Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- «الکساندر چفرین» رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) مخالفت خود را با پیشنهاد کشورهای اسپانیا، پرتغال و مراکش که از دو قاره مجزا برای میزبانی مشترک از جام جهانی2030 مطرح شده است، اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، تارنمای آفریقایی «Soka25east» روز سه شنبه نوشت: چفرین که پیشتر، برنامه برگزاری جام جهانی در جزایر بریتانیایی مورد تحسین قرار داده بود، در اظهار نظری اعلام کرد که از مشارکت کشوری از قاره ای دیگر با کشوری اروپایی برای میزبانی از جام جهانی، حمایت نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضمن انتقاد از سیاستمداران و مخالفت با دخالت آن ها در برنامه های مرتبط با میزبانی ها، اظهار داشت که به هیچ عنوان با پیشنهادهای بین قاره ای موافق نیست.
«پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا در ماه نوامبر به مراکش پیشنهاد کرده بود درخواست میزبانی مشترک خود را با پرتغال و اسپانیا، تسلیم کند.
سانچز در آن زمان پس از ملاقات با پادشاه مراکش در رباط پایتخت این کشور، اظهار داشت: پیشنهاد خود را ابتدا به دولت مراکش و سپس به «محمد ششم» پادشاه این کشور مبنی بر ارائه پیشنهادی مشترک به همراه اسپانیا و پرتغال برای میزبانی از جام جهانی 2030، اعلام کردم.
وی ادامه داد: این نخستین پیشنهاد از دو قاره متفاوت (یکی اروپا و دیگری آفریقا) بود و پادشاه مراکش هم به گرمی از آن استقبال کرد.
این در حالی است که سران کشورهای بلغارستان، یونان، رومانی و صربستان در جریان اجلاسی سیاسی به طور مشابه، برای ارائه پیشنهادی مشترک ابراز تمایل کرده بودند.
چفرین در این باره تصریح کرد: یک نفر می بایست برای همیشه به سیاستمداران گوشزد کند که اظهار نظر و اینکه آیا آنها می توانند از رقابت های یورو و جام جهانی میزبانی کنند یا خیر، در حیطه اختیاراتشان نیست.
وی ادامه داد: بارها دیده ام که سیاستمداران می گویند که کشورشان نامزد میزبانی از فلان رویداد ورزشی خواهد بود. آنها می بایست برای رویدادهای ورزشی با فدراسیون های ملی ورزشی خود صحبت کنند.
کشور مراکش که در تمامی پنج تلاش خود برای میزبانی از جام جهانی ناکام مانده است، به محض آگاهی از شکست از آمریکا، کانادا و مکزیک برای میزبانی مشترک از جام جهانی 2026، برای برگزاری دوره بعدی آن در سال 2030 ابراز تمایل کرد.
این در حالی است که فدراسیون فوتبال انگلیس در حال تحقیق و بررسی امکان ارائه پیشنهادی برای میزبانی جام جهانی 2030 در جزایر بریتانیایی شامل انگلیس، اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی و نیز جمهوری ایرلند است.
چفرین تاکید کرد: با تمام توان تلاش می کنم که تنها یک پیشنهاد اروپایی داشته باشیم؛ چرا که این اتفاق بخت های اروپا را برای میزبانی از جام جهانی افزایش می دهد.
روسیه از قاره اروپا تورنمنت تابستان امسال را میزبانی کرد، جام جهانی 2022 در قطر برگزار می شود و تورنمنت 2026 در آمریکای شمالی میزبانی خواهد شد.
لازم به ذکر است، قاره آمریکای جنوبی در صدد است تا یکصدمین سالگرد تولد جام جهانی را در سال 2030 میزبانی کند و برای این منظور کشورهای آرژانتین، پاراگوئه و اروگوئه پیش قدم شده اند.
ورزشی**3991**1584

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش يوفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۸۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منظور، خبر مخالفت با واردات خودرو را تکذیب کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در صفحه مجازی خود نوشت: ضمن تکذیب هر گونه اظهار نظر منتسب به اینجانب در سال جاری نسبت به موضوع واردات خودرو، تاکید می‌نمایم مواضع دولت در این خصوص توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاع رسانی می‌شود.

گفتنی است چند روز پیش نقل قولی از منظور منتشر شد مبنی بر اینکه «فرض می‌کنیم که سال ۱۴۰۳ حدود دو - سه میلیارد دلار واردات خودرو انجام شود. می‌دانیم به صلاح کشور نیست منابع ارزی کشور را به واردات خودرو اختصاص دهیم در حالی که داخل کشور ظرفیت تولید ۱.۵ میلیون خودرو را داریم.»

کد خبر 6062741 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • یوفا تسلیم شد: لیست‌های 26 نفره برمی‌گردد!‏
  • احتمال افزایش تعداد بازیکنان تیم‌ها در لیست یورو 2024
  • کودتا و ناامنی در آفریقا؛ نقش استعمار فرانسه در قاره سیاه
  • صعود ۶ تیم به جام ملت‌های آسیا و دور بعدی انتخابی جام جهانی فوتبال
  • صعود 6 تیم به دور بعدی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا + عکس
  • تصمیم جنجالی ژاپن برای صادرات جنگنده پیشرفته
  • مقدماتی جام جهانی / پیروزی استرالیا مقابل لبنان
  • مذاکرات مثبت منچستریونایتد با یوفا برای دریافت مجوز حضور در اروپا
  • مقدماتی جام جهانی در آسیا | صعود استرالیا با گلباران کردن لبنان
  • منظور، خبر مخالفت با واردات خودرو را تکذیب کرد