Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@08:24:57 GMT

رشد گردشگری مزرعه در مازندران

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۰۹۶۴۷

رشد گردشگری مزرعه در مازندران

استان مازندران به دلیل شرایط ویژه جغرافیایی در زمینه گردشگری مزرعه ظرفیت های زیادی دارد. اجرای طرح گردشگری مزرعه در جویبار

«سیف الله فرزانه»، مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به اینکه تعریف درستی از گردشگری مزرعه در این استان وجود ندارد، گفت: به همین دلیل این نوع گردشگری در مازندران با تمام ظرفیت هایی که در این خطه دارد در انزوا قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت و نقش گردشگری مزرعه در توسعه مازندران اظهار داشت: در مدت پنج ماهی که به عنوان مسئول استان در این حوزه منصوب شده ام به صورت جدی پیگیر این نوع گردشگری هستم.

فرزانه با بیان اینکه در حال حاضر گردشگری مزرعه با همکاری مستقیم جهاد دانشگاهی در یکی از روستاهای جویبار در حال اجراست، افزود: سایر شهرهای استان نیز در این زمینه ظرفیت‏ های زیادی دارند که در حال پیگیری جهت اجرا هستیم.

 

--- گردشگری مزرعه مدل جدید گردشگری

مدیرکل گردشگری صنایع دستی و میراث فرهنگی مازندران از این نوع گردشگری به عنوان یک مدل جدید یاد کرد و گفت: گردشگری مزرعه با طبیعت گردی و گردشگری کشاورزی همخوانی دارد بنابراین با کمک و حضور رسانه‌ها می‌توان این ظرفیت بزرگ را توسعه داد.

فرزانه  تصریح کرد: عدم تعریف درست  و تداخل با طبیعت گردی و کشاورزی باعث شده این نوع گردشگری در انزوا بماند. بسیاری از افراد آببندان ها را  ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری مزرعه  در استان می دانند.  تعداد ۸۰۰ آببندان در مازندران وجود دارد و اگر از ۲۰ درصد این ظرفیت در راستای گردشگری مزرعه استفاده شود عدد قابل توجهی خواهد شد.

---

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۹۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد فلاح شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در بازدید از غرفه مازندران در ایران اکس پو۲۰۲۴ با اشاره به اینکه در سال گذشته بیشترین رشد صادرات ایران به عمان رخ داده و این تجارت رشد ۵۲ درصدی در صادرات را تجربه کرده است، تصریح کرد: در سال‌جاری حجم تجارت ایران به عمان به دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار رسیده است که در بین ۱۵ کشور همسایه رتبه هشتم را کسب کردیم.

وی با اشاره به اینکه مازندران پتانسیل‌های مناسبی در بخش شیلات و کشاورزی دارد، تصریح کرد: پرورش ماهی و میگو در قفس که در مازندران از جمله اولویت هاست بازار خوبی در عمان دارد و نیز صیفی جات مازندران در این استان مشتری‌ها خوبی دارند.

فلاح از افزایش تبادلات تجاری مازندران و عمان خبر داد و افزود: یک هیأت اقتصادی در سال گذشته از مازندران در عمان حضور یافت و امیدواریم با تجدید این دیدارها، بتوانیم زمینه‌های توسعه اقتصادی را فراهم کنیم.

رایزن بازرگانی ایران در کشور عمان با تاکید بر اینکه گردشگری در ایران مورد توجه عمانی‌ها است، افزود: عمانی‌ها ایران را به شیراز و کلاردشت می‌شناسند و تمایل به این دو شهر دارند از این رو ضرورت دارد شرکت‌های گردشگری مازندران برای حضور گردشگران عمانی برنامه ریزی مناسبی انجام دهند.

فلاح با بیان اینکه خط پروازی مستقیم مسقط به رامسر که در سال گذشته دایر شده و امروز متوقف شده است می‌تواند مجدداً راه اندازی شود، بر توسعه تبادلات گردشگری عمان و مازندران تاکید کرد.

کد خبر 6094729

دیگر خبرها

  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت مازندران
  • کهگیلویه و بویراحمد بهشت سرمایه‌گذاری در عرصه گیاهان دارویی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • کهگیلویه و بویراحمد، بهشت گیاهان داروئی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • مرکز مازندران بر مدار توسعه گردشگری قرار گرفت
  • اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران
  • محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان