Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-24@13:51:22 GMT

سرانه فضای سبز مشهد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۰۹۵۰۶

سرانه فضای سبز مشهد افزایش یافت

سرانه فضای سبز مشهد طی ۱۴ ماه اخیر با ۱.۵۳ درصد افزایش به ۱۶ متر مربع رسید.

به گزارش قدس آنلاین، معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد گفت: سرانه فضای سبز مشهد طی سرانه فضای سبز مشهد افزایش یافت ۱۴ ماه اخیر با ۱.۵۳ درصد افزایش به ۱۶ متر مربع رسید.
خلیل کاظمی افزود: طی ۱۴ ماه گذشته ۴۳ بوستان با ۵۰ هکتار مساحت در این شهر مورد بهره برداری قرار گرفت و ۵۰۳ هکتار نیز به عرصه کمربند سبز مشهد افزوده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: تا پایان امسال نیز ۲۸ بوستان با ۴۰ هکتار مساحت به بهره برداری خواهد رسید.
معاون شهردار مشهد گفت: مساحت فضای سبز در تملک شهرداری مشهد چهار هزار و ۸۵۱ هکتار و سرانه فضای سبز در این شهر ۱۵.۹۶ متر مربع می باشد.
پایان پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شهرداری مشهد فضای سبز مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۹۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، کاک غفور در روستای قزلقوپی مهاباد با تجربه15 ساله درکار کشاورزی، مزرعه ی یک هکتاری اش را به 3 هکتار افزایش داده و در آن کلزا کاشته است.

 بذرهای اصلاح شده، کودپاشی و سمپاشی به موقع و کنترل آفات بویژه شته مومی کلزا، عملکرد این محصول کم آب بر را در واحد سطح هم افزایش داده است.

خانم فروزان، عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان غربی می گوید: در مزرعه کلزا در قزلقوپی با توجه به پایش صحیح و سمپاشی به موقع برای کنترل آفات، اکنون در حاشیه مزرعه هیچ موردی از علائم آلودگی به این آفت وجود ندارد که تاثیر آن را در عملکرد میبینیم.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد هم گفت: سطح زیر کشت کلزا در مهاباد امسال در مقایسه با پارسال، بیش از 100 هکتار افزایش یافته است.

صلاح الدین حقگوی افزود: امسال در شهرستان مهاباد حدود 150 هکتار سطح زیر کشت کلزا بوده که در مقایسه با پارسال، 5 برابر افزایش یافته است.

او اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال از مزارع کلزای شهرستان مهاباد، 362 تن کلزا برداشت شود.

 حقگوی گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 11 هزار تن کلزا در آذربایجان غربی برداشت شود.

مودت، کارشناس مسوول نباتات صنعتی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی هم گفت: از 5 هزار هکتار برنامه ابلاغی استان چهار هزار و 350 هکتار از مزارع کشت شده و در مقایسه با پارسال که دو هزار و 300 هکتار بود، افزایش صددرصدی در سطح کشت داریم. 

برداشت کلزا از اواخر خرداد آغاز می شود و تا دهم تیر ادامه دارد.

به گفته کارشناسان، کلزا در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولی کم خرج است و در تناوب زراعی ، سبب افزایش تولید 20 تا 25 درصدی گندم هم خواهد شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • بافت ناکارآمد شهری بوشهر یک‌ هزار و ۸۳۷ هکتار است
  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد
  • افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد
  • یک سال است که رستوران‌های مشهد افزایش نرخ نداشته‌اند
  • اجرای کشت ۱۰۵ هزار هکتار از طرح جهش تولید در دیمزار‌ها