Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس اداره ایدز سازمان بهزیستی کشور با اشاره به شناسایی بیش از 20 هزار مبتلا به ایدز در کشور گفت: فقط پنج هزار نفر از این تعداد برای دریافت خدمات لازم به مراکز بهزیستی مراجعه کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرید براتی سده روز سه شنبه در نشست تخصصی حمایت‌های روانی اجتماعی از افراد مبتلا به ایدز در بهزیستی استان تهران افزود: 36 باشگاه مثبت تحت پوشش بهزیستی فعالیت دارد که در زمینه افراد در معرض خطر، افراد با رفتار‌های پرخطر، افراد مبتلا به بیماری ایدز و خانواده‌های آنان خدمات سلامت جسمی و روانی، ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی دلیل خروج وزارت بهداشت از طرح باشگاه های مثبت را کمبود بودجه وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: افرادی که برای دریافت خدمات به باشگاه های مثبت بهزیستی مراجعه می کنند، افرادی به شدت نیازمند هستند و توان پرداخت هزینه‌های خود را ندارند؛ بنابراین لازم است این بیماران مراجعه کننده را اولویت قرار داده و خدمات جامعی به آنها و خانواده هایشان ارائه دهیم اما با بودجه قطره چکانی نمی‌توان حمایت خوبی از بیماران داشت.
رئیس اداره ایدز سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: برای حمایت از افراد مبتلا به ایدز در سال آینده به 84 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
براتی سده گفت: در برنامه کشوری کنترل ایدز، نحوه خدمت رسانی و اینکه چه کسانی باید مورد حمایت قرار گیرند و منابع این برنامه از طریق چه اعتباراتی تامین شود، مشخص شده اما متاسفانه هیچگاه اعتبارات به خوبی داده نشده است. در این برنامه آمده که حمایت از بیماران مبتلا از طریق بهزیستی و بخش غیردولتی که همان باشگاه‌های مثبت هستند، انجام شود.
وی تاکید کرد: خدمات ارائه شده به بیماران مبتلا به ایدز باید جامع باشند؛ فقط بحث آزمایش یا گرانی آنها نیست باید فعالیت‌های فرهنگی و جامعی در نحوه ارائه خدمات دیده شود به گونه ای که در برنامه چهارم استراتژی ایدز بندهایی به عنوان فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی لحاظ شده‌اند.
براتی سده خاطرنشان کرد: امسال بودجه بهزیستی در بحث ایدز 50 میلیارد تومان دیده شده اما می‌گویند خودتان آن را بگیرید در حالی که بهزیستی متولی ایدز نیست و فقط کمک می‌کند. تا سال گذشته که سال سوم برنامه چهارم استراتژیک ایدز را داشته‌ایم، میزان اعتبارات بهزیستی سه میلیارد بود، با این رقم باید چه کنیم.
رئیس اداره ایدز سازمان بهزیستی کشور با انتقاد از موازی کاری دستگاه‌های متولی در بحث ایدز گفت: یک هفته است که اتوبوس ایدز از سوی بهزیستی در تهران فعالیت می‌کند و قرار است در مناطق شلوغ و پرتردد باشد اما هیچگونه اطلاع رسانی از آن نشده و شهرداری می‌گوید اتوبوس ایدز به راه انداخته است.
براتی سده اضافه کرد: درباره فعالیت باشگاه‌های مثبت ابتدا به من گفته شد که تکلیف این باشگاه‌ها را مشخص کنیم و نباید مجوز از وزارت بهداشت و بهزیستی داشته باشد؛ در نتیجه وزارت بهداشت اعلام کرد برای ما سخت است و ما نمی‌خواهیم آن را داشته باشیم در حالی که علت واگذاری نبود بودجه بوده است.
وی افزود: همچنین برنامه استراتژیک را به درستی بررسی نکرده‌ایم و اعتبارات لازم را نگرفته‌ایم؛ امسال باید 50 میلیارد می‌دادند در حالی که این اعتبار در سال 93 دیده و تعیین شده، زمانی که نه تورمی به این شکل و نه گرانی بوده است.
براتی سده ادامه داد: در برنامه استراتژیک ایدز گفته شد که باید امسال به چهار هزار و 500 بیمار خدمات می‌دادیم که اکنون چهار هزار و 300 نفر تحت پوشش هستند و لازم است که سال آینده به پنج هزار نفر خدمات دهیم در حالی که اعتبار بهزیستی بسیار کم است.
رئیس اداره ایدز سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: با این وجود ‌اجازه نمی‌دهیم باشگاه‌های مثبت ایدز تعطیل شود اما دست ما هم بسته است و تلاش می‌کنیم با این وجود خدمات بیشتری را به آنان ارائه دهیم.

