Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@09:14:03 GMT

بهترین راهکارهای شستشوی پوست صورت

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۰۸۵۳۰

بهترین راهکارهای شستشوی پوست صورت

رکنا: شستشوی پوست صورت در زیبایی و جوان ماندن زنان و مردان تاثیرگذار است با مطالعه این تکنیک ها پی به اصول درست شستن صورت پی خواهید برد.

 تا حالا نحوه شستشوی صورتتان را مورد بررسی قرار داده اید؟ اصلا می‌دانید بهترین روش شستشو ممکن است چه روشی باشد و اهمیت صحیح شستن صورت چیست؟ از مهم‌ترین دلایل اهمیت جلوه دادن این مسئله این است که پس از گذشت مدت زمانی پوست صورت دچار آسیب می‌شود، هم چنین بروز چین و چروک ، خشکی و افتادگی پوست از مشکلات رایج این مسئله به شمار می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه با ما همراه شده تا مناسب‌ترین روش شستشوی صورت را به شما معرفی کنیم.

بهترین روش شستشوی صورت برای خانم‌ها

خانم‌ها به دلیل استفاده از مواد آرایشی مختلف باید بیش از آقایان به شستن صورتشان اهمیت دهند و توجه کنند که در دراز مدت دچار صدمات پوستی نشوند.

مراحل انجام صحیح ترین روش شستن صورت

خانم‌ها لطفا آرایش خود را به صورت کامل از روی صورت پاک کنید. توجه داشته باشید که مواد آرایشی نیاز به پاک‌کننده های مخصوص دارد و نمی شود با شستشوی معمولی این کار را انجام داد. هم چنین نوع پوست شما در انتخاب ماده پاک کننده مناسب تاثیر گذار است.

بهترین ماده پاک کننده پوست های چرب

افراد دارای پوست چرب بهتر است از شوینده‌های پایه روغن استفاده کنند. روغن موجود در این پاک کننده‌ها چربی ها را از بین می‌برد اما اگر پوست صورتتان دارای آکنه و جوش است توصیه می‌شود بیش از حد از ترکیبات پاک کننده جوش استفاده نکنید زیرا زیاده روی در این مورد باعث خشکی پوست می‌شود.

اگر پوست صورتتان خشک است توصیه می‌شود از شوینده‌های مرطوب کننده و کرم دار استفاده کنید. هم چنین بهتر است از قالب‌های صابون معمولی استفاده نکنید زیرا موجب افزایش خشکی پوستتان می‌شود.

افراد با پوست معمولی می‌توانند از شوینده‌های با ph متعادل کمک بگیرند. هم‌چنین شوینده‌های حاوی روغن موجب از بین رفتن روغن و کثیفی های صورت خواهد شد.

پیش از همه این نکته را بدانید که لازم است روزانه حداقل دو بار صورت خود را بشویید. اما بهترین دمای آب برای شستن صورت چه قدر است؟

آب گرم موجب تمیزی بهتر چربی‌های صورت می‌شود. منظورمان آب داغ یا خیلی گرم نیست. آب مناسب دمایی بین گرم و سرد دارد. کافی است شوینده را به صورتتان زده و سپس با آرامش و نوک انگشتان پوست خود را ماساژ Massage دهید، با این کار آثار جوش و آکنه نیز از روی صورتتان از بین می‌رود.

علاوه براین بینی، پیشانی و زیر چانه تان فراموش نشود، این قسمت ها را نیز به خوبی شستشو دهید.

اجازه دهید تا پوست صورت خود به آرامی و شکلی طبیعی خشک شود و سپس برای خشک کردن کامل از یک حوله نرم استفاده کنید.

توصیه ما به آقایان عدم استفاده از صابون برای شستن صورت است. اگر نمی توانید به پاک کننده‌های دیگر دست پیدا کنید بهتر است به برخی نکات توجه کنید.بعضی از مواد پاک کننده هم برای آقایان و هم خانم‌ها مناسب است.

پوست آقایان دارای منافذ بزرگ‌تر و غدد چربی بیش‌تر است . هم چنین آقایان پوستی خشن تر دارند و پاک‌کننده های روغنی نمیتواند ‌به خوبی آن‌ها را پاک کنند.می توان از یک لایه بردار ملایم گیاهی با توجه به تشخیص پزشک Doctor استفاده کرد.آب ولرم مناسب ترین آب شستشوی صورت است.آب داغ صورت را خشک و قرمز می کند.صورتتان را از حرارت شدید محافظت کنید.

امید که با رعایت نکات گفته شده و انجام روش های توصیه شده پوستی شفاف و درخشان داشته باشید و از داشتن صورت زیبا و تمیز خود لذت ببرید. هم چنین بهتر است برای آگاهی بیش تر از بهترین روش شستشوی صورت به پزشک متخصص مراجعه کنید.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

اعدام مرد شیطان صفت در گرگان / او در شب قدر به دختر ۱۳ ساله تجاوز کرده بود! راننده متجاوز به بیمار اورژانسی در آمبولانس تعرض کرد+عکس سرنوشت محاکمه قاتل سریالی که پس از آزار مهاجران ایرانی، آنها را تکه تکه کرد+عکس سود سهام عدالت مشمولان عادی چقدر است !؟ +جزییات 2 برابر شدن یارانه نقدی / پیشنهاد برای سال 98 فوتبالیست معروف از تانکر آب بیرون کشیده شد / بازپرس راز یک پارتی شبانه در تهران را برملا کرد بریدن سر مرد کرجی به سبک داعشی ها در حمام! + جزییات ارتباط راحله با مردان غریبه سرنوشت شومی را برای او در ویلای فشم رقم زد+ عکس نمی دانستم وقتی با بهناز ازدواج می کنم با دختر گانگستر مشهد وصلت کرده ام قاتل سریالی که پس از آزار 2 مهاجر ایرانی، آنها را تکه تکه کرد + عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا سرنوشت ترسناک پسر 20 ساله ایرانشهری ! میلیاردر شدن یک مرد از داخل زندان اراک با روشی کثیف تصادف عجیب / زنده ماندن عابر پیاده پس از تصادف با راننده ناشی + فیلم جوان آبادانی جانش را به خاطر یک گوشی موبایل از دست داد

منبع: رکنا

کلیدواژه: ماساژ Massage پزشک Doctor پوست زنان زیبایی مردان جوان عکس دختر پسر تصاویر خودکشی شوم قتل جوان ساعت زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۸۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ علامت کمبود ویتامین که از چهره مشخص می‌شود

دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، صورت شاید اولین عضوی از بدن باشد که در مورد کمبودهای مواد مغذی در بدن هشدار می‌دهد. کمبود ویتامین‌ها در بدن، علائم متفاوتی ایجاد می‌کند که گاهی خفیف و گاهی خطرناک است.

بهدگزارش سرگرمی روز، شما برای تشخیص این کمبودها باید برای تجویز آزمایش‌های دوره‌ای خون، نزد پزشک بروید با این حال برخی علائم کمبود ویتامینی را می‌توانید از وضعیت چهره خود تشخیص دهید:

_ کمبود ویتامین C: ویتامین C نقش حیاتی در بدن دارد؛ سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و باعث بهبودی سریع زخم‌ها و حفظ سلامت استخوان‌ها می‌شود. به گفته محققان کمبود این ویتامین باعث خونریزی لثه‌ها می‌شود.

بهبود آرام زخم‌ها، خشک شدن موها و ایجاد لکه های قرمز روی پوست از دیگر علائم فقر این ویتامین است. اگر هر کدام از علائم فقر ویتامین C را دارید؛ میوه‌ها، سیب زمینی، انواع توت‌ها، فلفل، بروکلی، اسفناج و مکمل‌های ویتامین C را به رژیم‌تان بیفزایید. مصرف روزانه ۷۵ میلی گرم ویتامین C به زنان و ۹۰ میلی گرم به مردان توصیه می‌شود.

