Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز سه شنبه مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو به همت دبیرخانه تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد و با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان برگزار شد تا فرصت بیان مشکلات و دغدغه های دانشجویان لرستان فراهم شود.

حبیب الله خجسته پور در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد، با اشاره به اینکه مقطع تحصیلی ارشد خود را در این دانشگاه گذرانده ام و علاقمند به حضور در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد خرم آباد هستم، اظهار داشت: خادمی استاندار لرستان برای پیگیری امور در تهران هستند و نتوانستند در این جلسه حضور یابند، البته ایشان خود عضو هیئت علمی دانشگاه هستند و با این فضا غریبه نیستند و هر زمان که فرصت شود با اعلام قبلی به جمع دانشجویان می آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۶ آذر روز دانشجو، روز استقلال طلبی و آزادی خواهی است

وی ادامه داد: معمولان اعضای تشکل های دانشجویی از مسئولان برای حضور در این جمع ها دعوت می کنند و هیچ مسئولی جهت پاسخ مثبت دادن به این دعوت ها موظف و مجبور نیست؛ من هم مجبور نبودم اما به احترام دانشجویان و علی رغم این که فضا را می شناسم و می دانستم در این جمع مورد سوال قرار می گیرم و مخاطب می شوم اما با فراغ بال هر ساله در این محافل حضور می یابم از این بابت که ناراحت نیستم و خوشحال می شوم دانشجویان فضایی پیدا کنند و حرف بزنند و درد دل های مشترک خود را بیان کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه ۱۶ آذر روز دانشجو، روز استقلال طلبی و آزادی خواهی است؛ روز ایستادگی نخبگان ملت در مقابل استبداد و استعمار است، افزود: این روز به سال ۳۲ محصور نمی شود، در این روز جریانی آغاز شد که در طول تاریخ در مقابل دیدگان ملت به ویژه دانشجویان و اهالی علم قرار دارد؛ روزی که سه قهرمان ما در مقابل گلوله های استبداد قرار گرفتند و راهی برای جوانان همه عرصه ایجاد کردند.

خجسته پور با اشاره به اینکه ما به عنوان دانشجو قرار نیست فقط سرفصل های کتاب ها را بیاموزیم، باید درس ایستادگی در مقابل استبداد و استعمار و به بیان استاد شریعتی درس ایستادگی مقابل استحمار را هم بیاموزیم، ادامه داد: یکی از خسران های زمانه این است که بعضا نام برخی بزرگان را به دلیل اختلاف عقیده با آن ها به فراموشی می سپاریم، تاریخ را نباید فراموش کرد، از بزرگان مملکت که در مقابل استعمار ایستادگی کردند باید یاد کرد و نقد خود را به آن بخشی اعلام کنیم که نسبت به اعتقاد نداریم؛ با حفظ عقیده خود نام این بزرگان را به نیکی یاد ببریم.

محیط های دانشجویی و دانشگاهی بهترین فضا و مکان برای نقد است

وی بیان کرد: محیط های دانشجویی و دانشگاهی بهترین فضا و مکان برای نقد است، همه مسئولان باید مورد سوال قرار بگیرند. هیچ مسئولی نباید خود را از سوال دیگران مستثنی بداند. همه مسئولین لازم است نقد بشوند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به اینکه متاسفانه نتوانستیم در خصوص مفاهیم اصلی اجماع نظر به وجود آوریم، برخی مفاهیم اصلی با تغییر دولت ها تغییر می کند، یادآور شد: آنجا که باید وحدت روی توسعه و پیشرفت استان ایجاد شود همین محافل دانشجویی است؛ به دور از جنجال اجماع نظری را در بین کسانی که دل درگرو توسعه استان دارند ایجاد کنیم.

خجسته پور خاطرنشان کرد: ۸ هزار دانشجو دارد این دانشگاه، در انتخابات گذشته در خوابگاه های دانشجویی حداقل نیمی از دانشجویان به دولت فعلی رای دادند، هم در سال ۹۲ هم در انتخابات سال ۹۶، اما اینکه هیچ عزیزی از بین این دانشجویان پشت تریبون قرار نگرفت جای سوال دارد، چه شده است که دانشجویانی که موافق نظر دولت هستند حاضر نمی شوند پشت تریبون قرار بگیرند و از عقاید خود دفاع کنند!

وی در ادامه سخنان خود پاسخ سوالات دانشجویان را داد که مشروح این پاسخ ها را در زیر می خوانید.

در راستای به کارگیری زنان در پست های مدیریتی چه اقدامی شده است؟

ما هم اعتقاد داریم زنان نیمی از جامعه هستند که می توانند نیمی از مسئولیت توسعه کشور را به عهده بگیرند؛ موفقیت مردان هم در گرو همراهی و همکاری مادران و همسران است؛ نقش زنان به مراتب بیشتر است اما به دلایل مختلفی جایگاهی که در شان بانوان باشد نتوانسته تحقق یابد، همه دولت ها دنبال این موضوع بودند.  از برنامه های دولت دوازدهم این بود که ۳۰ درصد از مناصب مدیریتی در اختیار بانوان قرار بگیرد، این موضوع شروع شده است و ما هم در استان دنبال این موضوع بوده ایم؛ استاندار لرستان دستور دادند مدیرانی که بیش از دو معاون دارند حتما یک معاون را از بین بانوان یا جوانان انتخاب کنند؛ در حال حاضر ۵ مدیرکل بانو داریم؛ ۶ معاون فرماندار و یک بخشدار زن داریم؛ تلاش می شود تعداد بانوان فرهیخته استان در مناصب بیشتر شود؛ ۴۰ بانو در معاونت های مدیران کل استانی مشغول به فعالیت هستند؛ به هر روی تا رسیدن به ۳۰ درصد راه درازی در پیش داریم اما شروع کرده ایم.

چرا زمان اجرای پروژه های عمرانی در لرستان طولانی شده است؟

مسیری که شروع شده بود در کشور و استان، یک مسیر با رشد متوزان بود؛ تا اینکه چند اتفاق در کشور رخ داد که مسیر را کند کرده است؛ خزانه ها با خلل مواجه شده اند. در لرستان پروژه آزادراه خرم آباد تا قبل از سال ۹۲ کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت داشت اما با رشد بالای ۸۰ درصد در حال حرکت بود که با آن اتفاقات دچار مشکل شد؛ کارخانه فولاد ازنا تا سال ۹۲ حدود ۱۰ درصد رشد داشت و الان به ۸۳ درصد رسیده است؛ اما کل مملکت با مشکلاتی مواجه شد. آن اجماع بین المللی در زمینه ایران با مذاکرات فشرده شکسته شد و علی رغم شکسته شدن اجماع به ناگاه در آمریکا فردی روی کار آمد که اعتقادی به هیچ عهدنامه بین المللی ندارد، این باعث شد از لحاظ اقتصادی و معیشتی به مردم فشار بیاورد.  اینگونه بود که از عهدنامه ها خارج شدند و تحریم اعمال کردند و نتیجه آن این بود که پروژه های عمرانی از حرکت ایستاده است. اما به لطف الهی از این گردنه سخت عبور می کنیم و جشن چهل سالگی انقلاب را به یاد شهدا برگزار می کنیم.

جناح بازی در انتصابات و به کارگیری نیروها

اینکه رقابتی در انتخابات شکل می گیرد، تفکرات مختلفی خود را در معرض رای مردم قرار می دهند، این تفکرات و اشخاص از فیلترهای مختلف عبور می کنند و مردم انتخاب می کنند، لازمه اجرایی شدن برنامه ها آن است که افرادی آن ها را اجرا کنند که برنامه دولت را قبول داشته باشند،  مجریان برنامه باید همراه و همگام باشند. اتفاقا برخی از همراهان دولت روحانی اعتراض دارند که دولت آقای روحانی کمتر از جریان حامی خود استفاده کرده است و بسیاری از افراد دولت قبلی در کابینه و استانداری ها و مدیریت های میانی استفاده شده اند. اما  «جناح بازی» واژه علمی نیست،  استفاده از مجریانی که برنامه های دولت منتخب مردم را پذیرفته اند تعریف درستی است. به هر روی دولت آقای روحانی دولت جمهوری اسلامی ایران است؛ با همه نقدهایی که ما و شما داریم دولت اسلامی ایران است؛ ما هم به دولت روحانی نقد داریم،  نقد ما ممکن است جنسش متفاوت باشد. می توانیم نقد کنیم و مورد سوال قرار دهیم، استیضاح کنیم اما از بدنه نظام جدا نکنیم.

تجمل گرایی و اشرافی گری مدیران

خطاب به من گفتند از تشریفات امنیتی استفاده نکنید و با مردم کوچه و بازار باشید، من فکر می کنم منظور کسی که این سوال را پرسید مسئولان مملکتی باشد؛ من در خانه سازمانی هم زندگی نمی کنیم، در یکی از محلات جنوب شهر می نشینم و خودم رانندگی می کنم؛  جملاتی از سوی این دانشجو به کار برده شد که باید در دانشگاه تهران خطاب به فلان شخص بیان شود.

افزایش بیکاری در لرستان

رسمی در استان است که هرجا خبر خوبی می شنویم می گوییم آمارسازی است و جبهه می گیریم، هرجا آمار غلطی مطرح می شود اما منفی است سریع استناد می کنیم؛ چه کسی گفته رتبه بیکاری ما از سوم به اول آمده است؟  استان ما جوان بیکار دارد و در رتبه های اول هستیم اما برابر مستندات ما از رتبه سوم به اول نیامدیم بلکه از رتبه اول افتادیم، ما یک بیکاری انباشته داریم و سالیانه این ظرف بیکاری ورودی هم دارد، دولت ها خیلی هنر کنند به اندازه ورودی بتوانند خروجی داشته باشند؛ آمار دقیقی ندارم اما تعداد بیکاران انباشته ما از سال۹۲ بیشتر نشده است.

لزوم اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در لرستان

این قانون اصلاحیه بود و قانون جدیدی نبود؛ منظور هم منع به کارگیری بازنشستگان بود نه بازنشسته کردن افراد.  مطابق قوانین هرکارمند لیسانسی که به ۳۰ سال خدمت برسد می تواند خود را بازنشسته کند، اگر مافوق او راضی باشد می تواند تا به سن ۶۰ سالگی برسد کار خود را ادامه دهد. اگر کسی به ۳۰ سال خدمت و ۶۰ سال سن رسید هیچکسی نمی تواند او را نگهداری کند و باید بازنشسته شود. کسانی که مدرک تحصیلی ارشد یا بالاتر دارند شرط خدمت ۳۵ سال و سن ۶۵ سال است.  این قانون نگفت این ها را بازنشسته کنید، گفت کسانی که یک مرحله بازنشست شده اند دوباره آمده اند سر کار این ها را بیرون کنید و اگر بیرون نرفتند باید زندان بروند.  در استان ما این مدلی نداشتیم اصلا،  مدیرانی که ۳۵ و ۴۰ سال خدمت کرده اند داریم، اگر مافوق بخواهد می تواند این افراد را بازنشسته کند و یا بمانند؛ من خودم جوانم، به موهای ریخته ام نگاه نکنید!  متولد ۵۵ هستم.  من هم مدعی آنانی هستم که ۴۰ سال است سر کار هستند و دوست دارم سریع تر بروند؛ چند روز پیش نیز در اینستاگرام مطلبی نوشتم و اعلام کردم که ۲ سال است معاون سیاسی شده ام، اگر تشخیص شما این است برویم می رویم اما این تضمین نیست که ما برویم از ما جوان تر بگذارند!

صرف هزینه های بسیار در سفر مقامات به لرستان

در مورد سفر مقامات به شنیده ها تکیه نکنید،  در این چندسالی که در سیستم بوده ام، هیچ وزیری در هیچ هتل و مکان تفریحی اقامت نداشته است؛  در همین مهمانسراهای اداری که شاید اگر مهمان شخصی داشته باشیم به آنجا نمی بریم اقامت دارند. اینکه می گویید سر گوسفند جلوی مسئولان می برند،  از این خبرها نیست. بعضا در سفر به شهرستان ها عده ای برای خودشیرینی با قصاب محل هماهنگ می کنند کشتار روز را توی خیابان جلوی وزیر انجام می دهند،  اما دریغ از اینکه کله پاچه گوسفند به دست وزیر برسد. حرکت زیبایی نیست و ماهم نمی پسندیم و هرجا توانسته ایم دست قصاب را گرفته ایم.

وی در پایان سخنان خود گفت: امروز برای پنجمین بار در این فضا قرار گرفتم و خوشحالم؛  اگر در سمت امروز هم نبودم بازهم دعوت کنید می آیم، همه ما و شما یک دغدغه داریم آن هم اینکه کشور به توسعه و پیشرفت برسد، ممکن است نوع ادبیات و گفتار متفاوت باشد اما هدف یکی است و باید برای رسیدن به این هدف وحدت داشته باشیم.   

کد خبر 4475975

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری لرستان خرم آباد روز دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۹۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عماد شاهرخی در نشست با مدیرکل دفتر ترویج، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان امور اراضی کشور با اشاره به افزایش تولید در بخش کشاورزی، اظهار داشت: تولید گندم از ۱۲۳ هزار تن دولت دوازدهم به ۵۳۰ هزار تن در دولت سیزدهم افزایش پیدا کرده است، در حوزه گلخانه هم سطح زیر کشت از ۷۸ به ۱۳۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: سطح زیر کشت دانه‌های روغنی از دو هزار و ۲۰۰ هکتار به شش هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ضایعات یکی از چالش‌های بخش کشاورزی استان است، بیان کرد: برای رفع این مشکل باید از ادوات به‌روز در حوزه برداشت استفاده کرد.

شاهرخی، افزود: پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت در بخش کشاورزی باعث تأمین ادوات و تجهیزات موردنیاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۶ هزار تن کاهش مصرف آرد را در استان داشتیم، گفت: ۲۶ هزار تن کاهش مصرف آرد معادل ۵۰۰ میلیون تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال بخش کشاورزی به چرخه تولید، بیان کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۹ واحد غیرفعال بخش کشاورزی که ۱۶ واحد آن واحد پرورش مرغ گوشتی بود به چرخه تولید بازگشت.

شاهرخی با بیان اینکه سالانه ۴۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان داریم که ۳۰ درصد بیشتر از نیاز استان است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲۰۰ تن مرغ مازاد در استان ذخیره‌سازی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۲۳ درصد از اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است، افزود: ۱۸ تا ۲۰ درصد از تولید ناخالص استان هم مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: از ۳۰ هزار اشتغالی که سال گذشته در سامانه رصد ثبت شده بود ۳۱۰۰ مورد مربوط به بخش کشاورزی بود.

شاهرخی، یادآور شد: در دولت سیزدهم ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با ظرفیت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 6094999

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان
  • ماشاالله قصاب کیست و کجاست؟ (+عکس)
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • در حاشیه جلسه هیات دولت
  • استاندار لرستان باحضور در یک مدرسه روستایی روز معلم را گرامی داشت
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت