشه شود، تصریح کرد: هم اکنون باید مفهوم آموزش، پژوهش و فناوری تغییر کند زیرا تعریف هر کدام از این کلمات اساس تحول جامعه و تضمین کننده آینده جوانان است.
وی اظهار کرد: اینکه دانشجویان از نبود شغل احساس نگرانی می کنند جای تامل است. در حالی که دانشگاه باید بستر ساز شغل باشد.
طهرانچی افزود: عمر دانشجو بزرگترین سرمایه است که دانشگاهیان سپرده می شود. بنابراین باید برنامه ریزی های اساسی تبیین شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای ساختن آینده کشور باید مفهوم درستی از فناوری، پژوهش و نوآوری وجود داشته باشد و در مفهوم بازنگری شود.
وی تصریح کرد: آینده اقتصاد نوآور کشور متکی به جوانان است که باید منبع اندیشه جوانان، منبع تجارت و اشتغال باشد.
وی با بیان اینکه دانشگاه باید موجود زنده باشد و آینده جوانان را تضمین کند، گفت: این تحول از دانشگاه آزاد آغاز شده است.
طهرانچی یادآور شد: مفاهیم علم، فناوری، نوآوری و تکتولوژی چند وجهی است و حوزه مواد و انرژی درون مایه اقتصادی، حقوقی و مهندسی دارد که تحقیقات در این موضوع باید سامان داده شود.

** 40 مقاله در حوزه مواد و انرژی عملیاتی می شود
طهرانچی در جمع خبرنگاران در خصوص فعالیت های دانشگاه آزاد در حوزه انرژی و مواد، گفت: در ساماندهی نظام حوزه انرژی و مواد سند و شوارای راهبری تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون 40 مقاله از صدها مقاله منتشر شده در فاز اجرایی است، تصریح کرد: هدف از انتشار این مقاله ها رفع چالش های پیش روی این صنعت است.
رئیس دانشگاه آزاد عنوان کرد: سرای دانشگاه آزاد ساختمان های مناسبی تشکیل داده است که دانشجویان می توانند مهارت و شایستگی خود را عملی کرده و طرح های خود را به نتیجه برسانند.
وی افزود: در این زمینه از کنشگران عرصه مواد و انرژی دعوت شده تا در این محال ها به تبادل علم و عملیاتی کردن آن، بپردازند.

**9465**1601**