Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:25:52 GMT

بنادر شمال با کمبود سایت کانیتنری روبرو هستند

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۰۹۸۳۱

بنادر شمال با کمبود سایت کانیتنری روبرو هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش رضوانی بعدازظهر سه شنبه در بازدید استاندار مازندران و هیئت همراه از بندرامیرآباد افزود: مهمترین دغدغه بنادر شمالی رفتن به سمت و سوی سایت و تخلیه کانتینری کالا بود که اکنون در حال گسترش است.

وی اظهار کرد: دارا بودن ظرفیت ۴۵۰۰ تنی سردخانه، ظرفیت خوبی بریا صادرات مرکبات است که باید از این ظرفیت استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بندر امیرآباد با اشاره به ظرفیت های مختلف امیرآباد گفت: بندر امیرآباد بزرگترین بندر شمال کشور با هزار و ۶۰ هکتار وسعت و پایلوت غلات شمال کشور است و تنها بندر دارای نیروگاه برق است و تنها بندر شمالی دارای امکانات تخلیه کانتینری است.

رضوانی ادامه داد: این بندر با دارا بودن ۱۵ پست اسکله و ظرفیت تخلیه و بارگیری ۷.۵ میلیون تن در سال، تنها بندر متصل به راه آهن سراسری در شمال کشور و تنها بندر دارای اسکله رورو ریلی است که توانایی ارسال واگن های حامل کالا از طریق کشتی به کشور های حاشیه خزر را دارا است.

وی گفت: بندر امیرآباد به دلیل دارا بودن کارخانجات متعددی همچون گچ، فولاد، کاغذ و سیلوهای متعدد از بنادر نسل سوم است که توسعه اقتصادی در آن رونق فراوان دارد.

مدیر بندر امیرآباد با اعلام اینکه این بندر دارای ۲۰۰ هکتار انبار است؛ خاطر نشان کرد: ۷.۵ هکتار انبار مسقف، سردخانه ۴۵۰۰ تنی، ظرفیت سلو ۲۰۵ هزار تنی که قابل افزایش به ۴۲۰ هزار تن است و دارا بودن مخازن خوراکی ۱۵ هزار تنی که قابل افزایش به ۲۵ هزار تن است.

رضوانی بیان داشت: احداث صنایع تبدیلی، چوب، کاغذ، روغن خوراکی، فرآورده های نفتی و سایر شرکت های حمل و نقل دریایی از دیگر ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری بندرامیرآباد است که از حضور همه سرمایه‌گذاران استقبال می کنیم.

کد خبر 4476078

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری مازندران بندر امیرآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۰۹۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد

یوسف نوری در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ارسال نامه‌ای برای وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تسریع در صدور ترک تشریفات برای اسکله رو - رو ریلی امیرآباد گفت: ساخت اسکله رو رو بندر امیرآباد از مصوبات سفر اول ریاست جمهوری است.

وی پیشرفت این پروژه را در حال حاضر ۷۷ درصد بیان کرد و گفت: این پروژه با این میزان پیشرفت و جذب ۲۵۰ میلیارد تومانی به دلیل تعلل پیمانکار دچار وقفه شده است و تأخیر در انتخاب پیمانکار جدید پروژه و روند آن را با تأخیر مواجه کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به درپیش رو بودن سفر دوم ریاست جمهوری به استان مازندران و اهمیت اجرای این پروژه در تحقق کریدور شمال - جنوب و فعال سازی دیپلماسی اقتصادی با کشورهای اتحادیه اوراسیا لازم است نسبت به ترک تشریفات برای اسکله رورو اقدام شود.

استاندار مازندران اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه را ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

کد خبر 6098560

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۳۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری غیردولتی در بنادر کشور تحقق یافت
  • بهترین فن کویل‌های بازار را بشناسید
  • تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای «تملیکی» و «توقیفی» بهتر شده است
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • محور‌های دارای محدودیت تردد؛ جاده چالوس و آزادراه تهران شمال یک طرفه شد