Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس فراکسیون محیط‌ زیست و توسعه پایدار مجلس گفت: طبق اعلام نظر نهایی این فراکسیون سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور یک‌ ماه فرصت دارد تا نسبت به تعیین تکلیف مدارس طبیعت اقدام کند. ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست کشور باید برای ساماندهی و رفع موانع سد راه فعالیت مدارس محیط زیست وارد عمل شود زیرا ادامه فعالیت این مدارس در کشور بدون صدور مجوز‌های قانونی از مراکز ذی‌صلاح امکان‌پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس از برگزاری جلسه‌ای در راستای تعیین تکلیف مدارس طبیعت خبر داد و عنوان کرد:‌ در این جلسه که نماینده 500 واحد آموزشی طبیعت نیز در آن حضور داشتند مسائل،‌ ابهامات و راه‌های برطرف کردن مشکلات این نوع مدارس مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه فعالیت مدارس طبیعت در زمان رئیس سابق سازمان حفاظت محیط زیست کشور پایه‌ریزی شد گفت: طبق گزارشات فعلی سازمان حفاظت محیط زیست ظاهراً روند تأسیس مدارس طبیعت قانونی نبوده و شکل‌گیری آن‌ها بدون اخذ مجوزهای لازم انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش در مشهد: سهم کنکور در حال کاهش است؛ اجازه تعطیلی مدارس طبیعت را نمی‌دهیممدارس طبیعت از اهداف توسعه پایدار 2030مدارس طبیعت، کلاهی بر سر اراضی ملیکوچکی‌نژاد به غیرقانونی خواندن فعالیت مدارس طبیعت از سوی کلانتری رئیس فعلی سازمان حفاظت محیط زیست کشور اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه افراد بسیار زیادی در مدارس طبیعت سرمایه‌گذاری کرده‌اند غیرقانونی خواندن فعالیت این مدارس آنان را در چالشی بزرگ قرار داده است.

وی عدم مشخص شدن جایگاه قانونی مدارس طبیعت و ابهام در نحوه فعالیت آنان را از علل مشکلات ایجاد شده فعلی دانست و افزود: طبق اعلام نظر نهایی فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس، سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور یک‌ ماه فرصت دارد تا نسبت به تعیین تکلیف مدارس طبیعت اقدام کند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست در مهلت تعیین شده باید این مدارس را ساماندهی کند عنوان کرد:‌ اگر اصلاح این روند در شرح وظایف این سازمان قرار نداشت باید موضوع مدارس طبیعت توسط این سازمان به شورای‌عالی آموزش و پرورش ارجاع شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم  نوع فعالیت آموزشی مدارس طبیعت به نوعی ابهام برانگیز است و این امکان نیز وجود دارد کودکانی که در این مدارس فاقد مجوز در حال آموزش هستند بعدها دچار مشکلاتی شوند.

گفتنی است در حال حاضر 81 مدرسه طبیعت در 29 استان کشور دایر شده و مشغول ارائه یکسری آموزش‌ها به کودکان و دانش‌آموزان است.

انتهای پیام/‌ح

R7877/P1357/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۱۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، در جلسه شورای‌عالی حفاظت محیط زیست که عصر پنجشنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی تشکیل شد، 6 دستور کار این جلسه، شامل رفع تعارضات محیط زیستی دستگاه‌های مختلف در استان‌های فارس، زنجان، خراسان شمالی، مازندران و اصفهان، ارتقای 5 عرصه حفاظت شده، اصلاح، بازنگری و انتزاع در حدود و شمولیت 5 منطقه حفاظت شده، تعدیل بهای مطالبه ضرر و زیان تلف شدن جانوران وحشی و تعیین تعرفه‌های آزمایشگاه‌های معتمد به تصویب رسید.

در این جلسه رئیس جمهور در سخنانی، مردمی کردن حفاظت از محیط زیست از طریق ایجاد حس مسئولیت و دغدغه‌مندی در عموم مردم نسبت به حفاظت از محیط زندگی خود را از مهمترین ماموریت‌های سازمان و شورای‌عالی حفاظت محیط زیست دانست و تصریح کرد: تحقق این هدف نیازمند تهیه و تدوین طرحی جامع شامل تعریف دقیق ملاحظات زیست محیطی همراه با زمانبندی مشخص است.

رئیسی تلاش برای تحقق عدالت محیط زیستی و بهره‌گیری از روش‌ها و دستاوردهای دانش‌بنیان در راستای ارتقای سیاست‌ها و راهکارهای حفاظتی از محیط زیست را از دیگر مسئولیت‌ها و مأموریت‌های مهم سازمان و شورای حفاظت محیط زیست برشمرد و سازمان محیط زیست را موظف کرد علاوه بر به کارگیری فناوری‌های روز، با تعریف دقیق شاخص‌های زیست محیطی برای بهره‌برداران صنعتی، کشاورزی و عمرانی از عرصه‌های طبیعی و همچنین کمک گرفتن از ظرفیت‌ دستگاه‌های مختلف مثل ظرفیت نیروهای نظامی و انتظامی که اشراف کاملی بر همه مناطق کشور دارند، ظرفیت و اثرگذاری اقدامات حفاظتی از محیط زیست کشور را ارتقا دهد.

رئیسی از همه کارشناسان ادارات محیط زیست خواست که در تعیین سیاست‌ها، بررسی درخواست‌های بهره‌برداران صنعتی، معدنی و کشاورزی و اقدامات حفاظتی از محیط زیست بر مبنای شاخص‌ها و مبانی قابل دفاع و اقناع‌کننده و نه صرفا سوابق آن مناطق اعمال نظر کنند و اجازه ندهند بهره‌برداری و استفاده از ثروت‌های ملی و عمومی با دلایل غیرقابل دفاع متوقف شده یا با مشکل مواجه شود.

رئیس جمهور با اشاره به برخورداری کشور از بدنه کارشناسی ارزشمند، بر بهره‌گیری شایسته از نظرات کارشناسی و تخصصی در زمینه پاسخگویی به درخواست‌های بهره‌برداری از عرصه‌های طبیعی تاکید کرد و اظهار داشت: پس از اعمال دقیق قوانین و مقررات در ارائه مجوزها با رویکرد حل مسئله، قدم بعدی نظارت و پایش دقیق اجرای سیاست‌ها و چارچوب‌های حفاظتی از سوی بهره‌برداران و اعمال قاطع و جدی قانون علیه خاطیان و متخلفان است.

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد