Web Analytics Made Easy - Statcounter

شماری از عناصر گروه تروریستی «حزب الترکستانی» در مناطق اشغالی دشت الغاب در شمال غرب استان حماه و نزدیکی مرزهای استان لاذقیه، عملیاتی را برای نفوذ در مناطق تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه انجام دادند.

به گزارش مشرق، شماری از عناصر گروه تروریستی « حزب الترکستانی» در مناطق اشغالی دشت الغاب در شمال غرب استان حماه و نزدیکی مرزهای استان لاذقیه، عملیاتی را برای نفوذ در مناطق تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عناصر تروریستی با عبور از ارتفاعات، بلندی ها و دره ها به نزدیکی مرزهای استان لاذقیه رسیدند و درصدد بودند به ایستگاه دفاعی نیروهای سوری در نزدیکی منطقه «جب الاحمر» نفوذ و مناطق مرزی مشترک استان های لاذقیه و حماه را نا امن کنند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات حمله موشکی نیروهای آمریکایی به مواضع ارتش سوریه در منطقه التنف + نقشه میدانی

تلاش شبه نظامیان کُرد برای تغییر موازنه قدرت در شرق رود فرات

نیروهای ارتش سوریه مستقر در منطقه در همان گام نخست موفق شدند تحرکات تروریست ها را به سرعت رصد کنند و پس از درگیری های سنگین توانستند حملات آنان را در این محور دفع کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، شماری از تروریست ها در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند؛ سایر عناصر تروریستی پس از متحمل شدن خسارت های سنگین و برجای گذاشتن اجساد همرزمان خود از منطقه متواری شدند و به سمت مناطق اشغالی در دشت الغاب عقب نشینی کردند.

به گزارش مشرق، مناطق شمالی و شمال غرب استان حماه از جمله بخش هایی از دشت الغاب در اشغال گروه های تروریستی هیات تحریرالشام (جبهه النصره)، حزب الترکستانی، جیش العزه، حراس الدین و... است.

از شمال استان حماه خبر می رسد، نیروهای ارتش سوریه موفق شدند گروهی از عناصر تروریستی هیات تحریر الشام را در حومه شهرک «لطمانه» شناسایی کنند و در ادامه آنان را با آتش توپخانه هدف قرار دهند.

دهها تن از عناصر تروریستی در جریان این حملات کشته و زخمی شدند؛ تروریست ها در حومه شهرک «لطمانه» خود را برای انجام عملیات علیه نیروهای سوری در شهرک های «حلفایا و زلاقیات» آماده می کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده از منابع میدانی، عناصر تروریستی درصدد بودند با اشغال این دو شهرک، خود را به عمق مناطق شمالی استان حماه برسانند اما با واکنش قاطع نیروهای سوری ناکام ماندند.

از حومه شهرک «زلین» خبر می رسد، یگان موشکی و توپخانه ای ارتش سوریه پس از رصدهای میدانی و دریافت اطلاعات دقیق، مواضع تروریست ها را در نزدیکی باغ های زیتون در جنوب شهرک «لطمانه» هدف قرار داد و خسارت زیادی را به آنان وارد آورد.

خبرها از محور شمال شرق شهرک «لطمانه» حاکیست، یگان های موشکی و توپخانه ای ارتش سوریه به شدت مواضع تروریست های هیات تحریر الشام را هدف قرار دادند و دهها تن از آنان را کشته و زخمی کردند.

به گزارش مشرق، یگان های موشکی و توپخانه ای ارتش سوریه مواضع تروریست ها را در روستاهای «الصخر، الجنابره، السرمانیه» در شمال استان حماه و نزدیکی مرز استان ادلب در هم کوبیدند و خسارت سنگینی را به آنان وارد کردند؛ عناصر تروریستی در این محورها، برای حمله به مناطق تحت کنترل ارتش آماده می شدند که ناکام ماندند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: قانون بازنشستگان بازار سکه و ارز ظریف ادلب ارتش سوریه تحولات سوریه تحولات منطقه تحولات میدانی سوریه تروریست های تکفیری سوریه نقشه میدانی سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۹۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیلگر سرشناس صهیونیست: عملیات در رفح نفعی ندارد

یک تحلیلگر نظامی سرشناس صهیونیست با بیان اینکه امکان تحقق پیروزی قاطع در نوار غزه وجود ندارد، هرگونه تجاوز زمینی این رژیم به رفح را به زیان این رژیم دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، عاموس هارئیل تحلیلگر نظامی ارشد روزنامه هاآرتص در گفتگو با رادیو اف ام 103 رژیم صهیونیستی تاکید کرد، پیروزی قاطع در نوار غزه امکان پذیر نیست و هر کسی که درباره پیروزی قاطع یا پیروزی کامل سخن می‌گوید در حال فروش توهم به جامعه است، باید حملات و ضربه زدن به حماس ادامه پیدا کند، ولی ما با نقطه پیروزی فاصله زیادی داریم.

6 سوال درباره قطعنامه شورای امنیت برای آتش بس در غزهواکنش گروه‌های فلسطینی به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه

این تحلیلگر صهیونیست علاوه بر آن تاکید کرد، ما آنقدر در این زمینه تجربه داریم که بگوییم هیچ نفعی از عملیات زمینی در رفح در کوتاه مدت آینده وجود ندارد.

او همچنین گفت که آمریکا در حال حقه بازی است، آمریکایی به دنبال گرفتن دو سر طناب هستند، از یک طرف از اهداف ما در جنگ حمایت می‌کنند و از سوی دیگر می‌گویند که در حال فشار برای توقف جنگ هستند.

این تحلیلگر صهیونیست در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت شمال فلسطین اشغالی هم گفت: داستان طول و درازی با این منطقه داریم، شلیک موشک‌ها به شهرک‌های شمال امری روزمره شده است، اما یک مشکل هم در اینجا وجود دارد، تنها دستاوردی که می‌تواند آمریکا به نام خود داشته باشد، آتش بس و توافقنامه مبادله اسرا در جنوب است، اما آمریکایی‌ها امیدوار هستند که اگر آرامش شش هفته‌ای در جنوب حکمفرما شود امکان آغاز گفتگو درباره شمال هم وجود خواهد داشت، گرچه طرف اسرائیلی چندان به این امر خوشبین نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسرائیل جبهه شمال را از دست داد
  • محافل صهیونیستی: اسرائیل جبهه شمال را از دست داده است
  • اعتراف بزرگ اسرائیلی‌ها
  • تحلیلگر سرشناس صهیونیست: عملیات در رفح نفعی ندارد
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • جزئیات ضربه حزب الله در شمال سرزمین‌های اشغالی / هدف قرار دادن پایگاه فرماندهی رژیم صهیونیستی برای نخستین بار + نقشه میدانی
  • جزئیات عملیات موفق پهپادی جبهه مقاومت عراق در جنوب سرزمین‌های اشغالی +نقشه میدانی
  • جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس
  • حمله موشکی حزب‌الله به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی