Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@09:35:25 GMT

سندرم تونل کارپال در هفته بیست و چهار بارداری

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۱۰۷۹۷

به گفته متخصصان احتمال بی حسی ناخوشایند مچ و انگشتان دست در هفته بیست و چهار بارداری وجود دارد که به آن سندرم تونل کارپال می‌گویند. سوزن سوزن شدن و بی حسی آزاردهنده ای که در مچ و انگشتان دست حس می‌شود معمولا مربوط به کاری است که حرکات تکراری می طلبد مثل تایپ کردن. اما دلیل حمله سندرم تونل کارپل به خانم‌های باردار به دلیل تورمی است که در بارداری طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سندرم تونل کارپال چرا اتفاق می افتد

متخصصان می‌گویند ورم کردن در طول بارداری و هفته بیست و چهار بارداری که کاملا طبیعی است باعث می‌شود در طول روز مایعات در انتهای پایینی بدن جمع شوند که هنگام دراز کشیدن دوباره در بقیه بدن توزیع می‌شود و این وضعیت به عصبی که از مچ دست رد می‌شود، فشار وارد می‌کند. این مشکل باعث بی حسی، سوزن سوزن شدن، درد یا درد خفیف در انگشتان دست یا مچ می‌شود. با پرهیز از خوابیدن روی دست‌ها و نگذاشتن دستها روی بالش هنگام شب، این وضعیت بهبود پیدا می‌کند. خوشبختانه وقتی ورم طبیعی بارداری بعد از زایمان برطرف شود، سندرم تونل کارپال هم کم میشود.

دستهای قرمز و سوزن سوزن در هفته بیست و چهار بارداری

در هفته بیست و چهار بارداری کف دستها ممکن است قرمز و سوزن سوزن شوند. این سرخی ممکن است به کف پاها هم گسترش پیدا کند. با اینکه این یک نشانه نسبتا طبیعی است اما بهتر است پزشک در جریان این مشکل قرار بگیرد. هیچ راهکار مطمئنی برای از بین رفتن این قرمزی وجود ندارد به جز زایمان. تا آن زمان خانم باردار باید از هر چیزی که این قرمزی‌ها را بیشتر می‌کند، بپرهیزد مانند گرمازده شدن، حمام یا دوشهای طولانی و داغ، لباس گرم پوشیدن یا پوشیدن جوراب‌ها و دستکش‌های تنگ.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بارداری ورم تونل کارپال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۰۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازدیلی میل، به زودی وصله هایی کوچک جایگزین تزریق واکسن برای کودکان می شود. پزشکان امیدوارند این گزینه های بدون درد جایگزین تزریق واکسن با سرنگ شوند تا به این ترتیب والدین بیشتری به واکسینه کردن فرزندانشان ترغیب و از شیوع بیماری های مذکور جلوگیری شود. نیازی نیست وصله های گفته شده توسط پرسنل پزشکی آموزش دیده به بدن کودکان منتقل شوند.

آنها به نام وصله های میکروآرایه نیز معروف هستند به وسیله مجموعه ای از برجستگی های میکروسکوپی که به لایه رویی پوست نفوذ می کنند، دارو را به بدن می رسانند و دیگر نیاز به تزریق نیست.

از سوی دیگر واکسن های مایع حتما باید در یخچال نگهداری شوند و پرسنل آموزش دیده آنها را تزریق کنند و در کنار این موارد باید ایمنی و دور انداختن سرنگ ها نیز در نظر گرفته شود. اما وصله های جدید در مقابل حرارت مقاوم هستند، حمل ونقل آنها ساده تر است و انتقال آنها به بدل به آموزش کمی نیاز دارد. طبق نتایج تحقیق که در نشریه لنسنت منتشر شده، این امر سبب می شود انتقال واکسن به مناطق دور افتاده در انگلیس و همچنین سراسر جهان ساده تر باشد.

در آزمایش مذکور ۱۲۰ کودک ۹ تا ۱۰ ماهه، ۱۲۰ کودک نوپا ۱۵تا ۱۸ ماه و ۴۵ بزرگسال ۱۸تا ۴۵ ساله در گامبیا شرکت کردند. وصله ریز سوزن که روی بازوی آنها قرار گرفت واکنش ایمنی در بدنشان ایجاد کرد به اندازه واکنش ایمنی حاصل از تزریق واکسن های معمول قدرتمند بود.

آزمایش انتقال یک دوز از واکسن به وسیله وصله ریز سوزن نشان داد از هر ۱۰ کودک بیش از ۹ نفر در مقابل ابتلا به سرخک محافظت و تمام نوزادان پس از دریافت درمان در مقابل سرخجه نیز ایمن شدند.

کد خبر 6093759 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • نگاهی به تقابل ذوب‌آهن و نساجی؛ جدال برای بقا
  • رونمایی از پوستر پرسپولیس و سپاهان برای بازی امشب
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • یک رکورد خاص و روحیه‌بخش در اختیار استقلال!
  • شمس آذر 2-1 پیکان؛ اوج هیجان در قزوین؛ پیروزی، تساوی و دوباره پیروزی!
  • تراکتور - استقلال؛ نبردی حیثیتی در تبریز | پیش بازی
  • پیروزی خانگی روستوف در غیاب محبی
  • رامین رضاییان آماده برای تقابل با پرسپولیس؛ محرومیتی در کار نیست
  • استقلال سرنوشت قهرمانی و سقوط را مشخص می‌کند!
  • سفر حسین حسینی به تبریز با وجود محرومیت