Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اعلام کارگروه هماهنگی شرایط اضطراری آلودگی هوا با توجه به شدت آلودگی هوای تهران فردا محدوده طرح زوج و فرد از درب منزل توسط شهروندان رعایت و فعالت بدنی در زنگ ورزش مدارس ممنوع اعلام شد. ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، در جلسه کارگروه هماهنگی شرایط اضطراری آلودگی هوا که امروز در محل استانداری تهران به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و با حضور تمام اعضای کارگروه تشکیل شد، با توجه به گزارش اداره‌کل هواشناسی و تأکید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مبنی بر پایداری جو و گزارش مرکز پایش آلودگی هوای محیط‌زیست و شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران، حداکثر تا ظهر فردا چهارشنبه مقرر شد تمام محدودیت‌های شرایط هشدار موضوع دستورالعمل شرایط اضطرار آلودگی هوا برای روز چهارشنبه مورخ 14 آذرماه اعمال شده و تمام دستگاه‌های اجرایی و اقشار مردم همکاری لازم را به عمل آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلودگی هوای اصفهان تا اواسط روز چهارشنبه ادامه دارداصفهان| اطلاعیه کارگروه هماهنگی شرایط اضطراری آلودگی هوای اصفهان؛ تعطیلی مهدهای کودک و پیش دبستانی برخی شهرستان‌های استانبارش در انتظار اصفهان؛ آلودگی هوا تا فردا ادامه دارد

همچنین با توجه به اعمال محدودیت‌ها در این روز مقرر شد:

محدوده طرح زوج و فرد از درب منزل توسط شهروندان رعایت شود.

مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود ممنوع است.

بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم از هرگونه فعالیت‌های بدنی به ویژه در فضای باز خودداری کنند.

شهروندان از خروج غیرضرور از منزل خودداری کنند.

رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی همچون آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه درجه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری ضروری است.

 شهروندان حدالامکان در استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی خودداری کنند.

رانندگان در هنگام سوخت‌گیری در جایگاه‌ها به منظور جلوگیری از سرریزشدن بنزین و سایر سوخت‌ها دقت لازم را داشته باشند.

انجام اقدامات پیشگیرانه به دانش‌آموزان مانند کاهش حضور دانش‌آموزان در فضای باز و کاهش فعالیت‌های بدنی اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت گیرد.

کنترل خودروهای فاقد برگه معاینه فنی و تشدید اعمال قانون در مورد تردد خودروها و به ویژه کامیون‌ها و موتورسیکلت‌هایی که آلایندگی قابل رؤیت دارند توسط پلیس راهور؛

با منابع آلاینده مستقر در محدوده پیرامونی شهر توسط سازمان حفاظت محیط زیست برخورد شدیدی صورت می‌گیرد.

شهرداری‌ها نسبت به جلوگیری از سوزاندن زباله، شاخ و برگ درختان و ضایعات،کاهش و یا جلوگیری از فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر که سبب تشدید آلودگی هوا می‌شود و همچنین تقویت ناوگان حمل و نقل همگانی شهری با کنترل سلامت کامل خودرو و ممنوعیت فروش مجوز روزانه ورود به محدوده طرح ترافیک و جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس و مینی بوس ها در پایانه ها و ترمینال های مسافربری نظارت ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/ ز

R7840/P41362/S6,60/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۱۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی هم اکنون طبق سنجش‌های مرکز پایش کیفی هوا، شاخص هوای تبریز بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر با عدد ۱۰۸ است که ناسالم برای گروه‌های حساس است.
همچنین شاخص کیفی هوای تبریز در میانگین ۲۴ ساعته گذشته و از ساعت ۱۱ روز گذشته تا ساعت ۱۱ امروز بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر ۹۹ و قابل قبول بود.

طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست در فروردین ماه امسال شهروندان کلانشهر تبریز بدون آلودگی هوا روز‌های خود را سپری کردند، به گونه‌ای که تبریز در این ماه پس از شیراز با مجموع ۱۸ روز هوای سالم، پاک‌ترین و با کیفیت‌ترین هوا را در میان کلانشهر‌های صنعتی کشور به خود اختصاص داد.

با توجه به وضع کنونی آلودگی هوا توصیه می‌شود افراد مبتلا و دارای سابقه بیماری‌های قلبی و عروقی، کلیوی و ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از تردد در معابر و مرکز شهر و فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.

شاخص آلودگی از صفر تا ۵۰ خوب و هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نیز ناسالم برای تمام گروه‌ها، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

دیگر خبرها

  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش رو
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • پلیس راهور تهران : طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ | هوا در این منطقه شرقی تهران پاک است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق