Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-16@08:55:59 GMT

زباله‌های سرگردان؛ بلای جان لاک‌پشت‌های دریایی

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۰۸۴۹۳

به گزارش وانانیوز، 

به نقل از اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کنارک طی گشت و کنترل نوار ساحلی این شهرستان یک قطعه لاک پشت دریایی سبز را که در یک رشته طناب گرفتار شده بود را نجات دادند. این لاک پشت سبز به دلیل بریدگی باله، ناشی از گرفتاری در طناب، توانایی شنا در عمق آب را نداشت و پس از گذراندن دوره درمان و پلاک کوبی به آبهای دریای عمان بازگردانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحید پورمردان افزود: امروزه یکی از مهمترین نگرانی های دوستداران و فعالان محیط زیست دریایی افزایش تعداد آبزیان آسیب دیده و یا تلف شده ناشی از زباله های پلاستیکی در دریا است که این موضوع می تواند تنوع زیستی دریا را کاهش دهد. با گسترش فعالیت های انسانی در دریاها و افزایش رها سازی زباله ها در دریا و نواحی ساحلی متاسفانه شاهد اتلاف گسترده در آبزیان هستیم.

وی ادادمه داد: لاک پشت های دریایی در معرض خطر قابل توجهی از آلودگی های پلاستیکی در تمام مراحل چرخه زندگی خود هستند.. تغذیه لاک پشت‌های دریایی از پلاستیک ها و گرفتار شدن در تورهای رها شده در دریا حیات این آبزیان را در منطقه دریای عمان به شدت مورد تهدید قرار داده است، از این رو برنامه های آموزشی متنوعی جهت مدیریت پسماند در دریا و نوار ساحلی برای صیادان و جوامع محلی مستقر در نوار ساحلی برگزار می شود.


انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: لاک پشت های دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۸۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شهردار غزه نسبت به پیامدهای زیست‌محیطی عدم جمع‌آوری زباله‌ها

شهرداری غزه هشدار داد تداوم ممانعت رژیم صهیونیستی از دسترسی کارکنان شهرداری به زباله‌دان‌های اصلی، پیامدهای فاجعه‌بار بهداشتی و زیست محیطی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، شهرداری غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد، از زمان شروع تجاوز در هفتم اکتبر که باعث تجمع مقادیر زیادی زباله به حدود ۹۰ هزار تن در خیابان‌های شهر شده است، رژیم اشغالگر از دسترسی کارکنان شهرداری به زباله‌دان‌ها ممانعت می‌کند. این امر به تکثیر حشرات و جوندگان مضر، گسترش فاجعه و بدتر شدن شرایط بهداشتی و محیطی در شهر منجر شده است.

وی افزود: سوخت مورد نیاز برای ارائه خدمات نظافتی از چند ماه پیش تمام شده و رژیم اشغالگر حدود ۱۲۵ خودرو در ابعاد مختلف به ویژه خودروهای جمع‌آوری زباله را تخریب کرده و باعث انباشت زباله در خیابان‌ها و اماکن عمومی شده است.

از ۷ اکتبر، ارتش اشغالگر با حمایت آمریکا و اروپا به تجاوزات خود به نوار غزه ادامه می‌دهد که بر اثر آن هزاران فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معابر شهر تبریز پنج هزار و ۳۸۳ باکس زباله دارد
  • هشدار شهردار غزه نسبت به پیامدهای زیست‌محیطی عدم جمع‌آوری زباله‌ها
  • ‌صدور هشدار قرمز ‌برای دریای عمان/ پیش‌بینی ناپایداری جوی‌
  • به پلاستیک بگو نه!
  • هرمزگان بارانی می‌شود
  • اختلال در ترددهای دریایی خلیج فارس؛ از دریاها فاصله بگیرید!
  • میگوهای پرورشی بدتر بودند یا توریست ها؟
  • زخم زباله بر پیکر سواحل خزر + فیلم
  • برگزاری نشست نمایندگان دادستان‌های کشور‌های حاشیه دریای خزر
  • نشست نمایندگان دادستان‌های کشورهای حاشیه دریای خزر برگزار شد