_ کمبود ید: کمبود این ماده معدنی منجر به چشم‌های پف آلود می‌شود و کم کاری تیروئید را نیز به همراه دارد. افرادی که دارای کمبود ید هستند، ناخن‌های شکننده را تجربه می‌کنند و ممکن است به راحتی دچار اضافه وزن شوند. شما می‌توانید در صورت ابتلا به این علائم، مصرف هرچه بیشتر زغال اخته، لوبیای سیاه، میگو، توت فرنگی و ماست را در نظر داشته باشید.

_ کمبود امگا ۳: خشکی پوست به خصوص در فصل زمستان رایج است. اما اگر پوست شما خشک‌تر از حد معمول باشد، به آن معنی است که اسیدهای چرب امگا ۳ را به میزان کافی دریافت نمی‌کنید. مصرف کم این اسیدهای چرب چین و چروک صورت شما را نیز افزایش می‌دهد. منابع این اسیدهای چرب عبارتند از ماهی، دانه‌های کتان، دانه‌های چیا و گردو.

_ کمبود آهن: پوسته پوسته شدن لب‌ها یکی از نشانه‌های کمبود آهن است. نشانه‌های دیگر عبارتند از خستگی، سرماخوردگی‌های مکرر و درد زبان. کمبود "ریبوفلاوین" نیز می‌تواند خشکی لب‌ها را به همراه داشته باشد. شما می‌توانید ریبوفلاوین را از راه مصرف ماهی قزل آلا، بروکلی، پنیر و بادام به دست بیاورید. آهن نیز در حبوبات، آجیل، اسفناج و مکمل‌های آهن وجود دارد.

_ کمبود بیوتین یا ویتامین B۷: موهای خشک و نازک می تواند به شما هشدار دهند که دچار کمبود این ویتامین هستید. جدا از ریزش مو، نشانه مشخص دیگر کمبود بیوتین، صورت پف کرده با توزیع چربی غیر طبیعی و راش‌های قرمز است. بر اساس برخی مطالعات بیوتین به عنوان یکی از مواد مغذی ضروری برای حفظ استحکام، بافت و ظاهر مو عنوان شده است. منابع غذایی سرشار از بیوتین شامل بادام زمینی، جگر، برخی سبزیجات، برگ چغندر سوئیسی، تخم مرغ پخته و زرده تخم مرغ است.

_ کمبود ویتامین B۱۲ : کمبود این ویتامین در میان گیاه‌خواران بسیار رایج است. کمبود ویتامین ب ۱۲ اغلب باعث تغییر رنگ پوست و رنگ پریدگی می‌شود. سایر نشانه‌ها عبارتند از خستگی، از دست دادن اشتها، تنگی نفس و اسهال. اگر می‌خواهید فقر ویتامین ب ۱۲ را درمان کنید، به دنبال مصرف بیشتر ماهی، گوشت بدون چربی، پنیر، ماست و غلات غنی شده باشید. اگر رژیم‌های غذایی گیاهی را دنبال می‌کنید مکمل‌های ویتامین ب ۱۲ را با مشورت پزشک مصرف کنید.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • استفاده از آبرسان چگونه پوست را روشن می‌کند؟
  • اگر با صورت آرایش‌کرده ورزش کنیم چه خواهد شد؟
  • بهترین کلینیک‌ های لیزر موهای زائد آقایان در تهران
  • ۶ علامت کمبود ویتامین که از چهره مشخص می‌شود
  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت
  • وظیفه قالیشویی چیست؟
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی
  • هر آنچه که باید در مورد استفاده از «وازلین» بدانید
  • وازلین برای پوست؛ خوب است یا بد؟
  • آیا وازلین پوست را سفید میکند؟