Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان در تالار حافظ دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، ۱۲ آذر را یک فرصت استثنائی برای شناخت لازم جامعه در جهت پیدا کردن استعداد‌ها و توانمندی‌های افراد دچار معلول عنوان کرد و گفت: در واقع امروز فرصتی است برای اینکه جامعه بداند اگر در کار کرد و در توان یک فرد محدودیت ایجاد می‌شود، جامعه باید با فراهم کردن شرایط، محیط را برای بروز استعداد‌ها وتوانمندی‌های لازم او فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این روز فرصتی است که ما در کنار همه مسائل به توانمندی‌های افراد معلول و درخشش آن هادر صحنه‌های مختلف توجه کنیم، گفت: این مراسم امروز با شرکت بسیار پررنگ همه گروه‌های معلول در مرکز استان کرمان برگزار شد و از افرادی که در صحنه‌های ورزشی، علمی و در سایر فعالیت‌ها موفقیت‌هایی داشتند، تجلیل کردیم.

صادق زاده گفت: در همه شهرستان‌های استان چنین برنامه‌ای برگزار می‌شود و از معلولان موفق قدردانی می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان کرمان ۵۵ هزار نفر معلول را مستقیماً تحت پوشش داریم، افزود: ۱۸۰ هزار نفر جمعیت دچار انواع معلولیت‌ها اعم از خفیف تا خیلی شدید را تحت حمایت خودمان قرار دادیم و خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی برای آن‌ها صورت گرفته است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه بیشترین معلولیتی که در استان کرمان داریم، معلولیت‌های جسمی ـ. حرکتی است، گفت: بعضی از معلولیت‌های جسمی ـ. حرکتی مادرزادی و بعضی از این معلولیت‌ها به دلیل اتفاقاتیند که در حوادث و سوانح برای آن‌ها رخ داده است.

وی بیان داشت: بعد از معلولیت‌های جسمی حرکتی، معلولیت‌های ذهنی، معلولیت‌های نابینایی، معلولیت‌های ناشنوایی و مشکلات روحی و روانی در دسته بعدی معلولیت‌ها در استان کرمانند.

صادق زاده، نوشتن قانون پیشگیری از معلولیت در سال ۹۶ در کرمان، تصویب آن در مجلس و اجرای آن به عنوان قانون را یک اتفاق بسیار خوب عنوان کرد و بیان داشت: در بحث توانمندسازی معلولان اتفاقات بسیار خوبی در سطح کشور صورت گرفته است و قانون جامع حمایت از حقوق معلولان گام بلندی بود برای اینکه دولت و حاکمیت درباره حقوق افراد دچار معلولیت قدم‌هایی را بردارند.

وی با بیان اینکه ایجاد مراکز مستقل کوچک در استان کرمان از برنامه‌هایی است که با ایجاد آن‌ها توانستیم کم‌کم به توانمندی که معلولان دارند، برسیم و کم کم زمینه را برای استقلال و ایجاد یک زندگی مستقلانه برای آن‌ها در جامعه فراهم کنیم، گفت: علاوه بر مراکز نگهداری که از رسالت‌های این سازمان است، همه مراکزی که در خصوص مأموریت‌های مختلف برای معلولان ایجاد کردیم، بیشتر به منظور توانمند کردن معلولان است؛ بنابراین، عمده کاری که در سازمان بهزیستی انجام گرفت، توانمندسازی آن‌ها در گروه‌های مختلف است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان افزود: توانمندسازی معلولان در زمینه‌های فکری، فرهنگی، جسمی و حرفه‌ای است.

وی به تعاملات این سازمان با سازمان‌های مسئول فنی و حرفه‌ای و سازمان‌های درگیر در موضوعات حرفه‌ای برای آموزش‌های حرفه‌ای معلولان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با آموزش آن‌ها و با ارائه تسهیلات یا سایر امکاناتی که می‌توانیم در اختیارشان بگذاریم، زمینه ورودشان به جامعه را فراهم کنیم.

انتهای پیام/ی

تعاملات  سازمان بهزیستی  با سازمان‌های مسئول فنی و حرفه‌ای

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی جانبازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۸۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابی جام‌جهانی ووشو؛ مدال طلا بر گردن اسدیان

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما ، مسابقات انتخابی جام‌جهانی ووشو از صبح امروز در شهر جیاینگ یئن چین آغاز شده است.

در روز نخست این پیکار‌های هلیا اسدیان نماینده فرم نن‌گوئن کشورمان موفق شد با کسب امتیاز ۹.۶۲۳ ضمن قرار گرفتن در رده نخست به مدال طلای این فرم دست یابد و جواز حضور در جام‌جهانی را کسب کند.

ورزشکارانی از سنگاپور با نمره ۹.۵۹۶ و ازبکستان با نمره ۹.۵۸۰ نیز در این بخش دوم و سوم شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


پیش از این نیز زهرا جلیلی ورزشکار تالو ایران در فرم گوئن‌شو موفق شده بود با کسب نمره ۹.۵۱۳ به عنوان سومی این پیکار‌ها دست یابد.

در این پیکار‌ها ۳۸ کشور و ۳۰۰ ورزشکار حضور یافته‌اند.

دیگر خبرها

  • قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه
  • نیروهای مسلح با تحریم‌ها موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌ها شد
  • با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود
  • تایلند 3 عراق 2، هفتمین صعود متوالی به جام جهانی
  • تایلند 3 عراق 2: صعود به جام جهانی با بازگشت شیرین
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • صعود تیم ملی فوتسال به جام‌جهانی با عبور از قرقیزستان
  • طلای دختر تالوکار ایران در انتخابی جام جهانی
  • انتخابی جام‌جهانی ووشو؛ مدال طلا بر گردن اسدیان
  • مدال طلا بر گردن هلیا اسدیان