*90 درصد علت ابتلا به ایدز به دلیل ساختار محیطی است
داریوش بیات نژاد مدیرکل بهزیستی استان تهران با انتقاد از نگاه معیوب سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت نسبت به بیماری ایدز گفت: اساسی‌ترین اقدام تغییر نگرش و کار امور فرهنگی است.
وی افزود: بیماری ایدز می‌‌تواند دلایل متعددی داشته باشد و نمی‌توان فرد را به طور قطعی مقصر دانست. چون بخشی از این تقصیر به دلیل عدم آگاهی است.
به گفته بیات نژاد، 90 درصد علت ابتلا به ایدز به دلیل شرایط و ساختار محیط اجتماعی است؛ در فرهنگ و نگاه خود باید تغییر ایجاد کنیم و در کنار اقدامات تخصصی باید کار فرهنگی و تغییر نگرش نیز به طور جدی در همه دستگاه‌ها دنبال شود.
مدیرکل بهزیستی استان تهران اظهار داشت: تمام ارکان حاکمیت، انجمن‌ها و گروه‌های اجتماعی و علمی که نسبت به هم نوع خود احساس مسئولیت دارند، باید کنار هم قرار بگیرند.
بیات نژاد افزود: مهم‌ترین مشکل این بیماران انگ اجتماعی، اشتغال و هزینه‌های درمان است که باید با فرهنگسازی برطرف شود.
وی از وزارت کشور و وزارت تعاون خواست همانگونه که برای سالمندان، افراد دارای معلولیت و افراد بی‌سرپرست، بسته‌های حمایتی در نظر می‌گیرند، برای مبتلایان به ایدز نیز بسته‌های حمایتی در نظر بگیرند.

* کارتن خواب ها در زمستان عمدا خود را تسلیم زندان می کنند
اسحاق ابراهیمی معاون اداره کل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها نیز در این نشست گفت: در برخی فصول سال مانند آغاز فصل سرما در برخی استان‌ها مراجعه افراد کارتن خواب و بی‌سرپناه را داریم که با داشتن مقدار کمی ماده مخدر خود را تسلیم زندان‌ها می‌کنند.
وی اضافه کرد: ‌این افراد برای داشتن یک سرپناه و وعده غذایی، خود را به زندان‌ها معرفی می‌کنند البته نمی‌گوییم زندان قصر طلایی است خدمات از روی وظیفه است اما به هر حال زندان‌ در شأن انسان‌ها نیست و نباید اینگونه مراجعات را داشته باشیم.
ابراهیمی اظهار داشت: ‌در سایه بی‌ مهری بسیار بزرگ از جانب برخی دولتمردان، تعداد زیادی که شاید چند برابر افراد تحت درمان بهزیستی و وزارت بهداشت باشد، در زندان‌ها داریم در حالی که زندان جایی است که از فرد سلب آزادی می‌شود و بیماری ‌هایی مانند هپاتیت و ایدز دارد بنابراین جای خوبی نیست اما تلاش می‌کنیم توسط انجمن‌های مرتبط، خدمات خوبی به این افراد بدهیم.
وی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم خدمات ارائه شده از جانب زندان، سلامت جامعه را تهدید نکند.

* مبتلایان به ایدز برای درمان خود اقدام کنند
گلاره مستشاری کارشناس ارشد کاهش تقاضا و هماهنگ کننده برنامه کشوری ایدز نیز در این برنامه گفت: هدف سازمان ملل برای مقابله با ایدز این است که در دهه آینده از بابت ابتلای جدید به این بیماری آسوده باشیم.
وی اضافه کرد: 90 درصد افرادی که ایدز مثبت دارند، باید از وضعیت ابتلای خود آگاه باشند که این امر با انجام یک آزمایش میسر است و در کنار آن کمپین‌هایی ایجاد شده است تا در بحث پیشگیری به این افراد کمک کنند.
مستشاری اضافه کرد: استفاده از وسایل پیشگیری و مقاربت‌های جنسی، عدم تزریق موارد مشترک مخدر، مراقبت ضروری در دوران بارداری و اینکه اکنون خون تمیزی از سوی سازمان انتقال خون تامین می‌شود، از موارد کمک کننده به کاهش ایدز است.
وی تاکید کرد: مبتلایان باید سریعا برای درمان خود اقدام کنند، بسیاری از این خدمات رایگان است و حمایت‌های اجتماعی و روانی به این افراد بسیار ضروری است.
اجتمام**9185*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهزيستي ايدز براتي سده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۹۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳

امتداد - به تازگی کلاهبرداران در صفحات مجازی با عنوان خرید و فروش و ثبت‌نام وام ازدواج اقدام به کلاهبرداری می‌کنند؛ مراقب این شیادان باشید.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، بر اساس اعلام بانک مرکزی مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در سال ۱۴۰۳، برای آقایان زیر ۲۵ سال و خانم زیر ۲۳ سال ۳۵۰ میلیون تومان و برای سایر افراد واجد شرایط مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان است.

 تمام زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از یکم فروردین ۱۴۰۱ باشد و تاکنون تسهیلات ازدواج دریافت نکرده باشند، می‌توانند برای دریافت وام ازدواج اقدام کنند. دوره بازپرداخت این وام ۱۰ ساله و نرخ کارمزد آن هم سالیانه ۴ درصد است. 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام وام ازدواج، شناسنامه، کارت ملی و سند ازدواج است و برای ثبت نام می‌توانید با مراجعه به سامانه بانک مرکزی به آدرس اینترنتی ve.cbi.ir مدارک مورد نیاز را بارگزاری کرده و ثبت نام کنید. پس از ثبت نام و تعیین شعبه کد رهگیری برای متقاضی ارسال می‌شود و حداکثر ۱۵ روز زمان می‌برد تا پیامک تعیین زمان مراجعه به شعبه برای شما ارسال شود.

پس از تعیین ارسال پیامک تعیین شعبه متقاضی ۱۲ روز فرصت دارد تا با مراجعه به بانک برای تشکیل پرونده مراجعه کند و حداکثر ۱۰ روز پس از تکمیل پرونده وام به متقاضی پرداخت می‌شود.

این وام بر اساس اعتبارسنجی و بدون ضامن پرداخت می‌شود و در صورتی که رتبه اعتباری متقاضی پائین باشد حداکثر یک ضامن باید معرفی کند.

 

 

کلاهبرداران اینترنتی در کمین زوج‌های جوان

در ماه‌های ابتدایی امسال به دلیل تراکم بالای مراجعه کنندگان و تعداد بالای متقاضیان، سامانه بانک مرکزی برخی مواقع با مشکلاتی از قبیل قطعی و تکمیل ظرفیت مواجه شد. لازم به ذکر است که اگر با چنین مشکلاتی مواجه شدید تنها کافیست چند روز صبر کنید و در زمانی دیگری به سامانه مراجعه کنید. به این نکته نیز توجه کنید که به هیچ وجه روش دیگری برای ثبت نام وام ازدواج وجود ندارد تا فریب کلاهبرداران اینترنتی را نخورید.

به تازگی مشاهده شده برخی سایت‌های اینترنتی و صفحات مجازی، آگهی ثبت‌نام وام ازدواج در ازای دریافت مبلغ را منتشر کرده‌اند که این صفحات با هدف کلاهبرداری این اقدام را انجام می‌دهند. برخی از این صفحات حتی اقدام به خرید و فروش تسهیلات ازدواج می‌کنند که این کار غیرقانونی بوده و در بسیاری از موارد دامی برای کلاهبرداری از افراد است.

برای ثبت‌نام و دریافت وام ازدواج به هیچ وجه نباید به افرادی که خود را واسطه می‌نامند، اعتماد کنید. هر گونه ایمیل، پیامک و آگهی که در خصوص خرید و فروش و یا ثبت‌نام وام ازدواج توسط شرکت و افراد دیگر مشاهده کردید، غیرواقعی و دامی برای کلاهبرداری است. مردم باید بسیار مراقب باشند تا در دام این شیادان نیافتند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • سایپا فراخوان داد / این افراد به سایت سایپا مراجعه کنند
  • تنها ۸ درصد از فعالان اقتصادی گلستان شناسه «یکتا» دریافت کردند
  • شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد