Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است که فراخوان نخستین جشنواره ملی نماهنگ فجر منتشر شده است.

این جشنواره که زیر نظر دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما آغاز به کار کرده است، آثاری را از مراکز استان‌های صدا و سیما، شبکه‌های ۲۲ گانه سیما، موسسات آثار نشر هنری و بخش‌های آزاد و متفرقه دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی محور اصلی مضامین آثار این جشنواره است که مهلت آن تا پایان آذر ماه تمدید شده است.

 بیشتر بخوانید:افتتاح سامانه نواز/ رئیس دفتر موسیقی صدا و سیما ادعای رعایت نکردن حق مولفان را رد کرد

محمد باقر معلم مدیر دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما در گفتگو با خبرنگار  حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره این جشنواره گفت:استقبال بسیار خوبی از نخستین جشنواره نماهنگ شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدا آثار فراوانی به دبیرخانه ارسال شد،گفت: برخی از بخش‌های خصوصی و حتی شبکه‌های داخل سازمان، کار‌هایی داشتند که هنوز به اتمام نرسیده بود یا در مرحله‌ی تحویل بود؛ برخی هم نزدیک به یک سال است که روی موزیک و موزیک ویدئو هایشان کار کرده اند  اما هنوز به مرحله نهایی کار نرسیده اند که  به دلیل درخواست این شرکت کنندگان، مهلت ارسال آثار را تا پایان آذر ماه تمدید می کنیم.

معلم با اشاره به میزان ارسال آثار و کیفیت آنها بیان کرد:حدود ۶۷۳ اثر به دست ما رسیده است که این تعداد اثر ارسالی با توجه به  نخستین دوره جشنواره بی نظیر بوده است.

مدیر دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما با بیان اینکه پیش بینی ما این است که تعداد آثار تا پایان آذر بیشتر می شود،گفت: آنونس تمدید مهلت ارسال از صبح دوشنبه ۱۲ آذر در شبکه‌های مختلف سیما پخش شده است

وی افزود: با توجه به بضاعت گروه‌های مختلف موسیقی و رقابتی که بین بخش‌های حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای وجود دارد، در مجموع کیفیت آثار ارسالی مطلوب به نظر می‌آید البته آثار متوسط و ضعیف هم دیده می‌شود.

معلم باتاکید بر اینکه ما هیچ موزیک ویدئوی تکراری که پیش از این از شبکه‌های مختلف سیما پخش شده باشد، در جشنواره نداریم،گفت: این نکته را هم باید در نظر داشته باشیم که هنوز داوری روی آثار انجام نشده و این کار پس از ارسال تمامی آثار اتفاق می‌افتد.

ملکوتی دبیر نخستین جشنواره ملی نماهنگ فجر به تشریح کمیت آثار ارسالی پرداخت و گفت:۶۷۳ اثر تا صبح دوشنبه ۱۲ آذر به دست ما رسیده است که ۳۸۱ موزیک ویدیو از صدا و سیمای مراکز استان ها، ۸۷ موزیک ویدیو از موسسات آثار نشر هنری، ۱۳۰ موزیک ویدیو از شبکه‌های ۲۲ گانه سیما و ۷۵ موزیک ویدیو از بخش‌های آزاد و متفرقه مانند اداره ارشاد قشم و ... به دست ما رسیده است.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از جشنواره نماهنگ فجر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موسیقی پاپ خواننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۱۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد

سید عباس دهقان معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: با توجه به برگزاری نخسین المپیاد ملی آموزش هنر و استقبال و درخواست آموزشگاه‌های آزاد هنری سراسر کشور، مهلت ثبت نام در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر در بخش آموزشگاه‌های آزاد هنری تا دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه تمدید شد.

به گفته وی، این رویداد مهم هنری که برای نخستین بار برگزار می‌شود مختص همه آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنر‌های زیبا در سرتاسر کشور می‌باشد که در رشته‌های هنری به رقابت می‌پردازند و مانند تمامی المپیاد‌ها نفرات برتر در سطح ملی جام و مدال قهرمانی هنر را به دست خواهند آورد.

 وی ادامه داد: علاقمندان به شرکت المپیاد ملی آموزش هنر پس از ثبت نام، با توجه به موارد تشریحی در فراخوان المپیاد و با توجه به رشته‌های هنری، در سه سطح آموزشگاهی و استانی داوری و انتخاب خواهند شد و در نهایت منتخبین استانی با نظر و رای داوران در سطح ملی انتخاب و قهرمان المپیاد در هر رشته معرفی خواهد شد.

دهقان اظهار کرد: مهم‌ترین هدف این المپیاد شناسایی، کشف و هدایت استعداد‌های هنری به ویژه در میان جوانان و نوجوانان مشغول به تحصیل در هنرستان‌های هنر‌های زیبای و هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد هنری، همچنین تشویق و توسعه کار تیمی و گروهی، ارائه شناخت به خانواده‌ها در زمینه فرصت‌های رشد فرزندان در رشته‌های هنری، ارتقای مهارت‌های فردی، گروهی و اجتماعی، ایجاد همبستگی و نشاط، امید و انگیزه به خصوص در میان هنرجویان و هنرمندان مراکز آموزشی، کمک به توسعه عدالت اجتماعی، فرهنگی و آموزشی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ابزار‌های هنری و آموزشی است.

معاون هنری و سینمایی استان در پایان تاکید کرد: تیم‌های شرکت کننده در این رویداد بایستی شرایط عمومی که در فراخوان سامانه المپیاد درج شده را به طور کامل رعایت کنند و همچنین ضوابط تخصصی رشته ها‌ی هنری که در آن شرکت می‌کنند را نیز داشته باشند.

برای اطلاع کامل از این شرایط علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه https://olympiart.ir/academy/ وارد سامانه المپیاد هنر شده و اطلاعات کامل را دریافت و با هماهنگی مدیران آموزشگاه‌ها و هنرستان‌ها نسبت به ثبت نام تیم‌ها اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت تأیید سوابق تحصیلی پشت کنکوری‌ها تا 18 اردیبهشت
  • واکنش صداوسیما به ادعای هک شدن
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد
  • تمدید مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد
  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • مهلت ارسال اثر به رویداد جوانی جمعیت در سمنان تمدید شد
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور