Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:25:36 GMT

ژاپن مذاکرات تجاری آمریکا و چین را زیر نظر دارد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۱۱۲۰۰

ژاپن مذاکرات تجاری آمریکا و چین را زیر نظر دارد

پکن- ایرنا- وزیر صنعت ژاپن اعلام کرد کشورش مذاکرات تجاری پیش رو بین آمریکا و چین را به دقت دنبال خواهد کرد تا تاثیرات احتمالی این مذاکرات بر شرکت های ژاپنی را بسنجد.

به گزارش ایرنا از تلویزیون ژاپن، 'هیروشیگه سکو' روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری در توکیو با اشاره به تصمیم آمریکا برای به تعویق انداختن افزایش تعرفه ها بر کالاهای چینی تاکید کرد از نظر بین المللی برای آمریکا و چین بسیار حائز اهمیت است تا رابطه ای ایجاد کنند که منجر به رشد و توسعه با ثبات اقتصاد جهانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: دولت ژاپن به دقت این مذاکرات تجاری را دنبال خواهد کرد چون بسته به اینکه نتیجه این مذاکرات چه خواهد شد، ممکن است تعرفه های اضافی اعمال شود و شرکت های ژاپنی تحت تاثیر قرار گیرند.
«شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین و همتای آمریکایی اش «دونالد ترامپ» اول دسامبر در دیداری حساس در آرژانتین توافق کردند تا پس از ماه ها جنگ تجاری، آتش بسی 90 روزه اعلام کنند.
قرار است در صورتی که در این مدت توافقی حاصل نشود، تعرفه های 10درصدی که پیشتر اعمال شده بود، به 20 درصد افزایش یابد.
پکن که به دنبال جنگ تجاری با آمریکا تعرفه بر روی خودروهای وارداتی از این کشور را تا 40 درصد افزایش داده بود می گوید در زمینه کاهش آن اقدام می کند.
چین که پیشتر با خرید نفت و دانه های روغنی از آمریکا موافقت کرده بود همچنین برای جلب نظر دولت ترامپ قبول کرده است تا تولیدات انرژی و محصولات کشاورزی بیشتری از آمریکا خریداری کند تا میزان کسری تجاری آن کشور در برابر پکن کمتر شود.
کسری تراز تجاری آمریکا در سال 2017 در برابر چین به 375 میلیارد دلار رسیده است طبق آمار، این رقم در هشت ماهه نخست سال جاری میلادی نیز به 261 میلیارد دلار رسیده است.
**آساق**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد چين ژاپن آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۱۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ژاپن روی ویبره

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 
  • ببینید | ژاپن روی ویبره
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه‌ای در مذاکرات غزه شد