Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- از نوار ساحلی شرق رود فرات در جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور سوریه خبر می‌رسد، درگیری میان شبه نظامیان کُرد و ته مانده‌های عناصر تروریستی داعش همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ از نوار ساحلی شرق رود فرات در جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور سوریه خبر می‌رسد، درگیری میان شبه نظامیان کُرد و ته مانده‌های عناصر تروریستی داعش همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، بیشترین درگیری میان نیرو‌های شبه نظامی کُرد و تروریست‌های داعش در حومه شهرک‌های «هجین و البحره» و اطراف ارتفاعات «باغور» گزارش شده است.

گزارش‌ها حاکیست، تروریست‌های داعش درصدد هستند تا دوباره شهرک «البحره» را اشغال کنند تا امنیت شهرک «هجین» از محور شمالی تامین شود، اما تاکنون به نتیجه نرسیده اند؛ شهرک «هجین» مهم‌ترین پایگاه داعش در شرق رود فرات است.

به گزارش میزان، پیشتر تروریست‌های داعش در روز‌های گذشته توانسته بودند با عملیاتی غافلگیرانه شهرک «البحره» را به اشغال خود دربیاورند، اما نیرو‌های شبه نظامی کُرد با انجام چند ضدحمله موفق به تصرف مجدد این شهرک شدند.

شبه نظامیان کُرد، عملیاتی را هم برای سیطره دوباره بر شهرک «هجین» انجام دادند، اما با واکنش تروریست‌های داعش مواجه شدند و ناکام ماندند؛ حدود ۳۰ تن از نیرو‌های طرفین در جریان درگیری‌ها در حومه شهرک هجین کشته و زخمی شدند.

به گفته منابع میدانی، حدود ۵۲۵ تن از اهالی شرق رود فرات به دلیل حملات گسترده جنگنده‌های آمریکایی و توپخانه نیرو‌های فرانسوی مجبور به ترک خانه‌های خود شده اند و به مناطق شرقی استان دیرالزور پناه آوردند.

به گزارش میزان، جنگنده‌های آمریکایی و توپخانه نیرو‌های فرانسوی مناطق مسکونی شرق رود فرات را به بهانه حضور تروریست‌های داعش به شدت هدف قرار می‌دهند؛ جنگنده‌های آمریکایی در ۳ ماه گذشته از بمب‌های ممنوعه فسفری علیه اهالی شرق رود فرات استفاده کرده اند.

در تازه‌ترین حملات جنگنده‌های آمریکایی، حدود ۳۰ تن از ساکنان روستای «ابوالحسن» جان باختند و شماری دیگر زخمی شدند؛ در لیست کشته شدگان نام چند کودک و زن هم دیده می‌شود.

براساس اخبار به دست آمده، جنگنده‌های آمریکایی در یک هفته گذشته بیش از ۴۶ مرتبه مناطق مسکونی را به بهانه مبارزه با تروریست‌های داعش هدف قرار داد اند و از بمب‌های فسفری هم استفاده کردند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شرق فرات هجین داعش رود فرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۰۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟

به گزارش همشهری آنلاین، تحلیلگران نظامی بر این باورند که پدافند هوایی و جت‌های «سوخو-۳۵» روسیه در مقایسه با جنگنده‌های «اف-۱۶» پیشرفته‌تر و به روزتر است. وبگاه «بالگرین میلیتری» روز دوشنبه نوشت، هواپیماهای روسی به‌ویژه جنگنده سوخو-۳۵ به‌خاطر توانایی‌شان در شناسایی جنگنده‌های آمریکایی، از صدها کیلومتر مورد تحسین خلبان‌های آمریکایی قرار گرفته‌اند.

این جنگنده‌های مجهز به موشک‌های پیشرفته «آر-۳۷» می‌توانند جت‌های اف-۱۶ را مغلوب کنند. در این شرایط، هواپیماهای نیروی هوایی اوکراین در صورتی که مجبور به مقابله با این جت‌های روسی شوند، با چالش‌های مهمی مواجه می‌شوند. این درحالی است که بر اساس برخی گزارش‌ها سه فرودگاه در غرب اوکراین توسط کیف برای استقرار جنگنده‌های اف-۱۶ آماده می‌شوند.

روسیه موضع خود را به صراحت اعلام کرده که هر فرودگاهی، صرف نظر از موقعیت جغرافیایی آن، به عنوان مکان حملات علیه روسیه استفاده شود، یک هدف قانونی برای موشک‌های روسیه در نظر گرفته می‌شود. سوخو-۳۵ یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های روسیه است. تجهیزات اویونیک آن شامل رادار آرایه اسکن شده می‌تواند چند هدف را در بردهای طولانی ردیابی کند.

کد خبر 848174 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه جنگنده دفاع - جنگنده

دیگر خبرها

  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار فلسطینیان یهودی‌ستیزی نیست بلکه تبیین حقیقت است
  • متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • اعیاد یهودی؛ بهانه‌ای برای خشونت و تشدید شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در قدس
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • مبارزه حشدالشعبی با داعش + فیلم
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی توسط ارتش یمن + فیلم